menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Slakken bestrijden

Ga naar meest recente reactie

chris

Chris

Kan iemand mij zeggen hoe ik slakken kan weren uit mijn tuin? Ze zitten voornamelijk rond mijn bloembakken en de hosta's? ( reeds allerlei toegepast maar zonder resultaat, ze blijven maar komen)
Met dank
Chris
maandag 24 juli 2006 - 12:31
Adrienne

Adrienne

Chris,
Er zijn zoveel middeltjes tegen slakken.
Ik zelf snij het snoeihout van de rozen klein en leg dat rond de hosta's.
Andere gebruiken dan weer bier vallen, of grind om de planten.
Als dat bij jou niet helpt bestaan er slakke korrels.
Veel succes Adrienne
maandag 24 juli 2006 - 12:53
chris

Chris

Dank voor de tips.We zullen het op hoop van zegen uitproberen.
mvg
chris
maandag 24 juli 2006 - 14:06
marleen

Marleen

ik strooi af en toe korrels van ecostyle tegen de slakken.
helpt toch volgens mij!
marleen
maandag 24 juli 2006 - 18:05
sugar

Sugar

Ik heb gisterenavond een grote slakkenjacht georganiseerd. Tuinverlichting aan, zaklamp mee en een emmertje water met flink wat zout in opgelost. Vlak na het donker worden komen de beestjes uit hun schuilplaats te voorschijn, die krijgen van mij dan een verkwikkend zoutbadje

Verder kan je een potje met wat bier ingraven, slakken komen van daarop af en verdrinken in het bier

Niets belet je de andere middeltjes te kopen, ik probeer mijn planten zonder te vrijwaren...

BTW Voor plantenbakken bestaat er een erg eenvoudig paardenmiddel : vaseline. Smeer een 3 cm brede vaseline streep over je potten en geen slak die in je potten geraakt. De potten wel verlossen van evt vaste bewoners met één van de bovenstaande truucjes

sugar
maandag 24 juli 2006 - 18:28
Adrienne

Adrienne

Ha Suger,

Bedankt voor den tip.
K'ge gelijk van mijn potten een slakken glijbaan maken
gtjs adrienne
dinsdag 25 juli 2006 - 22:30
hofknoeier

Hofknoeier

Ik denk dat kattenbak-korrels ook wel afdoende zijn(scherp en droog)
Veel succes
donderdag 27 juli 2006 - 22:22
roan

Roan

Aan de overkant van ons huis ligt een braakliggend terein van ongeveer 2000 m2 en dat berokkend ons veel last van slakken. Na de regen van deze week heb ik toch een 600 tal slakken geraapt en ze blijven maar komen. Is iemand die mij kan zeggen waar ik terecht kan om mij van deze overlast te verlossen. Deze gronden zijn overeen 12tal groene zone geworden

mvgr Andre
donderdag 3 augustus 2006 - 21:27
Adrienne

Adrienne

Andre,

[afbeelding verwijderd niet-https]

Misschien eens informeren bij de gemeente.

gtjs adrienne
donderdag 3 augustus 2006 - 22:56
roan

Tekst aangepast

Roan

Adrienne

Ik kan het wel eens proberen, maar bij een vroeger voorval ivb met overlast van vliegen werd ik ook
niet geholpen. Alvast bedankt voor uw antwoord.

mvgr

andre
vrijdag 4 augustus 2006 - 14:24
sugar

Sugar


Adrienne

Ik kan het wel eens proberen, maar bij een vroeger voorval ivb met overlast van vliegen werd ik ook
niet geholpen. Alvast bedankt voor uw antwoord.

mvgr

andre


Maak een barricade voor de rupsen met behulp van fijn, scherp grind...
zaterdag 5 augustus 2006 - 16:27
sylvain

Sylvain

chris ik zou was ik van u aan de hosta ,s cocoschelpen leggen is heel goed voor de slakken tegen te houden en geeft een mooie dekoratie in u tuin en is een perfecte voedingsstof voor al uw planten moet alleen maar aan de planten die de rupsen zo graag willen ga u maar eens bevragen in een tuin centra daar kunt ge die kopen proberen zou ik zeggen groetjes
zondag 24 september 2006 - 00:56
sugar

Sugar

chris ik zou was ik van u aan de hosta ,s cocoschelpen leggen is heel goed voor de slakken tegen te houden en geeft een mooie dekoratie in u tuin en is een perfecte voedingsstof voor al uw planten moet alleen maar aan de planten die de rupsen zo graag willen ga u maar eens bevragen in een tuin centra daar kunt ge die kopen proberen zou ik zeggen groetjes


Heb ik dit jaar dus ook geprobeerd, het helpt eigenlijk maar enkele weken.

Ik heb ondertussen een erg eenvoudige manier gevonden om de slakjes te lokken : snij enkele courgetten of meloenen in twee, haal de pitjes eruit en leg ze ondersteboven tussen je planten. Bevochtig de plekjes waar je die stukken neerlegt regelmatig, en ga 's morgens eens op bezoek. Die 'schelpen' zitten vol slakjes.
Je kan dit ook doen met enkele stukken karton en vochtig houdt


sugar
zondag 24 september 2006 - 08:17

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon