menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Raaigras in gazon

Ga naar meest recente reactie

canelle

Canelle

Ik heb de indruk dat door het gebruik van mijn mulchmaaier ,raaigras verspreid is over heel het gazon.
Hoe kan ik dat raaigras nu verwijderen.
zondag 29 april 2012 - 18:37
Plantadvies

Plantadvies

Helaas doet u dat met de mulchmaaier. U zult toch het fijngemaakte gras bij elkaar moeten harken en afvoeren. Gooi dit niet op uw composthoop, anders verspreidt u de zaden.

Plantadvies
zondag 29 april 2012 - 20:30
jdcoster

Jdcoster

In elk geval best het gras maaien voor het zaad vormt. Als je dat al doet zal het niet daaraan liggen.
maandag 30 april 2012 - 13:08
canelle

Canelle

bedankt voor de tip
Dit hadden we al gedacht en zullen er rekening mee houden te maaien voor er zaad is
maandag 30 april 2012 - 20:38
Tuinman65

Tuinman65

Ik denk dat hier straatgras bedoeld wordt.

Leo
woensdag 2 mei 2012 - 21:51
corrielat

Corrielat

Bij mij is dit jaar ook meer van dat soort gras gekomen,

ikzelf heb het idee dat het door het verticuteren is gekomen,

met verticuteren is mij verteld dat je de wortels van je gazongras aanmoedigd om te vermeerdern,

ik ben bang dat het vervelende gras ook aangemoedigd is om te groeien,
woensdag 9 mei 2012 - 22:36
tommy75

Tommy75

Bij mij is het ook overal begonnen na het verticuteren. Ik probeer het zoveel mogelijk uit te steken, maar het steekt overal de kop op. Ik heb geen idee welke andere oplossing er voor dit probleem is... Ik merk ook dat er op het gedeelte van mijn tuin op kleigrond veel minder straatgras komt dan op het gedeelte dat op aangevoerde grond gezaaid werd. Misschien heeft de grondsoort ook een invloed?
maandag 14 mei 2012 - 14:01
satomi

Satomi

Wanneer is de "aangevoerde grond" aangevoerd? Kort geleden? Dan zat daar zeer waarschijnlijk nog levensvatbaar graszaad in.
dinsdag 15 mei 2012 - 13:18
Esem

Esem

Als je een composthoop goed opzet dan verbrand het zaad.

Want zaad verband of beter wordt vernietigd bij een tem.van 50 C.

Een goede composthoop/vat kan temeraturen ontwikkelen van om en bij de 70 à 80°C.



Dus een goede composthoop vernietigd de zaden.

Gr E.
dinsdag 15 mei 2012 - 13:50
Polplastron

Polplastron

PAS OP! In een compostHOOP bereik je nooit die temperatuur!
Enkel in een vat of in bakken kan je die temperatuur bereiken en dan ook enkel als er voldoende stikstofrijk materiaal (mest, grasmaaisel, klimopsnoeisel, ...) wordt toegevoegd en je op tijd zuurstof in brengt door de boel om te zetten!

Pas op wat je aanraadt Eddy!
dinsdag 15 mei 2012 - 19:24
Esem

Esem

Dan mag jij eens komen meten als je wil,want ook bij mij in de composthoop heb ik temperaturen gemeten van 70° en meer.

E.
dinsdag 15 mei 2012 - 20:12
Polplastron

Polplastron

OK; ik nuanceer: je bereikt die temperatuur wel, maar hij zal niet gelijkmatig over de hoop verdeeld zijn waardoor bepaalde plaatsen heel warm zijn, maar andere heel koel blijven. 't Is dus een serieus risico in een passieve composthoop.

Maar misschien zet jij je hoop wel regelmatig om, Eddy? In dat geval heb je natuurlijk een 'actieve' composthoop wat dan qua werking sterk overeenkomt met de werking van mijn compostbakken. In dat geval heb je wel helemaal gelijk.

Maar gezien volgens mij de meeste composthopen eerder passief zijn, zou ik toch sterk opletten om op zo'n hoop graszaden of onkruidzaden toe te voegen.

Zoals altijd ligt ook hier de waarheid in het midden!

Groeten,

Pol
woensdag 16 mei 2012 - 08:48

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon