menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

HeggenschaarBuxus schaar

Ga naar meest recente reactie

Roeland80

Roeland80

Hallo,

Ik heb aardig wat buxus haagjes en een kleine beukenhaag nu wil ik graag een electrische heggenschaar nu dacht ik dat eentje met een accu wel handig zou zijn geen kabels die ik door kan knippen enzo haha...
ik heb deze gezien:
http://www.toolsxl.nl/bosch-tuin-ahs-48-li-accu-accu-heggenschaar-480-mm-18-volt-li-ion-p-4440.html

iemand tips of tools?
donderdag 11 augustus 2011 - 18:28
Kriskras

Kriskras

Hetzelfde type van Bosch is reeds sinds een viertal jaartjes in mijn bezit.

Het is een ongemeen handig ding, maar heeft ook wel zijn beperkingen. En de voornaamste beperking is dat het ietsje te licht uitvalt wanneer een zwaarder en/of dikker takkenbestel moet worden aangepakt.

Kortom, zeer handig voor het tussendoorse bijsnoeien. En is er in het geheel ± 10 m haag, dan zou het toestel kunnen volstaan. Maar een exemplaar met draad blijft in een aantal gevallen onmisbaar.

Hangt er dus voornamelijk vanaf hoeveel centjes u kan besteden.
donderdag 11 augustus 2011 - 19:24
Mandy

Mandy

Ik heb hem ook , die met de accu dus.... voordeel: hij is super licht in het gebruik maar als groot nadeel: hij pakt geen dikkere takjes..... dus hij ligt in mijn tuinhuis...

Verder gebruik ik ook een elektrisch heggeschaar... die is dus een beetje zwaarder in gebruik dan die met de accu, maar pakt ook de dikkere takken goed aan...... maar constant alert blijven op het snoer.........

De allerbeste en vooral als er veel heggen te snoeien zijn is natuurlijk de benzine schaar... nog zwaarder te hanteren maar pakt alles mee wat er voor zijn mond komt.... dunne takken, dikke takken.... geen probleem. alleen het gewicht is lastig... maar de snelheid waarmee je door de heggen, of beter gezegd langs de heggen gaat, is geweldig.....



donderdag 11 augustus 2011 - 21:11
Roeland80

Roeland80

ik heb hem maar besteld bij de Wehkamp was hij 120 euri hij is alleen voor buxus haagje snoeien en een beuken haag snoeien snoei ik daar de dikke takken er eerst wel tussen uit met de gewone schaar...

donderdag 11 augustus 2011 - 22:06
Mandy

Mandy

Veel SUCCES ermee.. hoop dat ie je bevalt......



donderdag 11 augustus 2011 - 22:09

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon