menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Houten terras aanleggen

Ga naar meest recente reactie

guy

Guy

Ik ben van plan om een houten terras aan te leggen in bankirai. Het terras dient stevig te zijn want er moet een tafel op komen met een arduinen blad wat 200 kg weegt.
Kan iemand mij tips geven over hoe dit moet gecontrueerd worden en met welke materialen ?
dinsdag 5 september 2006 - 20:15
sugar

Sugar

Mijn tip is : NIET DOEN.

Ik heb dit zelf ook (laten) aanleggen in mijn vorige woning, en terwijl het erg mooi is , is het ook vreselijk gevaarlijk. Dat hout wordt na verloop van tijd enorm glibberig, en je schuift er iedere keer dat het regent over uit (de antislipgroeven werken maar in één richting)

Bovendien hadden mijn kinderen voortdurend splinters in hun handen en kieën...

Als je het aanlegt : denk goed na in welke richting je de anti-slipgroeven legt
dinsdag 5 september 2006 - 22:03
martine

Martine

ook bij ons zat dit in de plannen en werd ons afgeraden omv bovenstaande uitleg. ondanks dat ik het heel knap vind, toch niet gedaan. Vermits het in ons land vaak regent, vreesde ik dat we veel zouden glijden...
Martine
woensdag 6 september 2006 - 18:00
MOREM

MOREM

Wij hebben vorig jaar een terras aangelegd in bankirai tegels. Van splinters hebben we absoluut geen last en van gladheid eigenlijk ook niet. Ik moet wel zeggen dat we in de winter weinig op dat terras komen. De tegels zijn 90x90 en kosten ongeveer 40 euro per stuk. Wij kozen voor de tegels omdat die gemakkelijker te leggen zijn dan planken.
woensdag 6 september 2006 - 19:29
nientje

Nientje

ik zou het ook door ondervinding aan niemand aanraden, het is heel glibberig bij nat weer, ik ga er met schrik over
nientje
woensdag 6 september 2006 - 22:37
Dries

Dries

Kan niet anders dan vorige sprekers beamen. Ook wij hebben afgezien van de aanleg wegens gevaar van slippen en splinters in voeten en handjes van de kinderen.
Mocht U het toch doen voorzie dan extra verstevigingsbalken thv de plaats waar de tafel komt te staan. Zorg er ook voor dat de balken in dezelfde richting liggen als de afwatering van de ondergrond. De planken moeten met de groeven evenwijdig met de huisgevel geplaatst worden.

Succes

Dries
vrijdag 8 september 2006 - 12:39
semperfi

Semperfi

Sorry maar ik heb al enkele jaaaaren een Banquirai vlonder.
Geen problemen met splinters, en de enige die uitschuift is mijne Labrador, maar die pakt dan ook zijn bochten tegen 50 km per uur
Een aanrader; ik plaatste mijn Banquirai ( gegroefde ) planken op een basis van recyclage rubberen juffers.
De planken zitten vast met inox profieltjes, je ziet dus nooit een vijs en er is goede luchtcirculatie ...
Van rotten op 1.5 mm van rubber is dus zeker geen sprake !
Grutjes,
Bob
zondag 10 september 2006 - 21:23

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon