menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wespennest

Ga naar meest recente reactie

jerry

Jerry

hallo,iedereen.Gisteren heb ik een wespennest ontdekt,tussen de rododendrons,onder de grond.Omdat hij juist naast onze woning ligt,zou ik deze toch graag verwijderen,heeft er iemand tips?
zondag 26 augustus 2007 - 09:01
minouke

Minouke

ik heb in de lente ook 1 gehad en na een tijdje zijn die vanzelf verdwenen, onlangs ben ik eens gaan graven op die plek en ze waren weg

Want er zelf iets aan doen zou zeer af te raden zijn
zondag 26 augustus 2007 - 09:25
Jeannette1

Jeannette1

Hai Jerry, hier in Bleiswijk hebben wij een boodschap van de gemeente gekregen, dat wij direct konden bellen om ze weg te laten halen!

Hopelijk kan dat ook bij jullie in de gemeente!

Zeker als je kleinere kinderen hebt zou ik ze weg laten halen, want alle insecten en wat wij ongedierte noemen zijn veel feller dan normaal en ook in meerdere aantallen!!!

Suc6, Jeannette
zondag 26 augustus 2007 - 11:09
minouke

Minouke

hier in Belgie kan dat ook maar alleen als het dicht bij huis is en kost 40€
zondag 26 augustus 2007 - 11:47
Jeannette1

Jeannette1

Normaal moeten wij er ook voor betalen, maar omdat het dit jaar veel en veel erger is, komen ze in 1 buurt alles weghalen waar over gebeld is (gratis).

Boffen wij wel hè!

Groetjes, Jeannette
zondag 26 augustus 2007 - 12:23
jammer

Jammer

beste jerry,
Gelezen in Passe-Partout (Leuven 15 aug 07) ... Wespen voor wetenschap: Bioloog Wim Bonckaert heeft wespennesten nodig voor zijn doctoraatsstudie.. contact: Wim Bonckaert email [email protected] tel. 016/32 39 64 of 0472/92 25 91
Verder stond er ook in: Wie een wespennest in zijn tuin heeft, kan gratis beroep doen op Wim die de wespen verwijdert...
groetjes
Jammer
zondag 26 augustus 2007 - 13:52
jerry

Jerry

bedankt iedereen,ik gavanavond of morgen eens naar dhr.bonckaert telefoneren.Zo heeft de wetenschap er ook nog iets aan.De brandweer steekt dat allemaal toch maar in een zak en voeren dat naar een verbrandingsoven of zo.Bedankt
zondag 26 augustus 2007 - 14:05
depauws

Depauws

Jerry
In België heeft de brandweer de plicht wespennesten gratis te verdelgen, als ze een gevaar vormen voor de bevolking, dus nesten dicht bij woningen worden gratis weggehaald of verdelgd.
Silvain
zondag 26 augustus 2007 - 18:47
Adrienne

Adrienne

Juist, bij mij zijn ze gratis een komen weg halen.
En gelukkig maar, ik heb een allergische reactie bij insectebeten dus .....

Een bijennest wordt hier door een imker gratis weg gehaald.
Die komt wel eerst samen met de brandweer langs.

zondag 26 augustus 2007 - 23:35
minouke

Minouke

lijkt niet overal dezelfde regels dus, hier kost het 40€ als het geen onmiddelijk gevaar betekent, dus heb ik de put dicht gedaan en laten zitten .

40€ = 40 plantjes ! hier in het tuincentrum vlug gekozen
maandag 27 augustus 2007 - 07:34
jerry

Jerry

Bedankt allemaal,aangezien ik dhr.Bonckaert niet heb kunnen bereiken,heb ik de brandweer van Aarschot gebeld.Deze komen inderdaad gratis de nest weghalen.Groetjes
maandag 27 augustus 2007 - 09:13
bloempot

Bloempot

De prijzen durven nogal eens te verschillen per regio. In de zomer hebben we 2 grote wespennesten in ons tuinhuisje laten verwijderen voor 20 euro. Later op de dag kwamen ze ook kijken of alle wespen effectief dood waren.

Bij groot gevaar rukt de brandweer inderdaad gratis uit.
woensdag 3 oktober 2007 - 10:35

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon