menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Help, een olifantsrups in mijn tuin!

Anna11

Anna11

Hallo,

Enkele dagen geleden spotte ik voor het eerst een opmerkelijke rups in mijn tuin en gisteren zag ik hem voor de derde keer... Of een derde exemplaar?! Na enig opzoekwerk - ik weet niks van rupsen en vlinders - ontdekte ik dat het om een olifantsrups gaat die blijkbaar een mooie vlinder wordt, maar op de rups ben ik niet zo dol. Mijn hond schrok zich een ongeluk toen hij eraan snuffelde, die rups leek plots wel een slang... Ik geef toe dat ik hem ook best eng vind (en blijkbaar ben ik niet de enige: https://www.natuurpunt.be/nieuws/jongens-meisjes-aan-de-kant-daar-komt-rupsje-olifant-20130902). Wellicht betekent één zo'n exemplaar dat er meerdere van in mijn tuin zitten? Wanneer worden dat vlinders? Blijven die dan ook in mijn tuin wonen en komt er dan een hele rupsenfamilie van? Alvast bedankt om jullie inzichten met mij te delen!

Groetjes,

Anna.
woensdag 18 juli 2018 - 21:50
Dany
woensdag 18 juli 2018 - 23:12
Anna11

Anna11

Bedankt voor je reactie, Dany!

Deze ochtend zag ik de rups voor het eerst weer sinds mijn vorige post. Hij was kleiner dan ik me herinnerde. Of het was misschien een familielid. Of zou het toch kunnen dat er maar één in mijn tuin zit?
maandag 23 juli 2018 - 13:44

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon