menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vaste planten meenemen bij verhuis

Ga naar meest recente reactie

Annebie

Annebie

Kan iemand me zeggen of het mogenlijk is om in Oktober struiken zoals Gelderse roos, Hortensia en anderen uit te doen en op te potten om die in Maart in onze nieuwe tuin uit te planten?
Dank bij voorbaat.
donderdag 17 augustus 2006 - 18:02
Annemie

Annemie

Als het mogelijk kan je de planten rooien en direct op hun nieuwe, eventueel een voorlopige plaats in de volle grond planten. Het is wel beter om ze in te snoeien. Als het nog droog is moet je ze wel regelmatig water geven.

Annemie
donderdag 17 augustus 2006 - 18:09
Kwest

Kwest

Zorg dat de wortels niet uitdrogen, desnoods natte doek er omheen wikkelen.
donderdag 17 augustus 2006 - 18:54
Annebie

Annebie

Bedankt voor de reakties.
Wij hadden gedacht van de struiken in grote plastieke bloempotten te verpotten en in de koude hobby serre te zetten tot wij ze in Maart (als het weer meevalt misschien vroeger) terug op een vaste plaats uit te planten.
donderdag 17 augustus 2006 - 18:58
sugar

Sugar

Kan iemand me zeggen of het mogenlijk is om in Oktober struiken zoals Gelderse roos, Hortensia en anderen uit te doen en op te potten om die in Maart in onze nieuwe tuin uit te planten?
Dank bij voorbaat.

Technisch is dat mogelijk, maar het is niet altijd legaal. Als het huis verkocht is, hoort de tuin en de planten in de tuin erbij, tenzij daar duidelijke afspraken over gemaakt zijn met de nieuwe eigenaars

sugar

donderdag 17 augustus 2006 - 19:53
Annebie

Annebie

Wij huren hier en de huur is nog niet opgezegd. Daarom zou ik enkele van mijn eigen planten waar ik van hou willen verpotten om mee te nemen voordat wij de huur opzeggen. Van de anderen ga ik stekken nemen.
Toen wij hier 3 jaar geleden kwamen wonen was de tuin een woestijn van onkruid. Ik heb er erg hard in gewerkt om er iets moois van te maken omdat ik dacht dat ik hier voorgoed zou wonen. Maar wij hebben nu een huis gekocht waar wij vanaf Januari in kunnen. Daar is de tuin ook weer een woestijn van onkruid. Wij gaan vanzelfsprekend niet alle planten meenemen en er hier terug een woestenij van maken! Waar ik struiken wegneem ga ik viooltjes planten en de bloembollen gaan ook terug in de grond.
donderdag 17 augustus 2006 - 20:23

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon