menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Goed of slecht?

Ga naar meest recente reactie

danny2

Danny2

Vermoed dat dit de eikenspinner is...
Zie er zeven van die heren zitten in de serre, voor de rest vind ik er weinig info over.
Leven op eiken, berken, rozen, braam enz maar heb die niet in mijn tuin...
Wie weet meer?

groetjes danny

Allemaal Beestjes

maandag 5 augustus 2019 - 19:16
LT
maandag 5 augustus 2019 - 19:45
leerling

Leerling

Goed gezien - en leerrijke site waar je naar verwijst, LT.
maandag 5 augustus 2019 - 21:37
danny2

Danny2

Mooie uitleg maar weet nog steeds niet welk nut de rups of de vlinder heeft.

groetjes danny
maandag 5 augustus 2019 - 21:49
leerling

Leerling

Waarom moet een vlinder nut hebben?

Hij is nuttig, omdat hij bestaat en we ervan kunnen genieten?
maandag 5 augustus 2019 - 21:57
LT

LT

Ik denk, dat die rups meer nut heeft dan een mens....Hiervan zijn er duidelijk te veel
maandag 5 augustus 2019 - 22:32
leerling

Leerling

Zowat elk dier heeft zijn nut. Al was het maar als voedingsbron voor een ander dier.

Als humusatie ooit goedgekeurd wordt, kunnen zelfs wij op een ecologische manier terug opgaan in de aarde.

Of er te veel mensen zijn weet ik niet, LT. We hebben er wel een handje van weg om de middelen die we ter beschikking hebben slecht in te zetten.
maandag 5 augustus 2019 - 22:59
Marei

Marei

Ooit? In Nederland zijn meerdere natuurbegraafplaatsen en het is helemaal niet zo moeilijk om daar een plekje te reserveren. Is men in België nog niet zo ver?
dinsdag 6 augustus 2019 - 08:54
leerling

Leerling

Met excuses voor de off-topic uitbreiding, Danny2.

@Marei
Nee, helaas zijn we (nog) niet zo ver.
En zolang we, nog maar eens, met (6 !) regeringen in lopende zaken zitten, komt er natuurlijk ook geen schot in de zaak.
dinsdag 6 augustus 2019 - 13:50
danny2

Danny2

Ach ja, nu weet ik meer....
Dank zij het koolwitje moet ik geen kool meer eten en zelfs de kippen lusten de rupsen niet meer....
De koninginnepage zorgt dat mijn wortelkruid en venkelkruid onderhouden wordt....
Het nut van de buxusmot is dat de tuincenters gouden zaken doen en ook de bestrijdingsprodukten vlot verkopen
enz...
bedankt voor jullie uitleg!!!!!

groetjes danny
dinsdag 6 augustus 2019 - 19:42
leerling

Leerling

@Danny
Ik weet niet hoe groot uw moestuin is, maar als je niet wil dat rupsen mee-eten, kan je altijd je gewassen afdekken met vliesdoek.

Doe ik ook. En op een ander stuk laat ik een kool en brandnetels groeien, omdat ik vlinders mooi en biodiversiteit belangrijk vind.
dinsdag 6 augustus 2019 - 22:02

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon