menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Marter

dries944

Dries944

Gisterenavond toen het donker was liep ik naar de brievenbus en plots zag ik een beest langs de huizen kruipen. Ik denk niet dat het een kat was. Leek op een marter. Woon hier landelijk.
Al gedurende enkele maanden vind ik dood gedierte in mijn tuin. Al een muis of 4,een rat en al 2 mollen.
Zou dit het werk zijn van een marter of mss toch een kat? De buur heeft hier ook kippen en ganzen.
donderdag 6 mei 2021 - 23:00
minouke

Minouke

Vreemd dat die marter de kippen nog niet heeft gedood, dus ik twijfel dat het een marter is.
vrijdag 7 mei 2021 - 07:45
PeterC

PeterC

Het lijkt me toch om een kat te gaan.
Marters zijn wilde dieren en moeten voor hun eigen kostje zorgen. Vangen die iets dan zullen die hun prooi minstens deels opeten.
Katten daarentegen zijn goed gevoede luxedieren die enkel jagen gedreven door hun jachtinstinct. Geeft "het speelgoed" geen teken van leven meer dan verliezen ze hun interesse.
Wij hadden thuis vroeger een kat en onze buren hebben een kat en ik heb het vaak kunnen observeren hoe de kat vb een veldmuisje gevangen had en als dat beestje wou ontsnappen er telkens weer achteraan gingen en als het beestje niet meer bewoog het met hun poot een zetje gaven of ze gooiden het in de lucht in de hoop dat het weer zou gaan lopen, en als dat dan uiteindelijk echt niet meer bewoog hun belangstelling verloren en vertrokken.
Nog vorige zomer een gelijkaardig tafereel op onze gazon. Slimme veldmuis deze keer. Hield zich blijkbaar voor dood en toen de kat ver genoeg was ging het muisje er als een pijl uit de boog vandoor.
donderdag 20 mei 2021 - 20:30

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon