menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Engerling

corrielat

Corrielat

Aangezien ik veel meikevers in mijn tuin heb, en ik daar zeer blij mee was, ben ik door sommige gewaarschuwd voor de larve van deze kever, zij zouden mijn gazon vanaf de onderkant kunnen beschadigen met alle gevolgen vandien, ik heb gezegd daar is niet de engerling de boosdoener van maar de emelt, wie heeft er gelijk, en als de andere gelijk heeft, is er een middel om de larve kwijt te raken?
vrijdag 1 juni 2007 - 21:13
hugo
zaterdag 2 juni 2007 - 02:59
corrielat

Corrielat

Bedankt Hugo,

Ik heb die site bekeken en wacht maar af of ze maar niet aan mijn plantjes zitten, en ik ben niet meer blij als ik een meikever in mijn tuin heb
zaterdag 2 juni 2007 - 06:06
hcferg

Hcferg

Oh , oh , oh , als je inderdaad meikevers heb gezien , dan heb je nu ook de larve ( engerlingen )
Emelten zijn van de langpootmug.
Wij komen om in de kevers en engerlingen. Je weet niet wat voor schade de engerlingen kunnen aanrichten. Wij hebben onze moestuin moeten opgeven , het had totaal geen nut meer. Alles wordt opgegeten. Je gazon en je planten gaan eraan. Ze zitten bij ons ook in de bloempotten. Er is voor een particulier maar 2 dingen te doen. Alle kevers en engerlingen die je tegenkomt in je tuin , dood maken. Je kan ook met aaltjes werken. Heb er wel eens wat over gelezen. Voor ons is dat geen doen , we hebben teveel grond. Het zal ons een vermogen kosten om de engerlingen uit te roeien. En dat ieder jaar. Ik hoop dat je mijn negatieve praat , wel serieus neemt. Als je niets doet , zeg je tuin over een paar jaar maar vaarwel.
groetjes Huib
woensdag 4 juli 2007 - 06:27

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon