menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Standjes voor in de tuin ...

Ga naar meest recente reactie

bloempot

Bloempot

... om rugpijn te voorkomen!

Welke houdingen voer je best wel en niet uit om na het tuinieren geen zere rug over te houden?

Ik ben nog jong en als ik enkele uurtjes in de tuin heb gewerkt, dan voel ik dat meteen in mijn rug. Gebruiken jullie speciale hulpmiddelen? Pauzes? ...
maandag 8 oktober 2007 - 19:05
hildavw

Hildavw

Moest daar iemand het perfecte antwoord op hebben, die zou zeker de Nobelprijs verdienen !

Ik zou al zeggen, regelmatig van houding veranderen, dus ook van bezigheid en nu en dan pauzeren en ontspannen.

Stretchen kan misschien ook al helpen.

Verzorg in ieder geval je rug, je hebt hem nog je hele leven nodig.

Laat de andere raadgevingen maar komen, we kunnen ze allemaal gebruiken.

Hilda
maandag 8 oktober 2007 - 20:41
Fons

Fons

Wanner ge iets langer op dezelfde plaats vertoeft in de tuin zoals boontjes of dergelijke te oogsten of te wieden met de hand, een kniekussen gebruiken en op een of twee knieen zitten natuurlijk is zeer ontspannend voor de rug.
maandag 8 oktober 2007 - 21:39
student

Student

Als je moet snoeien of moet scheren ga dan zo dicht mogelijk bij de takken en als je er niet aan kan forceer je niet want ik heb dat gedaan en ik kan nie al een week niet werken door het zeer in mn rug.
donderdag 11 oktober 2007 - 18:34
Sandy

Sandy

insgelijk student, ik ben ook al een hele week tot de zetel en bed veroordeeld !!! Wat een grove fout was dat van degene die ons heeft gemaakt... de rug had toch een backup mogen hebben he !!!

Ondertussen kan ik alleen maar naar al het werk kijken en wachten tot ik er eens aan kan beginnen.

Normaal gezien let ik er wel op. Door je knieën gaan, op je hurken, steunen, en steeds proberen je rug recht te houden zou normaal gezien moeten volstaan. Maar zelfs dan heb je soms pech.

Sandy
vrijdag 12 oktober 2007 - 18:34
JovanDreumel

JovanDreumel

Eerder had ik dat ook wel. Maar door het regelmatig te doen en ook door het werk regelmatig af te wisselen kan ik nu wel zeggen, dat ik er geen last meer van heb. En bewgint het op te komen kun je ook op een knie gaan ziteen. Oefening baart kunst. Iemand die begint met hardlopen heeft ook spierpijn en pijn in de zij, maar door regelmatig te lopen gaat alles over (althans bij mij).
vrijdag 12 oktober 2007 - 20:01
semperfi

Semperfi

Mijn standje zeker niet proberen : ben vorige vrijdag uit n'een boom gevallen.
Mijn hoofd duikte zo'n vijf meter naar beneden, de rest volgde. Mijn hoofd brak drie dakpannen en voor de rest niets dan 7 verstuikte vingers ..... effe geluk gehad.
Mijn schuld dikken bult, ik had mijn kettingzaag van Alligator met twee handen vast en had geen derde hand bij om me vast te houden
Voor typen geen probleem : ik typ toch altijd met één vinger
Grutjes,
Bob
maandag 15 oktober 2007 - 12:03
Bowie

Bowie

Opletten hé of je komt er zo voor: [afbeelding verwijderd niet-https]

Alleszins beterschap, doe het maar effe rustig aan.
[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 15 oktober 2007 - 12:27
student

Student

GElukkig dat je de kettingzaag niet op je hebt gehad.
maandag 15 oktober 2007 - 18:01
JovanDreumel

JovanDreumel

Ohhhh hier in Nederland mag je alleen met hoogwerker en kettingzaag in de boom. Niet op een ladder of zo!!. Toch maar goed, dat ze dergelijke regels hebben uitgevonden. Maar met een goede Engelbewaarder kom je ook een eind, zie je maar.
maandag 15 oktober 2007 - 20:44
semperfi

Semperfi

Thanks,
Bowie, Jo en Student.
De mensen zeggen dat het enige dat ik ervan overhou is dat ik alles twee keer zeg : Dat is niet waar, dat is niet waar ...
Bob
dinsdag 16 oktober 2007 - 18:28

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon