menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bijtjes

Ga naar meest recente reactie

Bowie

Tekst aangepast

Bowie

Elk jaar komen er verschillende in onze veranda hun huisje maken: Waarom binnen? [afbeelding verwijderd niet-https]

Wat zijn die 'propjes watten'?
zondag 13 mei 2007 - 20:20
Lilian

Lilian

Bij ons zit het vogelhuisje in de hedera er helemaal mee vol, vlak bij huis. Als je ze gerust laat heb je er toch geen ongemak van dacht ik ??
Moet alleen opletten met de twee heidewachtels die zitten er constant achteraan ...

groeten, lilian
maandag 14 mei 2007 - 00:00
Bowie

Bowie

Is dat nu hun 'nest' of wat dan ook? Ik vraag mij af wat die witte proppen zijn?

Waarom zit dat binnen en niet verscholen in een boom bv?

maandag 14 mei 2007 - 00:25
Tomby

Tomby

Dit zijn wespen, en die steken al als je te snel durft voorbij te lopen (of te traag)
Bijen zouden je niet steken neen, dat zijn de werkers van de bloemenwereld en die sterven als ze je steken, krijg je ook honing uit hun nest. bij wespen krijg je enkel nog meer wespen, en hoe meer wespen je in je tuin hebt, hoe minder bijen je zal krijgen. dus aan jou om te kiezen welke je wil
Wij hebben al 3 maal een bijen nest gehad in onze tuin (lijkt dan alsof het regent in alle kanten, dus ook omhoog ) Deze zijn heel mooi om te zien en de bijen steken bijna niet (tenzei je tegen het nest gaat duwen ofzo) En een impker is maar al te blij om zoiets weg te komen halen, bij een wespen nest zeggen ze gewoon : spuit er gif op. ikzelf heb al veel slechte ervaringen met wespen dus ik sla ze plat als ze in de buurt komen. ben nog maar 1 keer in mijn hele leven door een bij gestoken en toen stond ik erop mijn mijn blote voet! Wespen hebben me zeker al 20-30 keer gestoken ondertusse ik buiten rustig aan het eten was of gewoon aan het water stond niets te doen. vind dat een heel verschil als je weet dat ik al in het midden van een bije zwerm heb gestaan die juist in onze tuin kwam neerzitten (ben wel niet blijven staan tot ik gestoken werd natuurljk) als je dan rustig naar binnen stapt negeren ze je volledig. en als je geluk hebt vertrekken ze na een paar uren terug verder en anders overnachten ze er en vertrekken ze de dag later (of je laat een impker komen die zoveel mogelijk van het nest probeerd mee tenemen door de koningin in een mand te gooien (dit zorgt er wel voor dat alle bijen die niet mee zijn af zullen sterven)

Grtz Tom
maandag 14 mei 2007 - 00:35
Tomby

Tomby

Die witte watten wilt normaal zeggen dat er een wespe larve aan het ontpoppen is tot wesp (laatste stadion tot volwassen wesp)
maandag 14 mei 2007 - 00:39
Bowie

Bowie

Dus er komen er alsmaar meer en meer. Nou dan moeten ze weg, want van wespen daar moet ik ook niet van weten.
maandag 14 mei 2007 - 00:42
Esem

Esem

Bowie de grote cremekleurige bol is de kinderkamer,en de watjes zoals je dat zo mooi omschrijft zijn de jonge wespen in wording.
Hier verpoppen de larve tot wespen.
Ik heb het al meermaals gehoord dat er mensen zijn die er nog maar naar kijken en ze worden gestoken.
Waarschijnlijk slecht bloed??
Ik heb daar helemaal geen probleem mee.
Ik druf ze over mijn hand laten lopen zonder dat ik gestoken word.
Gr Esem,
maandag 14 mei 2007 - 01:13
Tomby

Tomby

mss heb je adel bloed in je Esem (blauw bloed) en vinden ze dat niet lekker
Je hebt er veel geluk mee allesinds, ik moet zoiets niet proberen, ik ben dan ook wel altijd diegene die vol muggebeten staat als we in een tent slapen ondertussen de anderen geen enkele heeft
maandag 14 mei 2007 - 01:16
Esem

Esem

Tomby
Baron Esem,
nee laat maar zo t'zal wel geen blauw bloed zijn.
Ik denk dat het niet zoet genoeg is.
Esem
maandag 14 mei 2007 - 06:38

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon