menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Nieuwe serre

Ga naar meest recente reactie

britt

Britt

Hey

Ik ben van plan om een nieuwe serre te kopen in folie ik weet al welke ik denk dat het splendid wordt van FSI , nu mijn vraag je kan ze krijgen met klapdeur of schuifdeur heeft er hier iemand daar ervaring mee wat het beste is ook andere info is welkom ,alvast bedankt en vriendelijke groeten
donderdag 8 oktober 2009 - 08:37
CindyV

CindyV

Ik heb even gegoogeld en splendid van FSI vind ik nergens terug.
Zelf heb ik in het voorjaar ook een serre gekocht met schuifdeur die makkelijk op een kier kan gezet worden. Het is handig als het s'nachts of overdag te koud is om de deur helemaal open te zetten. Een serre moet altijd goed verlucht worden zodat er geen ziektes in komen.
Gouden tip : Voorzie achteraan ook een deur, daar mag het wel een klapdeur zijn, zodat je luchtdoorstroming krijgt. Anders is het in de zomer veeel te warm.

Groetjes,
CindyV
donderdag 8 oktober 2009 - 11:06
britt

Britt


bedankt voor u antwoord , er is een deur voor zien aan alle twee de kanten , maar je kan kiezen welke

Hier kan u de serre vinden http://www.filclairserren.be/pages/home.html
donderdag 8 oktober 2009 - 12:44
jacky07

Jacky07

Hallo,

Ik ben ook van plan om en nieuwe serre te kopen en de splendid komt ook in aanmerking, maar ik wordt nu wel dikwijls afgeraden om een folietunnel te plaatsen omdat de folie dikwijls moet vervangen worden en toch niet zo sterk is als een glazen serre. Nu zit ik dus weer aan het twijfelen.
Als er dit iemand leest die ervaring heeft met dit soort serre, deel dan graag eens je mening met ons. Wat kost het bijvoorbeeld om een folie te vervangen en hoelang gaat deze mee? Want als het inderdaad zo is dat deze af en toe moet vervangen worden is het uiteindelijk toch goedkoper om een glazen serre te plaatsen. Het is toch een belangrijke aankoop die heel wat eurootjes kost en die toch een tijdje zou moeten meegaan.
Dus aan alle ervaren tuinliefhebbers denk aan de beginner tuinliefhebbers en geef ons een duwtje in de juiste richting we zullen jullie voor altijd dankbaar zijn.

vele tuingroeten
zondag 11 oktober 2009 - 20:15
CindyV

CindyV

Ik had niet gezien dat er een nieuw antwoord was vandaar deze late reactie.

@Britt Heb je ondertussen al een serre gekocht? Misschien mag ik geen reclame maken maar de serres van ACD zijn van dezelfde kwaliteit en minder duur. Laat maar iets weten als je beslist hebt.

@Jacky Als je het geld hebt, koop dan een glazen serre.
Een folie afhankelijk van de groote van de serre kost rond de 100 euro. Als de serre niet beschut staat komen er snel scheuren in. Een hagelbui en alles is te vervangen. Mijn buur heeft een folieserre en ik een glazen. Bij mij vriest het minder snel en is het s' morgens veel sneller warm.
Iemand die graag tuiniert koopt dikwijls een folieserre om dan na enkele jaren toch een glazen serre te kopen omwille van de vele voordelen.

Groetjes,
CindyV
woensdag 21 oktober 2009 - 10:55

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon