menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aankopen in het buitenland

Ga naar meest recente reactie

polidor

Polidor

Hello,
Wie heeft er al zaden en of bloemen aangekocht in het buitenland en kan mij uitleggen hoe de werkwijze is. Wat is Pay Pal? Kan de bank hierover inlichtingen verschaffen?
Misschien ben ik een kluns maar ik sta tegenover het afhandelen totaal onkundig!
Wie helpt? Dank bij voorbaat.
Groetjes.


Polidor
donderdag 17 januari 2008 - 13:21
LauraK

LauraK

Hallo Polidor,

Over het aankopen van zaden of bloemen uit het buitenland kan ik je
helaas niets vertellen, maar over PayPal wel. Ik heb er zelf al wel
eens betalingen mee gedaan naar het buitenland, en het is een
service van de gezamenlijke banken, en biedt als zodanig ook
bepaalde garanties en veiligheden. Hier kan je er meer over lezen:
http://www.paypal.nl/nl
Ik was er eerst huiverig voor, maar na me erin verdiept te hebben niet meer.

Groeten van Laura.
donderdag 17 januari 2008 - 13:35
Pieter

Pieter

Hoi,
Ik ben niet akkoord dat paypal een service is van gezamenlijke banken! Dat is een betaalservice die uit ebay is ontstaan. Je kan er betalingen mee uitvoeren en ontvangen en je bekijkt online je saldo. Je saldo kan je via een kredietkaart aanvullen. Het voordeel is eigenlijk dat je met je visakaart nu ook aan privépersonen kan betalen.
donderdag 17 januari 2008 - 19:22
Eadwine

Eadwine

Als ik iets koop in het buitenland dan gebruik ik geen paypal (ik heb toch geen kredietkaart)
maar ik betaal via 'internationale overschrijving'.(direct via internetbankieren)
De meeste bedrijven vinden dit ook goed als betaalmiddel.
En het is bijna even vlug als paypal

Ik heb dit zelfs vorige week nog gedaan met een bestelling van duitsland.

groeten, Edwin.
donderdag 17 januari 2008 - 20:07
Pieter

Pieter

Edwin, ik ga akkoord dat dit het eenvoudigste is. Echter vele internetwinkels die geen overschrijving aanvaarden.
vrijdag 18 januari 2008 - 12:31
sugar

Sugar

ik verkies de visakaart. Paypal tracht ik te vermijden
zondag 3 februari 2008 - 11:02
greener

Greener

Paypal uber alles.
Heb een keer niets ontvangen waar ik via paypal wel voor had betaald.
Ik dus paypal een mail in het Nederlands gestuurd en binnen 24 uur had ik mijn geld terug!
Zie dat maar eens bij je bank voor elkaar te krijgen...
Paypal kost je niets (ze halen hun winst uit de wisselkoers voor buitenlandse betalingen) en je bent gratis verzekerd met aankopen tot 500 euro.
Niks dan lof dus

Greener
zaterdag 23 februari 2008 - 00:25
polidor

Tekst aangepast

Polidor

Hello,

Ik kijk nog effe de kat uit den boom.(niet letterlijk natuurlijk)
Mijns inziens zal er binnenkort toch wel iets veranderen nu het europees overschrijvingsbewijs wordt ingevoerd. Waarschijnlijk ben ik nog steeds huiverig tegenover de andere systemen omdat ik absoluut er geen zicht op heb hoe alles feitelijk in zijn werk gaat en ik van nature huiverig ben met het geven van welke gegevens ook inzake bankzaken. Nu is het inderdaad wel zo dat ingeval van malafide personen zelfs bij overschrijving inderdaad iets kan mislopen en dat verhaal via de bank een processie van Echternach wordt.(één stap vooruit en twee achteruit)

Groetjes.

Polidor
zaterdag 23 februari 2008 - 10:06
polidor

Tekst aangepast

Polidor

Hello Willy,

Natuurlijk bestaat die website nog. Wat dacht u?
Dergelijke individuen wordt immers niks in de weg gelegd! Zij zijn immers een bron van inkomsten
voor andere groepen in het systeem. Gelukkig ben je maar gerold voor een klein bedrag en zal je wel niet naar een of andere advokaat stappen. Want dan moet je een tweede maal betalen.
En voor wat? In het beste geval zie je geen cent terug en wordt betrokkene veroordeeld tot een paar maand voorwaardelijk met de officiële smeekbede om a.u.b. niet te herbeginnen. En herbegint hij dan wordt hij nog niet opgesloten wegens plaatsgebrek in de gevangenis. Plaatsgebrek?
Als dergelijke individuen nu eens echt veroordeeld werden tot echte dwangarbeid dan waren ze nog een bron van inkomsten voor de staat en zou er direct plaats genoeg zijn want ze zouden geld opbrengen en bovendien zouden ze wel eens tweemaal nadenken voor ze herbegonnen.
Zoals het er nu aan toegaat is het een lachertje. De politie werkt zich te pletter om dergelijke mensen op te sporen om ....ze dan proficiat te wensen en terug te laten lopen.
Want zij houden het systeem draaiende. In de gevangenis kunnen ze dat niet meer. Derhalve, leve de vrijheid!
Niet dat de politiemensen vragende partij zijn. Maar de feiten bewijzen dat het er zo aan toegaat.
Groetjes.

Polidor

Polidor
zaterdag 23 februari 2008 - 18:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon