menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Is dit uit de tuin

Ga naar meest recente reactie

floortje

Tekst aangepast

Floortje

hoi,

geregeld hebben we deze beestjes in huis, nou hebben we de laatste weken nogal wat tuinafval en ik vermoed zelf dat het een beestje uit de tuin is. graag willen we toch wat zekerheid. weet hier iemand toevallig wat het is? we zagen het kruipen overdag op de muur.

http://img58.imageshack.us/my.php?image=pic1055ff4.jpg
Er op klikken voor de afbeelding

mijn man is namelijk als de dood dat we straks kakkerlakken hebben, in mijn ogen is dit het niet. Het beestje heeft wel duidelijk langere achterpoten en voelsprieten. het heeft een patroon die we zo snel op internet niet terug kunnen vinden. heeft boven twee witte blokjes, ertussen bruin en onder twee kleine witte blokjes met erboven zwarte blokjes, het lijkt een soort ruitpatroon.

hopelijk kan iemand ons hier verder helpen,

alvast bedankt

groetjes
Floor
zondag 22 juli 2007 - 18:42
Lungsey

Tekst aangepast

Lungsey

Hoi Floortje,

Pin me er niet op vast, maar volgens mij heb je te maken met een wants, ik denk de Rhyparochromus vulgaris. Als ik jou was zou ik meer zekerheid zoeken en op internet verder kijken, bijv. op http://users.telenet.be/roeland.libeer1/wantsen%20web/wantsen.htm

Als mijn idee klopt, gaat het inderdaad om dieren die uit de tuin meekomen. Wantsen kunnen daar zeker schade toebrengen aan planten, maar hebben ook hun nut in de natuur omdat ze rotzooi opruimen en zo mee doen met recyclen. Mijn advies is meer op het internet zoeken, vergelijk de foto's die je vind met de afbeeldingen op het net, en hopelijk klopt mijn indruk. Succes ermee!

Mocht je nog een keer een foto kunnen nemen: als je hem meer van bovenaf schiet, is het vaststellen van ID makkelijker.
zondag 22 juli 2007 - 19:30
floortje

Floortje

hoi lungsey,

ontzettend bedankt voor je snelle reactie, en wat een geruststelling. we zochten op de naam die je gaf en het is hem nog ook. het patroon komt vrijwel helemaal overheen. ben heel blij dat mijn indruk goed was en dat het gewoon een tuininsect was.

we hadden al wat wantsen bekeken maar zagen in eerste instantie allemaal van die dikkere beestjes en hadden eigenlijk daarom niet verder gekeken.

dat is in ieder geval een hele erge opluchting toch, ontzettend bedankt!!!!!
zondag 22 juli 2007 - 19:46
Lungsey

Lungsey

Oooooh mooi zo, lekker dat het zo oplucht

Mooie beestjes wel, he?
zondag 22 juli 2007 - 20:27
minouke

Minouke

in feite zijn ze wel mooi hé sommigen zijn echte kunstwerkjes en dan zo'n lelijke naam ... wantsen
zondag 22 juli 2007 - 22:05
an

An

ik heb er nog nooit van gehoort
die komen zeker niet bij mij in de buurt.hahahaha
gr an
zondag 22 juli 2007 - 23:36
floortje

Floortje

haha voor een insect zijn ze best mooi, vond het al een heel apart patroon. daarom kon ik het me al haast niet voorstellen dat het iets van een kakkerlak kon zijn. mijn man is daar zo als de dood voor die heeft me al een keer om 4 uur snachts uit bed getrokken voor een oorwurm die ziet het echt in alles. en als ik het niet verklaren kan wat het dan wel is, dan blijft die zich zorgen maken, omdat het gewoon zijn grootste vrees is, terwijl ik de kans vrij klein acht (we wonen in een prima buurt, in een prima huis). maar ja dat kan ik hem maar niet duidelijk maken, dus je kan me zo nog wel een paar keer treffen met een post haha.

maar geef mij maar liever vlinders, die vind ik nog veeeeel mooier
maandag 23 juli 2007 - 10:38
an

An

ja ik vind vlinders ook mooier ,wat dacht je van die papier eters dat was op journaal vorige week
als je daar last van hebt heb je een hele plaag.
wordt alls kwa papier opgegeten.
gr an
maandag 23 juli 2007 - 23:43

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon