menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Verwarmen van serre

Ga naar meest recente reactie

beginnendtuinier

Beginnendtuinier

Hallo

Ik ben van plan om dit jaar een klein serreverwarmertje te kopen zodat ik de niet winterharde planten in de serre kan laten overwinteren.
En ik dacht dan om zo een klein brandertje te kopen van rond de 10 euro maar is dit goed genoeg om de vries uit de serre te houden of niet...?
En ik heb gezien dat er zijn op gas en op pertroleum(en van die dinge) maar wat is nu het beste kwa verbruik en op hoeveel zou dit dan komen?
Zijn er dan nog dingen waar ik aan moet denken of mag ik dat brandertje gewoon in de serre zetten ?
ps: de serre is 12m² dus niet erg veel om te verwarmen

alvast bedankt voor de tips.
groeten Damy
maandag 1 oktober 2007 - 19:21
depauws

Depauws

Hallo

Als je en serre wil verwarmen zou ik al beginnen met isoleren, bv een laag bolletjes-plastic tegen het glas zetten, dat zal al heel veel schelen in de verwarmingskosten.
Daarbij zoeken een systeem met een thermostaat.
De terrasplanten gaan in het late najaar in mijn ( onverwarmde) serre en bij strenge vorst verhuis ik de planten naar de (onverwarmde) garage, de laatste jaren geen vorstproblemen gehad.
Veel planten kunnen wel tegen 1 of 2 graden vorst.
Silvain
maandag 1 oktober 2007 - 21:33
fastmario

Fastmario

gangd er ook een beetje vanaf voor welke planten
er zijn planten die ten minste 10 graden nodig hebben hee
maandag 1 oktober 2007 - 21:43
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

dus als ik gewoon van ide bolletjesplastiek rond de serre zou doen dan zou ik niet moeten verwarmen volgens jou ?
greetz Damy
maandag 1 oktober 2007 - 21:44
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

gangd er ook een beetje vanaf voor welke planten
er zijn planten die ten minste 10 graden nodig hebben hee


het zijn vooral kleine palmboompjes die ik vorig jaar in de onverwarmde garage overwinterde en ik heb 2 planten die 10 graden nodig hebben maar daar heb ik wel een andere plaats voor

greetz damy
maandag 1 oktober 2007 - 21:45
fastmario

Fastmario

ik denk dat hij bedoeld wel verwarmen maar met minder verbruik
maandag 1 oktober 2007 - 21:46
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

da kan ik doen
alvast bedankt
greetw Damy
maandag 1 oktober 2007 - 21:47
Fons

Fons

De serre bekleden met noppenplastiek geeft toch een +3°c verschil in verhouding met het niet isoleren.
Indien ge maar enkele plantjes moet beschermen in uw serre kunt ge een klein hoekje in uw serre isoleren en dit verwarmen met een electrisch verwarmingstoestel met zeer goede termostaat ev. een kamertermostaat tussen plaatsen.
Die petroliumkachels met enkele of dubbele wiek kan je ook gebruiken om zo een hoekje te verwarmen maar dan moet ge wel zorgen voor verluchting omtrent de uitlaatgassen.
De verwarmers moeten enkel gebruikt worden bij nachtvorst.
maandag 1 oktober 2007 - 22:11
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

hartelijk bedankt
greetz Damy
dinsdag 2 oktober 2007 - 17:34

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon