menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hoe groot is jouw tuin

Ga naar meest recente reactie

an

An

Vindt het wel leuk om te weten hoe groot de tuin van iedereen op het forum is.
mijne is 5 m breed en 7 1/2 meter lang.(diep)
en voor is 2 bij 3 1/2

een echt stads tuintje dus.
vrijdag 4 maart 2011 - 08:23
Nijiske

Nijiske

onze achtertuin +/- 80m lang en 10m breed
vrijdag 4 maart 2011 - 09:32
LauraK

LauraK

Ons achtertuintje is 5,5 meter breed en 9 meter diep.
De voortuin is 5,5 meter breed en 12 meter diep.

Groeten van Laura.
vrijdag 4 maart 2011 - 10:07
an

An

wat heb ik dan een klein tuintje vergeleken bij jullie,
Laura, jij ook al zo'n grote tuin,
wat heb ik dan een kleintje
vrijdag 4 maart 2011 - 10:09
marero

Marero

bwaa... de mijne is ook nie zo groot zenne, een 9of10 meter diep en ongeveer 14 meter breed, kheb hem nog nooit echt gemeten maar kzal er nie ver naast zijn , van mij mocht hij gerust 3 maal zo groot zijn
vrijdag 4 maart 2011 - 10:25
rialle

Rialle

De achtertuin is 20m diep en 9m breed. De voortuin is 6m diep en zo´n 6 m breed en dan nog een stuk aan de zijkant van 7m bij 3m.

Groetjes Rialle
vrijdag 4 maart 2011 - 10:43
annis

Annis

De achtertuin is 25 diep en 8.50m breed en de voortuin 5 diep en 6 m breed.

Annis
vrijdag 4 maart 2011 - 10:56
an

An

als ik zo lees heb ik dus het kleinste tuintje
vrijdag 4 maart 2011 - 11:27
hildavw

Hildavw

Onze tuin is ongeveer 10 x 10m, maar wel heel hoog en héél diep

Het voortuintje is zoiets van 5 op 8, schat ik.
vrijdag 4 maart 2011 - 12:07
cee

Cee

de mijne is 20m lang en 8m breed

voortuintje is iets van 4 op 5m

Met 1uurtje zon in de winter 8uur zon in de lente en herfst en 15 uur zon in de zomer. Kwestie van afwisseling kan dat wel tellen.
vrijdag 4 maart 2011 - 14:28
renate67

Renate67

de voortuin is 11meter breed en 4m diep
de achtertuin is 11meter breed en 9m diep (maar hier gaat wel uitbouw van keuken, terras, stukje gras voor kinderen, plaats voor hangmat en kleuterglijbaan vanaf)
De voortuin is een puinhoop (project voor dit jaar maar was dat ook al voor vorig jaar (niets van gekomen).
Mijn verontschuldiging is altijd: IK HEB MEER TUIN DAN TIJD.
Renate
vrijdag 4 maart 2011 - 14:36
printemps

Printemps

Ik denk dat de onze de kleinste is
41m², dat is tuin en terras samen gemeten
4 meter breed en +- 10 meter lang dan
Heb geen voortuin

mvg
vrijdag 4 maart 2011 - 17:25
printemps

Printemps

Die 41m² is bij ook de totale oppervlakte

mvg
vrijdag 4 maart 2011 - 17:30
molleke32

Molleke32

820 m² maar daar staat het huis nog wel op, redelijk naar voren dus vanachter nog een heel stuk over
vrijdag 4 maart 2011 - 19:07
an

An

dat bedoel ik Lein ,mijn tuintje blijft het kleinste
vrijdag 4 maart 2011 - 20:26
hugo

Hugo

ja An, je weet dat ik een grote tuin heb,, heb er al verschillende malen foto's van geplaatst,, voor degenen die deze nog niet gezien hebben, eventjes zoeken op het forum met de knop hierboven

mijn'bostuin' is 2,5 ha (25000m²),, waarvan +/- 500m² moestuin
+/- 300m² fruittuin
ongeveer een derde is 'aangelegd', maar dan wel zo dat er niet veel werk aan is (snoeien en gras afrijden, en hier en daar ingrijpen indien nodig)
de rest is gewoon natuurlijk bos

groetjes
vrijdag 4 maart 2011 - 21:49
an

An

hoi Hugo,
niemand heeft zo'n klein tuintje als ik je kan zien dat ik de enige hier ben met een kleine stadstuin hier zijn de tuinen allemaal zo groot in deze wijk sommige met een zijkant er bij en sommige ook weer niet,
het gaat mij er niet om hoe klein hij is maar (zou er graag een paar metertjes bij willen ben ik toch niet veel eisend)kwa inrichting bevalt het me nog steeds niet(en weet nog steeds niet hoe ik dat het beste kan veranderen en dan heb ik er nog twee zitjes in en zomers een bad van 2.30 m, doorsnee,
gr an
vrijdag 4 maart 2011 - 22:14
Mandy

Mandy

Mijn tuin is 5000 m2...... veel grote diepe borders, gras en een stukje bos achterin......








.
vrijdag 4 maart 2011 - 22:18
cetinel

Cetinel

ik heb nog geen tuin
wel een heel groot stuk(2200m²) waarop we gebouwd hebben(alhoewel groot ,als je leest wat mandy heeft)
en her en der ligt er rommel,op ongeveer 1000m² lopen de beesten,en hier en daar plant en zaai ik dus wat
en ook mijn tuin van voor is dus een meerjarenplan geworden,maar das de schuld van mijn man.
het enige "deftige" stukje is een strook naast de oprit: daar staan 2 rozelaars,allerlei bolletjes komen boven,er staan viooltjes,tegen de draad heb ik vorig jaar een campsis geplant(als die nog leeft)en er liggen cacaodoppen...
in de rest van de "tuin" staan fruitbomen en struiken kris kras tussen de bouwbucht van echtgenoot en de nog af te voeren rommel.....
vrijdag 4 maart 2011 - 22:25
Sarah

Sarah

Ik heb ongeveer vierkante meter.
Dit is voor-zij- en achtertuin bij elkaar.
zaterdag 5 maart 2011 - 18:56
an

An

sarah heb jij maar 1 vierkante meter ???????
zaterdag 5 maart 2011 - 20:40
Mandy

Mandy

voor-zij- en achterkant 1 m2, zal wel niet
zaterdag 5 maart 2011 - 20:42
an

An

dus jou tuin is kleiner dan de mijne?
zaterdag 5 maart 2011 - 21:33
hildavw

Hildavw

en die van Renate is maar 1 meter breed ???
zondag 6 maart 2011 - 12:28
Gehenna

Gehenna

Oei An is mijne gebuur? Die van ons is 5 breed, 9 en ongeveer 12 lang (schuine achterzijde) terras is 5X3 en voortuin waar we niks in mogen doen is 5X4 ongeveer.
zondag 6 maart 2011 - 19:32
minouke

Minouke

Hier is het 1ha 1a groot, alles samen dus opp huis, siertuin, wei met dieren, kruidentuin, moestuin en fruitboomgaard van kersen, appels, pruimen, peren en bessenstruiken

moestuin is niet zo groot, boontjes, sla, rubarber, andijvie, minitomaatjes, prei, aardbeien, wel allerlei kruiden
zondag 6 maart 2011 - 19:47
Slak

Slak

in totaal is de hele oppervlakte 12 are . jammer genoeg had ik de centen niet voor een hectare of meer .
zondag 6 maart 2011 - 22:34
Mandy

Mandy

Daar heb je veel werk aan......


Tulpen inzetten









.
zondag 6 maart 2011 - 23:09
Mandy

Mandy

Schitterend toch????



[alleen, ..ik houdnietvantullipen!!... zevallenaltijdmeteenom ]






.
zondag 6 maart 2011 - 23:35
Mandy

Mandy

De kleuren zijn schitterend maar bij mij hangen die koppies in no-time naar beneden te kijken.......










.
zondag 6 maart 2011 - 23:43
molleke32

Molleke32

wauw mooie opvulling voor je 30 cm batdah
maandag 7 maart 2011 - 08:04
rialle

Rialle

Mooi Batdah! Is dit een foto van dit jaar, zijn ze bij jou al zo ver open? Ik zie nog niet eens knoppen!

Groetjes Rialle
maandag 7 maart 2011 - 10:45
condor86

Condor86

Mijn hemeltje wat een grote tuinen word er helemaal jaloers van.
Mijn achtertuin is ong. 17 diep en 6 1/2 breed, dat moet ik delen met mijn kids dus een deel gras en 1 terrras met glijbaan trampoline, zandbak en schommel en zomers nodige fietsjes stepjes en loopautotjes , dit jaar komt een moestuintje van potten en bakken bij.
1 terras voor mama die gedeeld word met de konijntjes en de nodige potten en een border.
Voortuin is 7 bij 6 ong daar staat dan wel de auto in en een border van 7 bij 1 en natuurlijk potten en buxus haagjes.

Evelyn
maandag 7 maart 2011 - 13:45
Sarah

Sarah

1 vierkante meter om op te zitten
de rest is beplant,
totaal ongeveer 150 vierkante meter.
maandag 7 maart 2011 - 20:15
Eniavaswen

Eniavaswen

Wij hebben een echte pijpenla. 37 meter diep en 6 meter breed. De achterste helft is voorbehouden aan de kids (die zijn er al) en de kippen (die nog moeten komen). De voortuin is 8x6 meter, maar da's oprit en een parkeerplaats, dus daar bleef maar een bordertje van 2 m² over voor mij. Da's de compromis die ik moest sluiten om achteraan mijn ding te mogen doen.
dinsdag 22 maart 2011 - 10:16
daggie01

Daggie01

onze nieuwe achtertuin is ongeveer 2,5 ha
maar ik gebruik er nog niet zoveel van
zo'n 300m2 gebruik ik nu als moestuin
en de rest moeten we nog helemaal gaan aanleggen
dus daarom houd een boer er op een groot gedeelte nog gras op
maar heb nu een afspaak gemaakt met de boer dat hij elk jaar zo'n 300 m2 bewerkt dat ik dat als tuin kan gaan aanleggen
en voor de rest hebben we nog heel veel grond waar onder 32 stukken bos van +/- 1 ha per stuk bos maar dat word onderhouden de houthandelaar en daar stoken hout gestookte cv ketel) we het hele jaar gratis het huis en het fornuis mee
en dan hebben we nog 20 stukken landbouwgrond maar dat verpachten we (nog)allemaal aan een boer
dat is het voordeel van in italie wonen
dinsdag 22 maart 2011 - 19:22
vincent

Vincent

onze tuin is ong. 100m x 60m
best groot maar is vooral grasveld met wat borders lekker simpel maar toch mooi
woensdag 23 maart 2011 - 15:44
choco

Choco

Onze tuin is even groot dan die van jou An,
2.5m breed en 15m lang = 37.5m²
vooraan hebben we niets.
dirk
woensdag 23 maart 2011 - 17:27
an

An

Hoi Dirk,
wat een smalle lange strook heb jij dan aan tuin 2,5 m breed.
dan is mijne wel minder diep maar wel breder.
dan weet ik gelijk mijn opervlakkte maat 37,5 m2
ik heb vooraan nog wel iets 1 a 2 meter breed en 3 meter ongeveer lang.
dat is helemaal bestraat op de zijkant na daar hebben de buren vorig jaar koniveren geplaatst,en heb er een zitje staan en een grote bak waar ik zomers sins vorig jaar tomaatjes in doe (snoep tomaatjes) en dan een pruimen boom in pot en een hang bak met klokjes (kom even niet op de naam) en een druiven struik die nog niet veel voor stelt als 2 takken, en kijk tegen een heg hebben de buren met de vorige buren gedaan omdat er vroeger veel gevoetbalt werd op het gras veld voor en dan kwamen de ballen naar je toe kon dan niet zitten of zo,
ben blij dat ik niet de enige ben met een kleine tuin op dit forum( de rest is vele malen groter als die van ons dan)
groetjes an
woensdag 23 maart 2011 - 20:46
daggie01

Daggie01

parodias
heb je geen boer in de buurt die kan helpen ?
die hebben wij gelukkig wel ,anders was het gewoon niet te doen
die bewerkt elk jaar de grond van de moestuin en rijdt mijn compost de moestuin op en help met meerdere dingen
en in ruil daarvoor mag hij gratis een paar stukken grond bewerken of koeien laten grazen
donderdag 24 maart 2011 - 08:12
Cindyke24

Cindyke24

Bij ons is het ongeveer een ha groot. Wel alles samen. Een vrij grote voortuin en een heel grote achtertuin. Veel gras, moestuin, zwembad, een paar stallen, een stukje bos, grote kippenwei, veel bloemenperkjes, en een stuk veld waar mijn overleden vader vroeger buxusplantjes op kweekte, maar dat nu jammer genoeg een klein oerwoud aan't worden is. Maar als ik dit jaar de tijd heb ga ik die ook eens onder handen nemen!! Nu eerst het zichtbare gedeelte
maandag 28 maart 2011 - 09:45
Metrop30

Metrop30

baas boven baas.... 2 Ha

maar goed, gebruikt dat voor professionele doel einde (testen)

woensdag 18 mei 2011 - 15:45
Pieke

Pieke

Jee, wat een enorme tuinen allemaal. Ik voel met je mee An!
Mijn tuin is inclusief het terras dat erin zit zo'n, even rekenen... 15 x 7 meter. Stadstuin he.

woensdag 25 mei 2011 - 11:11
Tarragon

Tarragon

Mijn koertje is ongeveer 6 m breed en 6 m diep (kan ook minder zijn - zeker niet meer).
Het is echter voor het grootste gedeelte ehm... ehm... geterrasseerd.
Het gedeelte volle grond in L-vorm bestaat uit een strook van ongeveer 1 m x 4 en nog eens een strook van 0,5 m x 5
Kan wat meer of wat minder zijn.

Derhalve bij mij bijna alles in potten.

Een voortuintje heb ik niet, wel een vensterbank met een bak viooltjes erop en een bak petunia eronder (om het open keldergat af te dekken, zodat daar niet te veel vuil in vliegt).

Verder is een deel van het oorspronkelijk buitengedeelte van mijn huis betegeld en overkoepeld en daar staan op een brede kast nog een aantal kamerplanten (die in de zomer echter buiten gezet worden).

En ik ben ook eentje die jaloers is op ieder die groter heeft.
Maar goed, we weten wat er altijd wordt gezegd: niet de grootte is belangrijk, maar wat je er mee doet

Het is altijd mijn droom geweest om een klein huis te hebben met een grote tuin; als het enigszins kon zelfs een cottage in Wales.
Misschien komt het er toch nog wel van. Een mens blijft hopen.
maandag 6 juni 2011 - 12:30
bakbeest

Bakbeest

Onze voortuin is 9x3 meter,de oprijlaan nast het huis is 3x15 meter,maar daar staa de auto's en de unit op,en achter hebben we een stuk van 9x15 meter.Als ik het zo opschrijf lijkt het niet zo groot. .
zaterdag 11 juni 2011 - 13:12
Pieke

Pieke

Het is geen wedstrijd hoor Bakbeest. Zucht...
zaterdag 11 juni 2011 - 19:29
Mandy

Mandy

Hoe meer grond je hebt des te meer ( lees harder ) je moet werken om het een beetje redelijk netjes te krijgen/ houden.......



zaterdag 11 juni 2011 - 20:16
an

An

maar je kan ook meer kwijt Matabish zoals sier tuin en moes als je wilt en in een kleine tuin moet je altijd behelpen met de ruimte,geef mij ook maar iets groter hoor dan zou ik sier met mooie borders maken een stuk besrating waar mijn bad voor de kids op kan2.50cm rond.
en een stuk waar je lekker kan zitten en een moestuintje waar je voor 5 a 6 man eten kan verbouwen het hele jaar door met een leuk kasje er op.(hoeft niet groot te zijn maar dat je iets kan doen )
dan ben ik tevreden,
heb nu 5 br bij 7 lang maar ik had wel iets breeder en langer willen hebben bv 7 meter breed en 25 lang of zo in iedergeval zo dat je dat kan realiseren
wat ik wil sier ,en moestuin en een leuk zitje en waar ik mijn zwembadje voor de kids kwijt kan,
zaterdag 11 juni 2011 - 20:35
bakbeest

Bakbeest

Een groot gedeelte van onze tuin is nog steeds betegeld,we hebben zo'n grote brede oprijlaan voor de Chevrolet,en de unit,die is al 2.50m breed.Als ie op de auto staat is ie 8.50 lang.Mijn Corradootje kan er dan nog bij.Voorheen stonden er altijd een aantal motoren (Harley,en een Guzzi met zijspan) in de tuin,maar door een ongeluk kan mijn partner niet meer motorrijden,en onze kinderen kunnen inmddels zelf rijden.Op het betegelde stuk voor de veranda hadden we altijd 's zomers het zwembad staan,kon precies zo'n ronde van 3.05 m op staan,en dan kon je er nog net omheen lopen. Tuurlijk stond er altijd een zandbak,en hadden de kinderen ruimte om met fietsjes,skelters, en ander rijdend materiaal te spelen.Ook was er een schommel.Achterin had ik dan een verhoogd stukje tuin,
en potten had ik altijd al staan.
Nu gaat er steeds weer een stukje betegeling uit.We hebben de motoren niet meer,zwembad hoeft niet meer,in plaats daarvan hebben we een jacuzzi op de veranda gezet.
Hoe ouder de kinderen,hoe minder tuin ze nodig hebben.Nu willen ze kunnen chillen met hun vrienden.
O,ja ,we hebben ook nog een dakterras van 4x3 meter (sorry Pieke).
zaterdag 11 juni 2011 - 21:41
Subwoofer

Subwoofer

Wij hebben zo'n 2200m² tuin.

Dit word binnen 2-3jaar stukje per stukje volledig aangelegd met fruitbomen, moestuin en vijver.

Nu nog bezig met de woning te verbouwen en dit geeft voorang
zondag 26 juni 2011 - 10:51
an

An

Hoe kom je er bij Lein dat wij fotos willen zien
wij zijn toch niet nieuwsgierig
zondag 26 juni 2011 - 13:37
Subwoofer

Subwoofer

Hohja zoals ik al zei ben ik er nog niet aan begonnen, dus valt er nog niet zoveel te zien, maar eens ik met de werken begin post ik hier wel een verslagje.

Hier zie je waar het ongeveer om gaat...
zondag 26 juni 2011 - 14:29
an

An

wat scchitterend deze plek emet al die bomen ,en wat een groot stuk land WOUW hee
wat groot kom ik met mijn kleine stads tuintje aan
super ,je hebt nog heel wat werk te verzetten.succes
zondag 26 juni 2011 - 14:38
an

An

nee Lein wij willen niks weten maar eigelijk ........................
zeker een landgoed daar kan een aardig landhuis op met een ernom grote tuin.
die bomen (bos wat het ook is) schitterend
eb trouwens laatst een gezin gezien in Engeland op tv die had ook veel bomen staan maar dat huis stond te dcht bij de bomen en door die wortels en de vocht die die bomen opslurpten stond het huis op in storten ,
door hulp van een bepaalde instantie kregen ze van de gemeente eindelijk een kap verguning om de slurpers te kappen en jonge bomen aan te planten die niet veel water nodig hadden ze zijn er nog jaren ziek van want wat die bomen aan water opslurpen komt nu boven op de grond je moet het zien als een spons die jaren geen water krijgt nu in eens water in overvloed krijgt dus die grond gaat zich nu uit zetten
zondag 26 juni 2011 - 17:19
lo

Lo

Tegenwoordig is 500 m² al groot. Dat komt omdat ze fortuinen vragen voor een lapje grond. Tien miljoen oude BF voor een stuk van 2000 m² of zo. Nog een huis erop en je zit aan een half miljoen euro.
Gelukkig de hobbytuinier die aan een redelijke prijs zijn stukje heeft kunnen kopen.
vrijdag 1 juli 2011 - 19:22
lo

Lo

Ja, Nikie. Sla de krant eens open en kijk wat ze vragen voor een lapje grond. 30 jaar geleden gooiden ze ermee naar je kop, maar tegenwoordig is 1000 m² voor rijke mensen. Een modaal huis op 2000 m²... vragen ze in mijn straat 500.000 € voor!
Niet iedereen wil veel rond. Ken iemand die alles volgestort heeft met grind. Geen gras meer afrijden.
Ik prijs mij gelukkig dat ik een mooi stuk in de 'goeie oude tijd' heb kunnen kopen. Gratis groenten het hele jaar door. Onbespoten en véééél lekkerder dan die geforceerde kuwel uit de winkel. Wij tuinders zijn gelukkige mensen, weet je.
zondag 3 juli 2011 - 16:55
Mandy

Mandy

Je moet er WAT voor over hebben he.....

je eigen groenten en fruit verbouwen en dan nog "duur" betalen voor de te gebruiken grond ook




maandag 4 juli 2011 - 09:47
Eniavaswen

Eniavaswen

Eigenlijk maakt het niet uit HOEVEEL grond je hebt, maar WAT je ermee doet. Een tuin van 1000 m² gras is voor mij veel minder waardevol dan een tuintje van 50 m² dat mooi is aangelegd met veel bloemen en planten.
dinsdag 5 juli 2011 - 16:27
Sarah

Sarah

Helemaal mee eens
woensdag 20 juli 2011 - 15:21
lo

Lo

4,5 ton, dat is op zijn Vlaams 450 000 euro dacht ik? Als u dat goed te doen vindt dan bent u een gelukkige rijke Nederlander. Maar er zijn natuurlijk ook Vlamingen die bereid zijn 30 jaar lang elke maand 1250 euro neer te tellen voor de aflossing van hun krediet.
Maar zoals iemand zei, de grootte van het lapje (of van de parlaffe op z'n Vlaams) is niet zo belangrijk. Je hebt verschrikkelijk lelijke grote tuinen en prachtige kleintjes. Kwaliteit boven kwantiteit. Het kunnen niet allemaal kasteelheren zijn.
woensdag 20 juli 2011 - 20:29
Mandy

Mandy

Subwoofer, je hebt me daar een heel mooi plekje...

Ben reuze benieuwd naar alle plannnen...... en de daarbijbehorende foto's natuurlijk.....

Heerlijk zo'n onontgonnen stukje land....... zelf je eigen ideeen waar kunnen maken......veel SUCCES ermee.......
woensdag 20 juli 2011 - 20:57
Paertje

Paertje

Even nadenken hoe groot onze tuin zal zijn.

Onze tuin is 20m breed, achter ons huis is hij aan de ene kant nog 30m diep en aan de andere kant 50m diep, het uiteinde is dus schuin.
zondag 24 juli 2011 - 15:28
Aaron Jacobs

Tekst aangepast

Aaron Jacobs

;
dinsdag 11 februari 2020 - 23:49

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon