menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Ongedierte op blauwe regen > wat is het?

Ga naar meest recente reactie

WouterDB

WouterDB

Hey allemaal, ik heb een grote blauwe regen staan, en die zit momenteel vol met ongedierte (zie bijgevoegde foto). Het zijn honderden (of eerder duizenden) van die kleine zwarte beestjes (teken?) die op heel veel delen van de blauwe regen zitten (soms met nog wat mieren erbij ook).

Nu mijn vraag: welke beestjes zijn dit? Zijn ze schadelijk? En hoe krijg ik ze weg?

Alvast bedankt voor de input!

Mvg,
Wouter

Allemaal Beestjes

dinsdag 23 juni 2020 - 10:57
SandraS

SandraS

Ik denk dat het zwarte luizen zijn. Als dat klopt dan spuiten met luizen spray of groene zeep verdunnen.
dinsdag 23 juni 2020 - 12:19
LT

LT

Inderdaad bladluizen. Op de Wisteria kunnen ze weinig kwaad. Indien je spuit, gaan hun natuurlijke verdelgers ook dood Kijk in jouw tuin of er larven zitten van het onzelieveheersbeestje. Die verorberen er per dag massa's. Zet ze dan over op de Wisteria.
Zie de link voor evt hulp
https://www.biogroei.be/kenniscentrum/levenscyclus-lieveheersbeestje
dinsdag 23 juni 2020 - 13:28
Polplastron

Polplastron

De kool-en pimpelmezen eten ze ook graag. Dus ... gewoon laten zitten!
dinsdag 23 juni 2020 - 17:44
SandraS

SandraS

Mijn clematis zit ook onder....geen koolmees te zien hoor
Lieveheersbeestjes wel maar het schiet nog niet op.
dinsdag 23 juni 2020 - 19:46
WouterDB

WouterDB

Bedankt voor de info iedereen. Ik zit vermoedelijk met duizenden bladluizen maar ik heb de indruk dat de lieveheersbeestjes wel hun werk doen. Ik probeer het voorlopig dus op natuurlijke wijze op te lossen
woensdag 24 juni 2020 - 19:08
SandraS

SandraS

Ik heb ook nog gelezen dat je even een stevige waterstraal kunt gebruiken om ze weg te spuiten. Dit heb ik gisteravond geprobeerd want het was echt érg.....ben benieuwd
donderdag 25 juni 2020 - 08:40
Polplastron

Polplastron

De waterstraal-methode werkt, maar je moet dat vaak even herhalen. Natuurlijke vijanden blijven op deze manier echter ook weg natuurlijk.
zaterdag 27 juni 2020 - 08:48

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon