menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 3

Slakken vervolg

Ga naar meest recente reactie

Roeli

Roeli

Dit is het verschil in na 2 weken.

Deze bolchrysant staat op een eilandje in een schaal met water

Allemaal Beestjes

vrijdag 4 september 2020 - 14:38
Roeli

Tekst aangepast

Roeli

Volgens mij ging er iets fout
vrijdag 4 september 2020 - 14:40
Roeli

Tekst aangepast

Roeli

En deze, nog wel in pot, iets ingegraven in de tuin.
Het verschil is wel duidelijk, hè

Allemaal Beestjes

vrijdag 4 september 2020 - 14:41
Roeli

Roeli

Ook deze methode voldoet prima.
Oud tafeltje / krukje met een bovenblad van stevig gaas, bv. koelkastrekjes of zo.

Allemaal Beestjes

vrijdag 4 september 2020 - 14:56
Plantadvies

Plantadvies

Goeie tip roelie
vrijdag 4 september 2020 - 19:03
LT

LT

Goede tip
vrijdag 4 september 2020 - 19:20
leerling

Leerling



Nu nog wat piramides maken van bakstenen en hoopjes van wat grotere stenen als schuilplaatsen voor padden en hazelwormen.
Misschien een egelhuisje in elkaar flansen.
zaterdag 5 september 2020 - 00:28
Roeli

Roeli

Leerling, wat bedoel je in vredesnaam.
Ik heb een heel grote tuin, inclusief egelhuis en zat ruimte voor piertjes en miertjes.
Dus geen idee wat ik met jouw suggestie moet.
Misschien wil je dat eens uitleggen
zaterdag 5 september 2020 - 07:39
Tuinprins

Tuinprins

Voor een goede vergelijking zou je een bolchrysant op een rekje vlakbij de aangevreten bolchrysant moeten zetten en kijken of ze daar dan ook vanaf blijven. Die bodembedekkers zijn een prima schuilplaats voor slakken.

Gegroet, de tuinprins
zaterdag 5 september 2020 - 08:07
Roeli

Tekst aangepast

Roeli

Waarom zou ik dat doen.? Ik heb ontdekt dat het helpt om slakken te weren en geef dat even door. Ik zou zeggen, probeer het zelf eens.
Het is mij vooral bedoeld voor de planten die op het terras staan en als aankleding dienen bij de fuchsia's. En dat is inderdaad een succes.
In de tuin heb je de buurplanten die als opstapje kunnen fungeren om toch een lekker hapje te bemachtigen. Dat zou alleen kunnen wanneer je tussen elke plant een stuk kale grond hebt.
zaterdag 5 september 2020 - 10:43
c j de k

C j de k

Prima tip Roeli
zaterdag 5 september 2020 - 19:00
leerling

Leerling

@Roeli
Het zijn gewoon wat tips om schuilplaatsen aan te bieden voor natuurlijke vijanden van slakken, zodat ook de planten die je niet kan beschermen met waterbakjes of rasters minder last zullen hebben van vraatschade.

Hier staan vooral stekjes en jonge planten in potjes (en dank zij jouw waterschaal tip zijn ze nu slakvrij). De rest van de planten staan gewoon in volle grond.

zaterdag 5 september 2020 - 22:07
Roeli

Roeli

OK Leerling. Maar alleen die ene hoek , aan de voor- zijkant van het huis is bij mij schoongemaakt om de fuchsia's een plaats te geven. Verder heb ik in de tuin eigenlijk overal bodembedekkers. Ik ben blij dat mijn tip je heeft geholpen.
zaterdag 5 september 2020 - 22:47
leerling

Leerling

@Roeli
Ik ben blij dat mijn tip je heeft geholpen.

Ik ook.
zaterdag 5 september 2020 - 22:57

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon