menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Franse Tuinpark

Ga naar meest recente reactie

Lolita

Lolita

Hallo iedereen

ik ben studente interieurarchitectuur en heb een schoolopdracht op een museum te ontwerpen in een bestaand gebouw (nl de Floralieënhal te Gent). Aangezien dit gebouw in het Citadelpark staat en dit park ingericht is volgens de stijl van de Franse tuin, zou ik ook mijn museum inrichten als "franse tuin". Nu is het super belangrijk voor mij om hieromtrent allerlei informatie te winnen. Alle titels van boeken, internetsites, kleine en grote weetjes zijn welkom.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

(Jullie kunnen me ook mailen op volgend e-mailadres: [email protected])
donderdag 9 augustus 2007 - 16:59
Lolita

Lolita

Misschien dat het helpt, maar Franse tuin en Baroktuin zijn hetzelfde
donderdag 9 augustus 2007 - 17:16
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

ik heb dit jaar ook veel geleerd over baroktuin (ik zat in het derde middelbaar tuinbouw)anders zal ik deze papieren eens zoeken en scannen en dan sturen via mail .
maar zal wel ff duren voor ik ze vindt met de rommel van de examens
dus tot later
groeten Damy
donderdag 9 augustus 2007 - 18:37
hildavw

Hildavw

Kan je niet terecht in de plaatselijke bib, of in een nabije stad ?
donderdag 9 augustus 2007 - 21:22
annis

Annis

Kijk eens op deze site staat ook iets over Barok en Rococo stijl die toen der tijd in Franse tuinen werd verwerkt.

Annis
maandag 13 augustus 2007 - 14:32
Lolita

Lolita

In de bib heb ik al gekeken... en t is niet echt vet... allemaal maar kleine stukjes en er wordt steeds hetzelfde herhaald.

Damy... het is echt super lief van jou... en indien je dit nog op tijd leest is 't misschien gemakkelijker om de scans door te mailen naar mijn gmail-adres... dat is gemakkelijker om de zaken up te loaden
hier is't: [email protected]

En ik ga nu eens kijken op de site!
Dankjulliewel
donderdag 16 augustus 2007 - 15:57

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon