menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Insectenhotel bouwen

Ga naar meest recente reactie

dejos_2004

Dejos_2004

hallo iedereen,
graag zou ik een insectenhotel maken,maar ik weet nog niet zo goed hoe er aan te beginnen. ik wil kost wat kost vermijden dat ik er een wespennest van maak.
zijn er mensen die ervaring hebben?
ik hoop op vele suggesties,tips,meningen enz.


greetz jan
vrijdag 30 juli 2010 - 16:41
Matabish

Matabish

Hallo Dejos,

Voorbije zomer hebben verschillende forumleden foto's getoond van zelfgemaakte insectenhotels. Prachtig was dat!
Ik hoop dat ze dit lezen, dan ben je zó geholpen!

hier kan je misschien al een beetje zien hoe het kan!
http://www.tuinadvies.be/shop/rubriek.php?rid=6

Je kan ook gewoon wat plankjes en holle plantenstelen samenvoegen... de insecten zullen er blij mee zijn.
Geen gevaar voor wespen, die bouwen zelf een nest!

Groetjes,
Matabish.
vrijdag 30 juli 2010 - 22:06
Matabish

Matabish

Goeiemiddag Dejos,

ga op deze topic eens kijken, daar staan een paar insectenhotels van onze leden!

http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=7&sid=35&tid=31990&hl=insectenhotel

Je vindt er zeker een paar goede ideeën want dat bovenstaande gedrocht past misschien in een stuk verwilderde natuur,
maar toch niet in een deftige tuin!
zaterdag 31 juli 2010 - 11:53
renate67

Renate67

In een blok hout of houtstammetje verschillende maten gaten boren, of een soort nestkastje zonder voorwand olstoppen met riet en bamboestokjes en je hebt een klein insektenhotel (je kan het natuurlijk ook combineren.
Als er geen grote lege ruimten inzitten hoef je niet bang te zijn voor een wespennest (want dat heeft toch behoorlijk wat ruimte nodig).
Wel maken solitaire wespen gebruik van een insektenhotel, maar dat zijn niet de gevreesde stekende geel-zwarte exemplaren.
Renate
woensdag 4 augustus 2010 - 15:41
Eniavaswen

Eniavaswen

Ik heb achteraan in onze tuin een takkenwal gemaakt. Gewoon een paar palen in de grond en opgevuld met snoeihout. Ik denk dat daar ook wel veel insecten op af gaan komen en kleine diertjes. De eerste kikker heben we alvast kunnen betrappen.
vrijdag 6 augustus 2010 - 14:50

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon