menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hakselaar

Ga naar meest recente reactie

depauws

Depauws

Hello
Ik heb de bedoeling een hakselaar te kopen, zie bv Makro of Lidl (volgende week dinsdag).
2500W motor met walssysteem, bij Lidl zelf met auto-reverse functie.
Heeft iemand ervaring met dergelijk toestel? Werkt dit toestel voldoende snel? Vastlopen?
Alternatief is een motor-hakselaar met 8à10pk motor maar 10 maal zo duur.
Groeten
maandag 23 oktober 2006 - 18:42
helleborus

Helleborus

Hallo,

het is de vraag:" wat wens je te hakselen?. Dunne, dikkere of dikke takken ? Hoe intensief zal die worden gebruikt? Prijs, kwaliteit?" Ik bezit een Eliet (prof IV) degelijk maar was niet goedkoop; Eliet brengt nu meerdere modellen op de markt, ook voor de hobbyist en reeds heel wat handiger en veiliger. Denk eraan goedkoop is niet altijd beste koop. Ik heb echter geen ervaring met de door jou vermelde hakselaars.
maandag 23 oktober 2006 - 21:00
JovanDreumel

JovanDreumel

Zelf heb ik ook een met walssysteem. Bevalt uitstekend. Deze maken geen herrie en dat is een pré voor jezelf en de buurt. Een reverse erop is ook een voordeel. Tip: Meng groene delen samen met houtige delen bij het invoeren, anders verstopt de boel gemakkelijk.
maandag 23 oktober 2006 - 21:40
depauws

Depauws

Hello Helleborus
Uw toestel is veel te groot voor mij, op de website van Eliet zie ik een Primo ( de kleinste) dat is al voldoende denk ik.
Bij het snoeien/rooien van bomen wordt alles van 30mm en dikker gezaagd voor de houtkachel, de dunste takjes gaan op de composthoop maar de takjes van 20-30mm composteren niet snel genoeg, dus alle klein snoeihout gaat naar het containerpark. Dat wil ik nu hakselen.
Ook wil ik ander groenafval verkleinen alvorens te composteren.
Het toestel primo levert een kruiwagen snippers op 7 min , dit lijkt mij goed.

Aan Jo : zou een machine met walssysteem ook een kruiwagen snippers leveren op 7 min?

Groetjes
maandag 23 oktober 2006 - 22:46
JovanDreumel

JovanDreumel