menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Veelkleurig Aziatisch Lieveheersbeestje

Manon2000

Manon2000

Beste allemaal

In ons tuinhuisje trof ik een heleboel van deze Aziatische lieveheersbeestjes aan. Ze waren er in verschillende kleuren en vormen: zowel oranjerood met zwarte stippen, als rood zonder stippen, als zwart met twee rode stippen. Ik ben vrij zeker dat het om uitheemse soorten gaat omdat ze vrij groot zijn en de meeste een deuk hebben en daarnaast ook de M op hun halsschild.

Ik heb al opgezocht wat je hiermee moet doen, maar opzich is het toch vreemd om zoveel (7) lieveheersbeestjes te doden? Ze eten misschien wel onze inheemse larven op, maar zijn wel gunstig omdat ze ook bladluizen opeten.

Zijn er mensen die deze beestjes echt tegengaan en doden? Of laten jullie ze toch maar gewoon leven? (Is het misschien niet eens de moeite om ze te doden omdat ze zo veel verspreid zijn?)

Groeten Manon

Allemaal Beestjes

zondag 7 april 2019 - 15:20
LT

LT

Ik laat ze gewoon doen....Véél schadelijker zijn wij op deze (nog) mooie aardbol...
zondag 7 april 2019 - 16:14
Polplastron

Polplastron

Er zijn er zo veel dat het bestrijden van individuele groepjes geen zode aan de dijk zet. Laat ze dus maar doen en profiteer ervan dat ze ook massa's bladluizen eten!
woensdag 10 april 2019 - 08:52

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon