menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 5

Onder moeders paraplu ...

Ga naar meest recente reactie

leerling
zondag 9 augustus 2020 - 15:17
lentemode

Lentemode

Wat was er eerst ?

Ik durf wedden, die scheet ...
zondag 9 augustus 2020 - 16:01
minouke

Minouke

wat een zalig kattenleven toch
zondag 9 augustus 2020 - 16:02
kristine 16
zondag 9 augustus 2020 - 19:08
Roeli

Roeli

Heerlijk in de schaduw.
zondag 9 augustus 2020 - 23:22
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Zalig liggen. En we zien hier onder meteen nog meer paraplu's. Die zou hier vandaag weggewaaid zijn. Maar ik moest mijn kippen ook beschermen. Dus een buis in de grond getimmerd waar hij inpast.
maandag 10 augustus 2020 - 00:37
leerling

Tekst aangepast

Leerling

Joukje, ik hoop van harte dat jouw kippen genoeg hebben aan jouw paraplu.
Mijn moeder vertelde net dat de kippen van haar buren deze hitte niet overleefd hebben. Hun tuin is nochtans redelijk schaduwrijk en het zijn mensen met een groot hart voor dieren en milieu.

We hebben onze paraplu vastgezet met tentharingen. We wilden die Vaccinium beschermen tegen de schroeiende zon. Poes zocht er ook wat beschutting.

Vond daarna ook een ander plekje ...

Allemaal Beestjes

woensdag 12 augustus 2020 - 02:15
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Een kip heeft een klap gemaakt toen hij van het dak op een emmer vloog. Een stuk plastic vloog van de emmer. De kop schuin en een dicht oog en rondjes lopend. Geef voer met karnemelk op hoogte voor dit beest. Hij gaat het hok ook niet meer in. Maar als hij het voer heeft gevonden (denk dat hij niet meer kan zien) hoor ik toch wat klokkende geluidjes. Mijn oudste broer vraag ik of hij dit beest wil verlossen. Maar nu met deze hitte wacht ik nog even. Een grote parasol en paraplu moet ze beschemen. Er zijn nog maar twee kippen. Ik stop er mee. Kan die ellende niet meer aanzien. En de boel stinkt behoorlijk bij regenweer. Hoewel ik iedere dag de keutels ruim. Ook in de ren.
woensdag 12 augustus 2020 - 10:36
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Regelmatig water verschonen en verzetten in de schaduw.

Allemaal Beestjes

woensdag 12 augustus 2020 - 10:47

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon