menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Passiebloem

Ga naar meest recente reactie

Janny46

Janny46

Hoe krijg ik mijn passiebloem de winter door?
Omdat hij vorst gevoelig is.

Vr. Groet Janny.

Allerlei Vragen ivm de Tuin

woensdag 4 augustus 2010 - 21:37
Goldy

Goldy

Dat zou ik ook wel willen weten, want heb ook sinds kort een passiebloem staan, wist niet dat die zo vorstgevoelig zijn?
donderdag 5 augustus 2010 - 11:46
LauraK

LauraK

Hallo Janny,

Volgens mij is dit de Passiflora caerulea (de witte variant dan), en die is wel (redelijk)
winterhard. Ik heb er al minstens 15 jaar eentje in de tuin staan, en op één (heel
strenge) winter na, heeft die het altijd buiten overleefd. Er sterven wel eens stukken af,
maar de plant loopt altijd weer uit. Wat ik wel elk jaar doe: ik neem een
aantal stekken (zo rond deze tijd), en die kweek ik in water op totdat ze wortels hebben.
Die stekken plant ik, en die houd ik 's winters binnen, zodat ik altijd een reserveplant
heb als het in de tuin mis zou gaan. Leeft de passiflora buiten nog, dan geef ik het
binnen gekweekte plantje weg aan iemand die er ook wel een wil hebben.

Groeten van Laura.
donderdag 5 augustus 2010 - 12:17
Goldy

Goldy

Mijn passiebloem is ook een witte, maar dan de 'constance elliott', er staat op t kaartje dat ie matig winterhard is zie ik. Goed idee van dat stekken, knip je er gewoon een paar scheuten af dan?
donderdag 5 augustus 2010 - 16:39
JovanDreumel

JovanDreumel

Ik ben er deze winter een kwijtgeraakt van meer dan 20 jaar oud. Soms komt ie in juli nog terug, maar dit jaar niet.
donderdag 5 augustus 2010 - 20:48
renate67

Renate67

Vorig jaar had een schitterende helaas NIET winterharde passiebloem, dus die was ik kwijt.
Dit jaar een meer winterharde gekocht, vlg mij dezelfde als jij hebt, ik ga het proberen zoals op de volgende link staat.
http://www.hewo.nl/passiflora_caerulea.htm
Maar reservestek nemen lijkt ook wel een goed idee.
Renate
vrijdag 6 augustus 2010 - 01:27

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon