menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kweekkas

Ga naar meest recente reactie

rialle

Rialle

Binnenkort wil ik graag een kas gaan kopen, maar ik heb geen idee welke.
Ook twijfel ik nogal of ik glas of polycarbonaat zal nemen.
Wie heeft hier ervaring mee en kan mij een beetje verder helpen. Wat zijn de voor- en nadelen.

Het is nogal een uitgave dus koop ik liever niet iets waar ik naderhand spijt van krijg.
Natuurlijk heb ik al gegoogled maar heb niet zoveel kunnen vinden als ik had gedacht.
Tips met verkooppunten of websites zijn altijd welkom.

Alvast bedankt!

Groetjes Rialle
vrijdag 30 mei 2008 - 17:52
printemps

Tekst aangepast

Printemps

hallo

glas
en neem een voldoende hoge zodat je binnen kan zonder te bukken
had ook dubbel deur genomen voor de ventilatie
ik heb dat vroeger als optie genomen
ook zien dat de ramen vastzitten met rubbers en niet van die clipsen
en ramen uit één stuk anders kruipt er vuil tussen

mvg
an
PS er zijn ook serre's die je met de jaren kan aanbouwen(vergroten)
de mijn was gekocht bij janssens in Lier(Belgie)
weet de prijs niet meer,is ook al lang geleden(20jaar)en staat er nog perfect bij mijn ouders
vrijdag 30 mei 2008 - 18:21
rialle

Rialle

Wat is dan het voordeel van glas tov polycarbonaat?

Groetjes Rialle
vrijdag 30 mei 2008 - 21:53
jumperke

Jumperke

Glas laat al het licht door,polycarbonaat houd veel licht tegen.

jerko
vrijdag 30 mei 2008 - 22:23
printemps

Printemps

hallo

en polydingskes verduurt en wordt mat met de jaren

mvg
an
zaterdag 31 mei 2008 - 13:16
semperfi

Tekst aangepast

Semperfi

Mag ik hierbij An volledig gelijk geven.
Ik kocht mijn serre bij dezelfde Jansens bij Lier, nooit spijt van gehad.
Prima rubberen dichtingen, volledige glazen panelen, gemakkelijk voor onderhoud, stevige kweekbakken .....
Ik heb geen dubbele deur maar wel twee dakramen, één automatische en één handhatige.
PS
Wel langs Makro gekocht tijdens steraanbieding, schol een "slok op de borrel "!
Als je kan wachten tot in october dan staan de showmodellen met wat geluk nog eens afgeprijsd op de parking ..... je moet hem dan wel zelf uiteenhalen.

Veel succes,
Bob
zondag 1 juni 2008 - 11:21
rialle

Rialle

Ok, dan wordt het dus een glazen serre.

Ik heb gegoogled naar Jans(s)ens.be maar kan niets vinden. Heeft hij geen website of onder een andere naam?

Groetjes Rialle
zondag 1 juni 2008 - 21:02
semperfi

Semperfi

Hoy,
Hierbij gevoegd de link naar janssens, maar ik ben gene krack in PC en die werkt denkelijk niet automatisch.
Je zal de link zelf moeten plakken op het adres van internet.

http://www.janssens-alusystems.be/media/brochures/brochureserre.pdf

Veel succes,
Bob
maandag 2 juni 2008 - 11:36
semperfi

Semperfi

Nog een kleine raadgeving :
Als je kweekbakken ineensteekt dan is er een geultje waar de PVC schrootjes perfect in passen.
Niet doen : los laten liggen, stevig genoeg zo en dan kan je ze in mei gemakkelijk uithalen en zon krijgen tot op de bodem van de kas.
Sommige kassen hebben punt-achtige bollen op de nok : iets meerwaarde maar is zijn geld dubbel en dik waard .... het is geen versiering, ze verhinderen vogels zich op de nok te verzamelen en een gratis witte laag achter te laten !

Deze keer ben ik echt ribbedebie
Bob
maandag 2 juni 2008 - 12:11
rialle

Rialle

Het zijn in ieder geval al aardig wat tips waar ik op moet letten. Bedankt hiervoor. Ik kan beter jullie ervaringen meenemen, voordat ik iets koop wat me uiteindelijk toch niet bevalt!

Ik heb de website gevonden en reeds informatie aangevraagd, want er stonden geen maten en prijzen bij.

Bob, dat van die pvc-schrootjes begrijp ik niet helemaal, maar zo gauw ik ik het in elkaar ga zetten zal het wel duidelijk worden denk ik. En Bob, wat is ribbedebie? Toch niets ergs?

Groetjes Rialle


maandag 2 juni 2008 - 12:44
semperfi

Semperfi

Sorry Rialle,
Ik denk altijd dat iedereen van Antwerpen is .... ribbedebie is gewoon "weg".
maandag 2 juni 2008 - 13:39
Indah

Indah

Is er ergens in West-Vlaanderen ook zo'n winkel die serres verkoopt ?
En in welke maten bestaan die serres ?

greets, Indah
zaterdag 16 augustus 2008 - 13:03
PIRREWIET

Tekst aangepast

PIRREWIET

dag indah
ik weet niet of deze link aan klikbaar is is de eerste keer dat ik een link probeer bij te voegen
anders eens googelen naar acd serres deze is van roeselare
ik heb mijn serre via de aveve winkel (boerenbond) gekocht een 14 jaar geleden en ze zelf geplaatst
de serre is wel 3.8//op 8.8 meter shuin model.gewoon glas aan de zijkanten en gehamerd glas voor het dak (laat minder licht door)
ben er zeer tevreden over en wat de plaatsing betreft valt best mee . er is een goede uitleg bij . de zijkanten worden voledig gemonteerd geleverd je moet wel met 2 of 3 man zijn om de 4 delen samen te schoeven de rest heb ik alleen gedaan alles samen een goeie dag gewerkt heb er ongeveer 14000 frank mee uitgespaard
mvg pirrewiet
http://www.google.be/search?sourceid=navclient&aq=t&hl=nl&ie=UTF-8&rlz=1T4ADBX_nl___BE231&q=acd+serres null
zaterdag 16 augustus 2008 - 22:10
semperfi

Semperfi

Als ik het goed voor heb staat de Helios victoriaanse serre de week in aanbieding in Makro ... of was het verleden week
maandag 18 augustus 2008 - 19:17

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon