menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welk dier: huis of rat?

Ga naar meest recente reactie

DJSirMatthew

DJSirMatthew

Net deze keutels ontdekt in onze berging en garage. Ze zijn ongeveer 1cm in lengte en we hebben geen idee of het muizen of ratten zijn.

Ze liggen er precies al lang want helemaal uitgedroogd maar echt gerust zijn we er niet op omdat bij renovatiewerken in 2017 we rattenvergif bakjes in het oude keukenplafond vonden, we langs een 2 tal kleine beken wonen en omdat (toeval?) het nieuwe keukenlicht nu plots uit en aan gaat als we iets in het stopcontact steken (komt heel zelden voor wel). En oh ja, deze zomer heeft onze borders collie een bruine rat gevangen en gedood aan ons houtkot terwijl 1 van onze 3 poezen een muizenfamilie ontdekt heeft diep in de tuin.

Ondanks onze trouwe viervoeters maak ik me toch behoorlijk zorgen...

Allemaal Beestjes

zaterdag 15 januari 2022 - 09:15
DJSirMatthew

DJSirMatthew

Nog een extra foto met afmetingen

Allemaal Beestjes

zaterdag 15 januari 2022 - 09:16
Dunya

Dunya

Ratten. Muizen laten veel kleiner keuteltjes achter.
zaterdag 15 januari 2022 - 09:37
DJSirMatthew

DJSirMatthew

Welke soort? Bruine of zwarte? Net gehoord dat deel van berging 2 maand geleden opgekuist was en er liggen sindsdien geen nieuwe.

Dat zou kunnen betekenen dat het die bruine rat was die onze hond genekt heeft. Vraag is, kan dit een solitair beest geweest zijn? Ratten leven normaal in grote families dacht ik? We zijn ondertussen bezig houtkot leef te stoken, ligt vlak aan beek, ga daar zeker eens goed in spitten binnenkort?
zaterdag 15 januari 2022 - 10:29
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Als het water in de beek veel hoger is dan normaal kan het zijn dat ratten en muizen hun toevlucht zoeken in schuren. Tenminste dat is mijn ervaring hier. Later zijn ze weer vertrokken als er niets te knabbelen valt.
dinsdag 18 januari 2022 - 00:12

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon