menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Automatische beluchting hobbykasje

Ga naar meest recente reactie

pioen

Tekst aangepast

Pioen

Ik heb een hobbykasje met een Ventomax beluchtingssysteem. Dit systeem werkt niet meer en nu is mijn vraag of reparatie zelf mogelijk is door de cylinder die het raam openzet door uitzetting van de stof die in de cylinder zit te hervullen. Moeilijke zin maar mensen die zo'n systeem ook in hun kasje hebben weten wel wat ik bedoel. Graag advies hierover.

Met vriendelijke groet,

Rien
dinsdag 20 februari 2007 - 21:08
Plantadvies

Tekst aangepast

Plantadvies

In de cilinder bevindt zich een soort paraffine. Maar of het aanvullen en zelf te reparen valt, dat durf ik niet te zeggen. Kijkt u eens op de onderstaande link. U kunt losse onderdelen bestellen, of eventueel uw vraag door mailen.
http://www.greenspan.nl/accessoires.htm

Succes Plantadvies*jolande
woensdag 21 februari 2007 - 09:25
pioen

Pioen

Bedankt voor de tip. Ik had ze ook gevonden maar daar werd een prijs voor 1 cylinder van maar liefst € 30 gevraagd.
woensdag 21 februari 2007 - 09:54
semperfi

Semperfi

Om dit euvel in de toekomst te vermijden : volledige scharnier in een vorstvrije ruimte zetten.
Maar ja dat hebt u misschien wel gedaan en bemoei ik me weer met zaken die me niet aangaan.
Bob
woensdag 21 februari 2007 - 11:04
pioen

Pioen

Dat is mij bekend ik haalde ieder jaar de raamopener er in de winter af. Maar toch is hij stuk gegaan. Ik heb hem ook al heel lang. Bedankt toch voor de waarschuwing want dit weet niet iedereen.

gr. Rien
woensdag 21 februari 2007 - 12:02
FB823668

FB823668

heb vorig jaar ook een cilinder gehad die niet meer werkte.
ik heb toen de cilinder lichtjes opgeschuurd met staalwol daarna met kruipolie ingespoten en hij werkt terug perfekt. luc..
zondag 25 februari 2007 - 14:21
JONAS_VP

JONAS_VP

Ik heb sinds vorige week mijn cilinder van mijn ventomax raamopener weer geinstalleerd.
Deze heb ik nog maar een jaar, vorige zomer werkte die zeer goed maar nu ik hem terug heb geinstalleerd gaat hij niet meer zo rap en zo veel open, hij staat nochtans op het maximum...
Kan iemand mij helpen?
zondag 8 april 2007 - 05:15
Esem

Esem

Ikgebruik het ook, en weet alleen dat hij in de winter niet mag blijven zitten,hij is niet vorst bestendig.
Gr Esem,
dinsdag 10 april 2007 - 01:45
PIRREWIET

PIRREWIET

hallo jonas vp

iik dat ook al meeemaakt bij mij ging hij helemaal niet meer.
ik heb toen mijn cilinder erafgehaald en het stangetje dat in de cilinder shuift zo ver mogelijk uit getrokken lichtjes opgeshuurd met staalwol ingespoten met olie hemmeermaal in en uit getrokken maar niet forceren en hij werkt weer goed
er komt wel eens een oxidatielaagje op dat stangetje zitten en ja ik heb hier al eens opgereageerd
net boven uw vraag onder de naam fb236668.
hopelijk lukt het bij u ook
groetjes pirrewiet
dinsdag 10 april 2007 - 02:14
JONAS_VP

JONAS_VP

Bedankt Pirrewiet, ik ga het morgen eens proberen...

Jonas
dinsdag 10 april 2007 - 04:26
Sus

Sus

Ik heb er ook twee die niet meer werken; ik ga ook eens proberen met opschuren
zondag 6 juli 2008 - 15:19
quitinr

Quitinr

Hoi

fijn dat ik dat zie dat je hem niet in de winter moet laten zitten ben echt heel blij met mijn automatische raamopener zeker omdat ik er niet altijd bij kan zijn op mijn volkstuin.
zal hem er van de winter zeker afhalen om de levensduur van de raamopener te verlengen.
Bedankt voor de tip.
zondag 3 mei 2009 - 01:22

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon