menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rietstengels komen als paddestoelen uit de grond

dimajo

Dimajo

hallo iedereen,

Ik ben hier nieuw. Ik ben een echte tuinliefhebber maar ken er eigenlijk niet veel van. Ik denk dat ik hier veel zal bijleren. Nu mijn vraagje, In mijn voortuintje heb ik rozenstruiken staan met daarrond buxus. Het is pas aangelegd, het was vroeger een overwoekering van rietstengels. Het is eigenlijk een nieuwe wijk die pas aangelegd is. Ik heb de grond zo'n 40cm opgehoogd maar constant schieten die rietstengels over door. Gisteren nog alles uitgetrokken en vandaag beginnen er al weer. Die stengels zitten echt zeer diep waardoor je niet altijd de wortel mee hebt. Iemand zei me overlaatst dat het beter is dat je de stengels gewoon afknipt? Heeft iemand hier ervaring mee en wat doe ik daar mee?

alvast bedankt voor de antwoorden.
dimajo
zondag 1 juni 2008 - 12:47
Pieter

Pieter

Riet is een beetje zoals bamboe: bijna onuitroeibaar. Blijven alles uittrekken is de boodschap. Dat kan nog maanden doorgaan. Maar zorg ervoordat er nooit een scheut tot ontwikkeling komt. De bedoeling is dat je de plant zal gaan uitputten en op de (lange) duur sterft die wel af.
zondag 1 juni 2008 - 12:54
Esem

Esem

dimajo,
Ik kan alleen maar beamen wat Pieter hier boven geschreven heeft.
Blijven uittrekken tot het riet het opgeeft met groeien en uiteindelijk afsterft.
Trouwens hartelijk welkom op het leerrijk forum van tuinadvies,waar je altijd(of toch bijna altijd)een antwoord krijgt op je vragen.
Gr Eddy,
dinsdag 3 juni 2008 - 19:57

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon