menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Allibert Airspire kast buiten

Ga naar meest recente reactie

Agda

Agda

Heeft hier iemand een Allibert Airspire kast buiten staan ? Ze staan momenteel in reclame in de Hubo en ik wou er eentje gaan halen, maar de verkoopster zei dat die niet voor buiten bedoeld zijn. Maar ik zou er vooral bloempotten e.d. in zetten, dus geen kwetsbare dingen die niet tegen 't vocht kunnen. Het zijn plastic kasten, dus dat is wel ok, maar ze zouden niet waterdicht zijn en ik vroeg me af of dat een groot probleem is, m.a.w. zijn ze zo lek als een zeef, of druppelt er gewoon wat water binnen
donderdag 31 maart 2011 - 17:41
Sarah

Sarah

Ik heb geen idee. maar even off topic. Wat een schattig hondje.
vrijdag 1 april 2011 - 10:23
Agda

Agda

@Sarah : bedankt ! Toen was hij nog een pup. Ondertussen is onze Leo een knappe kerel geworden van 4 jaar. Hij verjaart morgen trouwens. 't Is een Spaanse waterhond, momenteel geen krullekes want net geschoren.

@Lieke: die kunststof zal dan toch niet geschikt zijn voor buiten. Mss toch wat meer investeren voor een echte buitenkast.
vrijdag 1 april 2011 - 11:11
Agda

Agda

Bedankt voor de info. Dat wist ik eigenlijk niet. Ik dacht : plastic is plastic, maar da's dan blijkbaar niet zo.
vrijdag 1 april 2011 - 12:10
Gehenna

Gehenna

Ik heb zo'n buitenkast van Alibert, UV bestendig en waterdicht. 1 kant met legplanken de ander kant voor spullen met lange steel aan.
Uv bestendig is ze wel, maar zelfs nadat ik alle naden en kieren dichtgespoten had met silicone (weerbestendige) stond de bodem nog altijd vol water en ik heb nooit de moeite genomen om enkele gaatjes in de bodem te boren.
Waarschijnlijk liep de slagregen langs de kieren tussen deuren en kast naar binnen.
Ze staat nu op zolder wegens plaatsgebrek in de tuin maar heeft 4 jaar buiten gestaan in weer en wind. Er is niks aan, zelfs niet verkleurd.

We hebben ook zo'n bak gehad voor de tuinkussens en andere brol maar die was direct stuk. Die viel uiteen na amper 1 jaar. Niet uv bestendig.
maandag 4 april 2011 - 15:45
Polplastron

Polplastron

Als die plastic niet UV bestendig is dan valt die kast na 2-3 jaar uit mekaar in poeder, enkel door het zonlicht. Is ook zo bedoeld kwestie van het milieu niet te veel te belasten met "onvergankelijke" plastic afval
(zie ook Sargasso zee http://www.greenpeace.org/international/en/campaigns/oceans/pollution/trash-vortex/
http://libaware.economads.com/plasticsea.php )


Ik weet niet of dit echt zo bedoeld is. Plastic valt inderdaad uiteen in zeer kleine deeltjes, maar die vergaan op hun beurt niet en stapelen zich dus desalnietemin op in de bodem en in de daar levende organismen.
Maar ik kan me vergissen hoor...

Groeten,

Pol
maandag 4 april 2011 - 20:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon