menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Onkruiddoek ben radeloos

an

An

heb een vraagje ik wordt gek van zeven blad ,het is zelfs steeds zo erg dat het de zin om tuinnieren verpest.
heb een gedeelte aan de zon kant waar mijn pioenen ,hibiscus,annabell,en stokroos en zo en bollen staat wat elke keer tot een zee van 7 blad staat ,het ontneemt mijn zin in tuinieren.
kan ik daar nog worteldoek neer leggen na zoveel jaar en wat er in staat .
hoeft dan niet gelijk als het niet kan maar kan ik hier wat tegen doen er staat nu meer 7 blad in dan andere die opkomen.zie hierboven.
kan ik dat er nog in leggen zo ja wanneer is dat de beste tijd i.v.m wat ik er in heb staan en nu met jonge scheuten naar boven komt(pioenen en annabell)
heb daarnaast een stukje moes tuin gecreeert daar heb ik wel al worteldoek liggen.
[afbeelding verwijderd niet-https]
was zoals je ziet bezig met onkruid wieden.
dit is nou wat ik bedoel,je ziet van elende ampers wat er staat,en zeg nou niet dat had je eerder moeten doen,want heb al zoveel aan me hoofd(weten sommige van het forum) en die tuin moet voor mij ECHT ontspanning blijven (zaaien gaat dit jaar ook al niet wat ik wil )
gr an
zondag 25 april 2010 - 14:53
LauraK

LauraK

Hallo An,

Een zeer herkenbaar probleem: ook ik heb het 'kado' gekregen van mijn buren.
Ik ga er eens in de paar weken echt voor zitten, inderdaad ook met een klein
schepje, en woel het zevenblad mét de wortels en uitlopers los. Die haal ik met de
hand weg, en ik merk dat het dat r*t-onkruid steeds verder verzwakt. Geen leuk
werk, want je komt af en toe niet eens meer aan de leuke kanten van het tuinieren
toe. Geduld en uithoudingsvermogen, dat zijn de kernwoorden!

Lieve groeten van Laura.
zondag 25 april 2010 - 15:17
an

An

Hoi Marjoleine en Laura,
Ja je krijgt het kado,heb nergens anders die 7 blad alleen aan deze kant (zonkant)
Ik weet niet van wie ik het kado heb gekregen maar ik wordt er sch*tziek van.
Elke keer het zelfde liedje net wat jullie zeggen met de hand zo was ik net al bezig en heel voorzichtig de wortels mee trekken,want ja ik weet het elk stukje wat blijft zitten weer een nieuw plantje,zo kwam ik aan het denken worteldoek.
Aan deze kant heb ik zevenblad en aan de andere kant van de tuin dat wurg spul die hagewinde en aan de voorkant van het huis geen onkruid bijna maar kattedrollen.
Nou ga zo maar weer een poging wagen .
gr an
zondag 25 april 2010 - 15:26
evadepeva

Evadepeva

He, jakkes,
wat herkenbaar!
Ik heb het kado gekregen toen we dit huis kochten.
Ik ben ook elke keer aan het steken met een schepje, worteltjes eruit.. sommige stukken heeft mijn man met een riek voorbewerkt. Het lijkt er nu op dat we het ergste kunnen onderdrukken, 3 keer per week een rondje (2 uur) en het blijft te hanteren. Ik ga er wel vanuit dat we er nooit helemaal vanaf komen.
Ik zie het als een rustgevend werkje, ga er ook echt bij zitten: emmer, schepje, handschoenen en heerlijk verstand op 0.
Op mijn tuinset zit ik ook alleen met eten en drinken.....
donderdag 29 april 2010 - 10:23

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon