menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vreemd gras

Ga naar meest recente reactie

Paronoto

Paronoto

Al een tijdje heeft een "vreemde graswoekeraar" zich geinstalleerd in het gazon. Een soort grof, stijf gras dat aan het woekeren gegaan is. Het is veel dikker, stijver dan het fijne oorspronkelijke gras en schijnt zich "ondergronds" verder te verspreiden want zaad is er niet te zien. Daarnaast komen er ook heel wat "rosse plekken", afgestorven gras....enfin dikke miserie.
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]

zaterdag 25 augustus 2012 - 19:07
krissie

Krissie

het is wild gras , hier noemen ze het ook wel straatgras
en nog iets anders ook , maar daar kan ik niet direct opkomen .Ik denk niet dat die rosse plekken ernaast er iets mee te maken hebben .
Het gras zet zich heel snel ondergronds verder met dikke wortels .
Zo vlug mogelijk zien om alle wortels te verwijderen , voor het begint te woekeren .

groetjes
Krissie
zaterdag 25 augustus 2012 - 20:10
Paronoto

Paronoto

O.K. dat is al iets. Dank u. Morgen dus verder aan de slag om dat "straatgras" eruit te halen.
zaterdag 25 augustus 2012 - 20:46
furor

Furor

Het is geen straatgras (Poa annua), eerder Gestreepte witbol of Engels raaigras of zo, maar dat doer er weinig toe, in principe.
zaterdag 25 augustus 2012 - 22:20
Paronoto

Paronoto

Dus 't is al niet beter = Weg er mee !
zaterdag 25 augustus 2012 - 22:47
veenmol

Veenmol

Ik had dat ook in mijn gazon en zeer moeilijk om het allemaal te verwijderen ,dus heb ik alles behandeld met round up en een nieuw gazon aangelegd maar eerst alle dode grassen opruimen en de grond opnieuw zaaiklaar maken
zondag 26 augustus 2012 - 11:04
Esem

Esem

Als ik me niet vergis wordt het Engels raaigras genoemd.

Eddy
zondag 26 augustus 2012 - 13:11
Bombycilla

Bombycilla

Denk aan een Zegge-soort
zondag 26 augustus 2012 - 13:39
Paronoto

Paronoto

Dus 't is ook al niet beter = Weg er mee !
Ik vraag me af "hoe geraakt dat er in ?" Heb het zelf NIET gezaaid.....

Daarnaast komen er ook heel wat "rosse plekken", afgestorven gras....
zondag 26 augustus 2012 - 20:02
Dermontjelle

Dermontjelle

Paronoto, graszaden hebben bijna geen gewicht dus als er ergens in jou buurt iemand Engel raaigras heeft dat in zaad staat kan het zijn dat de wind de zaden in jou gazon neer dropt, dieren nemen de zaden ook heel makkelijk mee, maar geen nood graaf ze uit zaai er nieuw gras en en basta.

De rosse plekken zijn niet afkomstig van het wilde gras zeker niet.



Groeten Jelle
dinsdag 4 september 2012 - 17:46
Paronoto

Paronoto

als er ergens in jou buurt iemand Engel raaigras heeft Ik heb een buur die van uit Brussel naar hier is komen wonen...zijn schoonvader (italiaan met geld) had het huis met bijhorende tuin gekocht. Nu, die kennen van tuinieren geen kl......Gevolg, d'er zijn nog nooit zoveel distels en netels te zien geweest hiernaast. Af en toe wordt er eens "rond gereden" met de grasmaaier..da's al. Doorheen de afsluiting heb ik al eens met Roundup gesproeid maar dat is nog geen pleister op het been...Het naast gelegen "voetpad" staat eveneens dik onder de netels waar de gemeente ook al niks aan doet ondanks herhaalde klachten....Antwoord v.d burgemeester: Gezien de bijensterfte mag er niet gemaaid worden....
[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 4 september 2012 - 20:26
Paronoto

Paronoto

Bon. voilà al een omgespit stuk van 't gazon. Laat ik dat zo liggen tot in 't voorjaar of..moet/mag ik dat "kleinen" = fijn maken, plat bollen en mag ik nog zaaien ?
[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 5 september 2012 - 17:09
Dermontjelle

Dermontjelle

Laat het liggen zo de winter zorgt voor het verkruimelen van de grond, dus geen zere rug of dergelijke.

Enja daar staat me wat 'onkruid' bij elkaar en vandaar kwam het in je gras.

Groetjes Jelle
woensdag 5 september 2012 - 23:13
Ginkgo

Ginkgo

Blijkbaar heb je toch besloten om de gazon heraan te leggen zie ik
Ik heb het hier even gelezen.

September is de zaaimaand voor gazons dus als je wil kan je het verkruimelen, inzaaien en bollen. Verkruimeling in de winter doet niet zoveel uit hoor, beter dat je het nu doet, dan heb je tegen de winter toch al een groen gazonnetje !
donderdag 6 september 2012 - 11:07
veenmol

Veenmol

Ik zou het perceel eerst fijnmaken met de tuinfrees als je er een bezit en dan effenen en goed vastrollen dan zaaien en inrakelen en nogmaals rollen
Daarna een week de grond vochtig houden met een vernevelaar en dan heb je de opkomst .
Ik heb het ook zo gedaan met prima resultaat
donderdag 6 september 2012 - 12:46
Paronoto

Paronoto

Dankuwel en mersibokoe voor al diene (gratis) goeie raad
donderdag 6 september 2012 - 13:42
Paronoto

Paronoto

Vandaag is er "een wonder" gebeurd...Liefst twee maximachines hebben het hele zootje bijna helemaal vlak geschoren...behalve rondom die paal en die boom Wat de gemeenteverkiezingen allemaal teweeg brengen Arme bijen......

[afbeelding verwijderd niet-https]

maandag 10 september 2012 - 21:04
jdcoster

Jdcoster

Het bijenseizoen zit er ongeveer al twee weken op. Voor hen is de winter al begonnen. Ze vliegen nog wel uit maar het maakt niet veel verschil meer. Momenteel bloeit de wilde wingerd nog en straks de klimop en de heide en dan wordt het weer rustig in de bijenkasten. De winterbijen die nu geboren worden vliegen weinig en kunnen daardoor 6 maanden oud worden i.p.v. 3 weken. Zij leven nu van de honingoogst van hun voorgangers of de suikersiroop van de imkers die hen de honing ontfutseld heeft.
Wegbermen kunnen nu dus gerust gemaaid worden.
maandag 10 september 2012 - 23:12
Paronoto

Paronoto

Wegbermen.... WEGBERMEN? Dit zou een VOETPAD moeten zijn...of kennen ze dat in Zedelgem nog niet?
dinsdag 11 september 2012 - 08:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon