menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Clayfiber potten waarmee een gat maken

printemps

Printemps

hallo

heb net potten gekocht in clay fiber
maar er is geen gat onderin?
hoe maak ik er een gat in ?
met boormachine en ijzerboor?
heeft iemand dat al eens gedaan ?

of heeft iemand een beter idee ?

mvg
an
vrijdag 30 januari 2009 - 18:17
Rita1960

Rita1960

An,
wat is clay fiber? is dat het spul wat ze bij ons polyester noemen? Lijkt op echte aardenwerken/ stenen potten maar niet half zo zwaar.
want dan .. boormachine met ijzerboor en gaten maken.

groetjes,

Rita
vrijdag 30 januari 2009 - 18:55
andreash

Andreash

@an

Volgens mij kun je redelijk gemakkelijk uitvinden wat voor spul is het; als het koud aanvoelt (in de woonkamer) dan is het steenachtig spul. Dan zou ik geen ijzerboor gebruiken. Die gaat er serieus aan. Dan kun je beter kijken of je er met een speedboor doorheen komt. Ik weet dat speedboren eigenlijk voor hout bedoeld zijn maar liever een goedkope speedboor naar de knoppen dan een dure ijzerboor.
Lukt het niet om met de speedboor er doorheen te komen dan zul je het anders moeten oplossen: steenboor / betonboor. Niet te hard op de boormachine duwen, in een betonboor zit een klein stukje widia (heel hard metaal) en dat is erin gesoldeerd. Als de boor te warm wordt gaat het widia stukje loszitten en kan eruit schieten. Als dat laatste gebeurt kun je de boor weggooien.

Hele grote steenboren zijn trouwens ERG duur. Dus misschien nog wel handiger om er met de decoupeerzaag wat grotere gaten in te zagen. Speciale steenzaagjes zijn wel te verkrijgen geloof ik. Al zijn die ook absoluut niet goedkoop.

vrijdag 30 januari 2009 - 22:14
printemps

Printemps

hallo

inderdaad ze zijn zeer licht en soms zie je glasvezel aan de randen
de mijne is grijs van kleur en ze zien er dan uit zoals blauwe steen
maar ze zijn er ook in andere kleuren
en natuurlijk niet ze duur
ik heb en ijzerboor genomen en het ging redelijk vlot
no problemmo

mvg
an
zaterdag 31 januari 2009 - 13:01

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon