menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kwaad kijken

Ga naar meest recente reactie

hugo

Hugo

deze hebben we vanmorgen uit een tuinnet (afscherming van een tuin) gehaald waarin hij verstrikt was

hij lijkt nog kwaad te kijken ook

[afbeelding verwijderd niet-https]

groetjes
woensdag 23 mei 2007 - 00:35
corrielat

Corrielat

Wat een geluksuil(euh vogel) dat je hem op tijd gezien hebt en nog kon redden, zat hij in jullie tuin? ik heb nog nooit een uil zo dicht bij huis gezien,is het een jonkie misschien???
woensdag 23 mei 2007 - 00:50
annd6

Annd6

Wat een prachtig beest!
Hopelijk heeft hij zich niet gekwetst

Groetjes
Ann
woensdag 23 mei 2007 - 01:03
Esem

Esem

Hugo,
ik denk dat het een steenuiltje is.
mooi diertje en de blik van de uil is normaal.
Gr Esem,
woensdag 23 mei 2007 - 01:49
hugo

Hugo

is inderdaad een steenuil, Esem,, denk wel dat het nog een jong beestje is, waarschijnlijk van verleden jaar

hier bij mij in 't bos zitten ook nog een paar bosuilen en hierboven vliegen altijd een paar buizerds rond,, zal ze bij gelegenheid eens proberen te fotograferen of filmen

groetjes
woensdag 23 mei 2007 - 02:05
Esem

Esem

Hugo,
Ik hoor ook iedere avond de roep van een uil,maar ik heb helaas nog nooit de kans gekregen om hem te zien ook.
Ik vind het facinerende dieren.
Je hoor ze zelfs niet vliegen al zijn ze vlak boven je hoofd.
De natuur is gewoonweg prachtig.
Maar je moet het willen opmerken.
Gr Esem,
woensdag 23 mei 2007 - 02:32
Angelo

Angelo

hij is prachtig!!!



wij horen hier ook al jaren een uil, maar sinds een dikke week geleden horen we er 2, zou het nu een koppel zijn?

woensdag 23 mei 2007 - 05:37
hcferg

Hcferg

De uiltjes die 's avonds en in de vroege morgen hoort roepen zijn meestal steenuiltjes. Als je ze wilt zien , moet je langs de stam omhoog kijken. Als er een zijtak aanzit , kan daar kijken. Ze zitten altijd op een tak tegen de stam. Zelden zomaar op een tak.
groetjes Huib
zondag 27 mei 2007 - 20:22

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon