menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wat zijn dit??

Sabrina van den Ende

Sabrina van den Ende

hallo, ik ben sinds kort aan het tuinieren. Nu had ik paprikaplantjes in een bak gezet, en die wilden niet groeien. Ik besloot om ze om te planten, en toen ik ze eruit haalde zag ik onder het plantje een hoop groene blaadjes in de grond zitten… Ik dacht eerst wat gek, groeien hier knopjes, hoort dat zo? Ja ik ben nieuw… het lijken wel pakketjes gedraaid van stukjes blad, super mooi groen onder de grond, er zit een rond dekseltje op en als ze open gaan, zit er een hoop blubber in en een wormpje of made of rups of zo. Maar heel klein, zie foto's. Weet iemand wellicht wat dit zijn en of ik er vanaf moet of dat het juist goed is voor de tuin? Ik heb ook in de tuin hele dikke donkerbruine larven zitten van ongeveer 2 cm groot. Die vraten me de bloemkoolplant op vanaf de wortel. Ik heb dit nog nooit eerder gezien, weet iemand wat dit zijn?

Allemaal Beestjes

dinsdag 26 mei 2020 - 14:33
Esem 2

Esem 2

Is het mogelijk om foto per foto te plaatsen en groter ,want zo is het erg onduidelijk om hier een uitspraak over te doen.

Gr Esem,
dinsdag 26 mei 2020 - 20:18
Sabrina van den Ende

Sabrina van den Ende

Ik ben er al achter samen met een hovenier, het is blijkbaar een bladsnijder (bij), niet schadelijk dus ik laat ze lekker verder met rust.
woensdag 27 mei 2020 - 09:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon