menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Duivelswandelstok

Ga naar meest recente reactie

Andreas210

Andreas210

Kan mij iemand vertellen hoe ik na het afzagen van deze Duivelswandelstok(Arália elata) 15cm dikte boom zijn wortels kan kapot krijgen,want op die wortels die meters verder uitkomen blijven scheuten geven
nu heb ik in het stuk stam van 50cm hoog gaten geboord en daarin verdelgingszout voor alle onkruid gedaan
en hopelijk gaan nu de wortels ook kapot
Maar is dit wel de goede methode.
woensdag 30 augustus 2006 - 14:03
berre

Berre

Hallo
Ik denk dat je de goede methode gebruikt hebt ,je kan het ook doen met pure roundop maar dan wel de ultra gebruiken .Heb het gedaan bij een taxus en een krulwilg en zijn hele maal dood.

Groetjes
berre
woensdag 30 augustus 2006 - 17:22
Kwest

Kwest

Hoi Andreas, dit is wel een heel drastische methode, het zal wel werken, maar is niet zo milieuvriendelijk...
Ik heb ooit ook een aralea moeten verwijderen en heb hem toch weggekregen door alle wortels uit te graven. Is wel enig speurwerk voor nodig , maar het is me toch gelukt.

Mochten er toch nog scheuten bovenkomen, uitsteken, in pot en dan kun je er waarschijnlijk iemand van dit forum gelukkig mee maken.
woensdag 30 augustus 2006 - 18:49
Andreas210

Andreas210

Hallo
Ik denk dat je de goede methode gebruikt hebt ,je kan het ook doen met pure roundop maar dan wel de ultra gebruiken .Heb het gedaan bij een taxus en een krulwilg en zijn hele maal dood.

Groetjes
berre



bedankt voor u reactie
Groetjes Andreas
woensdag 30 augustus 2006 - 23:57
Andreas210

Andreas210

Hoi Andreas, dit is wel een heel drastische methode, het zal wel werken, maar is niet zo milieuvriendelijk...
Ik heb ooit ook een aralea moeten verwijderen en heb hem toch weggekregen door alle wortels uit te graven. Is wel enig speurwerk voor nodig , maar het is me toch gelukt.

Mochten er toch nog scheuten bovenkomen, uitsteken, in pot en dan kun je er waarschijnlijk iemand van dit forum gelukkig mee maken.


ja ik weet het dat dit niet erg milieu vriendelijk is ,maar deze boom staat in een grote gemetselde bak waar omheen klinkers en plaveien liggen,het is onbegonnen werk als ik dat allemaal moet opbreken
indien iemand scheuten zou willen ,kan dat gerust ,want ik heb er nog ene staan verderop in onze tuin
Toch bedankt om te reageren op mijn vraag
Groetjes Andreas , en nu ga ik eens kijken naar je website,Saluu
donderdag 31 augustus 2006 - 00:04
Kwest

Kwest

Andreas, begrijp dat je je te terras niet wilt openbreken! In die omstandigheden idd moeilijk om de wortels op te sporen en een aralea is toch wel een woekeraar.
donderdag 31 augustus 2006 - 08:59
twijfelaer

Twijfelaer

Ik had ook en duivelswandelstok boompje gekregen en vond het wel en vergiftigt geschenk. Gelukkig is hij zelf kapot gegaan Maar jaren nadien komen er nog scheuten boven met van die lelijke stekels op. Voor mij hoeft het niet meer. Twijfelaer.
maandag 4 september 2006 - 21:44
Kwest

Kwest

Dan is hij nog niet echt 'kapot'??
Ik vind het een echt mooie heester als je hem een beetje in toom kunt houden, mooie bladeren, mooie bloemen en in de herfst eten de merels de bessen op. So what's the problem?
maandag 4 september 2006 - 23:20
twijfelaer

Twijfelaer

De boom staat er wel droevig bij, maar zijn wortel geeft nog wel het leven door. Daar hij tussen andere planten staan en die dan regelmatig dienen opgekuist. Zo komt het dat ik regelmatig met men handen in de dorens zit. Ik stuur en foto door maar weet niet of het zal lukken. Fijne avond. Neen het lukt niet de foto heeft gen url.
woensdag 6 september 2006 - 20:48

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon