menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hoe wespen afhouden van teak tuinmeubelen

Ga naar meest recente reactie

StevenVDE

StevenVDE

Hallo iedereen,

Ieder jaar opnieuw zijn onze teak tuinmeubelen de favoriete plek van wespen. Die laten sporen achter op de meubels, het lijkt wel alsof ze van het hout 'eten'. Weet iemand hoe we die wespen kunnen afhouden van teak? Iemand sprak me over ammoniak, maar de vraag is dan hoeveel en zijn er geen andere middelen?

Alvast bedankt voor het advies!

Groeten,

Steven
woensdag 24 oktober 2007 - 02:41
Plantadvies

Plantadvies

Vul de gaatjes, dat is de enige en natuurlijke oplossing.
woensdag 24 oktober 2007 - 08:36
kurt

Kurt

Wil je wespen op een afstand houden? Doe dan kruidnagel in een schaaltje. Ze houden echt niet van deze geur.
Om de wespen van de tuinmeubels weg te houden, helpt het om een bakje water met een scheut ammoniak neer te zetten. Ook deze geur houdt wespen op een afstand.

Natuurlijk zijn dat maar twee tijdelijke oplossingen. Volgens mij zijn er wel voldoende commerciële producten op de markt die ervoor zorgen dat ze jouw houten tuinmeubelen niet afraspen en voorzien van die bleke lijntjes. Vraag er eens naar in een winkel waar ze tuinmeubelen verkopen, dan heb je ineens het juiste product.

Veel succes,
Kurt
woensdag 24 oktober 2007 - 11:05
printemps

Printemps

ik heb hetzelfde probleem
maar met men schutting
ze schrapen er een lijntje of om er daarna een nest mee te maken

heb een periode verdund gif op de bovenste stukken gedaan met een borstel
maar da zal bij U niet gaan denk ik,omdat je daar eet enzo hé
denk dat er niets aan te doen is vrees ik

mvg


an

PS ze lokken met cola lukt ook ni(naar achtertuin)
ze lusten liever ons hout

woensdag 24 oktober 2007 - 13:35
Martine1

Martine1

hallo
ik ben niet nieuw hoor, maar het is wel lang geleden dat ik nog op het forum ben geweest.
wespen, dat zijn zeker mijn beste vrienden niet. Alle jaren terug maak ik wespen vangers met een lege fles sparein.
Ik snij ze in het midden door, doe er vanalle zoet in oa limonade, confituur choco en noem maar op.
De bovenkant van de fles draai ik om en steek die in de dus onderste boven in de onderkant van de fles, zodat ze in de fles moet vliegen en er niet meer uit kunnen en dan hang ik de fles met een touwtje in een boom, ver van de tafel waar wij eten. Wanneer er één in viegt, volgt de rest vanzelf, ook vliegen zijn zot van het zoet.
Wanneer de fles volledig vol zit, kan je ze gewoon in de vuilbak doen en maak je gewoon een nieuwe.
vrijdag 16 november 2007 - 10:24
printemps

Printemps

wat doe je er zoal in
maak je een mengsel van dat alles dat je daar vernoemd
kun je even in detail gaan. aub aub aub
want heb ook al eens speciale lokstof gekocht
en dat lusten ze ook niet
ze eten liever ons hout
dank U


mvg

an

vrijdag 16 november 2007 - 18:20
Martine1

Martine1

vanalle zoet onder mekaar, het kan wel even duren voor er één invliegt, maar je moet geduld hebben. Wanneer er je één vlieg of wesp gevangen hebt dan volgt de rest van zelf. Soms zitten er wel honderd in 1 fles en je hangt ze dan ook best uit het zicht, want smakelijk is dat niet echt.
succes
Martine
zaterdag 17 november 2007 - 11:49
hildavw

Hildavw

Water met wat grenadine erin werkt goed !
zondag 18 november 2007 - 16:47

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon