menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Nog een tuinbezoeker

Ga naar meest recente reactie

Esem

Esem

Een crabspin.
Gedraagt zich als een kamelion,verkleurt maargelang de bloem die hij bezoekt.
Nu weer geel,dan weer wit.
Dit gebeurt om zijn prooi te kunnen verschalken ,omdat deze spin geen web maakt moet hij een andere taktiek toepassen om in leven te kunnen blijven.
Gr Esem

[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 1 mei 2007 - 08:22
corrielat

Corrielat

Spin?? met vleugels??? nooit geweten
dinsdag 1 mei 2007 - 14:43
kurt

Kurt

Corrielat,

De spin heeft jou goed liggen. Het is die witte in de bloem zelf die de vlieg gevangen heeft


Mvg,
Kurt
dinsdag 1 mei 2007 - 15:30
lisa

Lisa

wel heel apart -natuur en zijn bewoners zijn gewon sensationel

groetjes lisa
dinsdag 1 mei 2007 - 16:08
Esem

Esem

corrie,
Een vliegende vis ken ik wel maar een vliegende spin???
Heb ik ook nog nooit gezien
Maar wat je hier ziet op de foto is een spin die zich heeft aangepast aan de kleur van de bloem.
Daarom dat ze niet zo goed opvalt.
De spin heeft de vlieg vast en je ziet toch duidelijk de 8 ogen ven da spin.
Zoals Kurt al aangaf de vlieg is de prooi van de witte spin.
En het is geen albino hoor ze verkleurt net als een camelion.
Ze wordt ook wel een camelionspin genoemd.
En lisa als je goed rondkijkt in je tuin zal je deze kleine diertjes ook wel opmerken.
Deze is niet groter dan 1 cm.
Gr Esem,
dinsdag 1 mei 2007 - 16:22
lisa

Lisa

esem , ik heb ze al vaker gezien -maar vind het wel altijd leuk de beestjes
kan ook niet anders -als ik al met salken praat

groetjes lisa
dinsdag 1 mei 2007 - 19:35
Bowie

Bowie

Alle dieren zijn heel slim, weten zich perfect aan te passen aan de omstandigheden.

DIERENRIJK - mensdom.
dinsdag 1 mei 2007 - 19:49
corrielat

Corrielat

Ah zo, nu zie ik hem ook, ik had mijn brilletje niet op mijn neus hangen deze spinnetjes zitten ook in mijn tuin, maar ik maakte ze dood, nu denk ik eerst na voor ik ga moorden, of is hij schadelijk voor bloemen?
dinsdag 1 mei 2007 - 21:28
Bowie

Bowie

Ik denk dat geen enkele spin schadelijk is voor de planten.
Het zijn eigenlijk heel nuttige dieren.

Hier staat ook wat info over spinnen, ook de kameleonspin staat er bij: http://ourworld.compuserve.com/homepages/henkmerts/spinnen.htm en http://www.xs4all.nl/~ednieuw/Spiders/spidhomeNL.htm en http://users.skynet.be/spinnen/index2.htm
dinsdag 1 mei 2007 - 23:28
Tomby

Tomby

sjiek wij hebben hier meer van die dikke huisspinnen lopen dit jaar maar die zijn niet zo mooi als den deze
Hele leuke foto!
dinsdag 1 mei 2007 - 23:58
Esem

Esem

Nee corrie,
de spinnen beschadigen de planten niet ,ze leven alleen van dierlijk voedsel.
En Tomby,een macro opname van een huisspin kan ook heel mooi zijn.
Het is hoe je ze wil bezien ,want vele houden niet van spinnen.
Esem,
woensdag 2 mei 2007 - 01:22
Tomby

Tomby

Ik ben heel vies van spinnen, altijd als ze me bijten heb ik een hele dikke bult, heb zelf al heel veel vieze ervaringen gehad, en ik blijf die kriebelende pootjes vies vinden (tenzei op me hand dan) en die huisspinnen die springen op je en zijn groot dus das al reden genoeg om da vies te vinden, heb er al eens een goeie dikke op me voelen vallen en over me buik voelen lopen dat ik het platsloeg en dood uit me bloes zag vallen, de dagen erna kijk je altijd naar boven om te zien of ze niet klaarstaan om te springen

met andere woorden macro van spring spinnen is gewaagd voor me

hier 1tje die stil wilde blijve zitten

[afbeelding verwijderd niet-https]

greetz Tom
woensdag 2 mei 2007 - 02:35
Esem

Esem

Tomby toch blijf ik ze mooi vinden,en heb er nog nooit een negatieve hervaring mee gehad.
Gr Esem,
woensdag 2 mei 2007 - 02:48
Tomby

Tomby

met de huisspin enkel griezelige slechte ervaringen geen pijnlijke, toch als je zo alergische reacties krijgt van een beet ben je altijd TE overzichtig. Maar je hebt gelijk ze zijn supper, ik heb wel verwondering voor bijna elk dier en insect of plant, heb pas een camera en het is te leuk om alles eens te kunnen zien in macro (als je het erop krijg offcourse )

ik ken mijn camera nog niet 100% (als het 50% is is het al veel) Maar al doende leer ik
Al moet het insect nu wel even stilstaan en niet bewegen voor ik een degenlijke foto kan trekken.

Greetz
woensdag 2 mei 2007 - 03:09
Bowie

Bowie

Als je een mooie opname hebt van een insect, kan je die gelijk gebruiken als avatar.
woensdag 2 mei 2007 - 03:11
Esem

Esem

Tomby al doende leer men
Maar ik vind het ook fantastich de macro opname's
gr Esem,
woensdag 2 mei 2007 - 05:03
Tomby

Tomby

ik heb vandaag deze spin ook tegengekomen was net een sluipwesp aan het leegzuigen, ik moet zeggen respect voor de scherpte die jij verkregen hebt, ik kreeg de oogjes niet zo zuiver, stond op een bloem in de volle schaduw. Maar door jou wist ik wel welke soort dit was en waar te zoeken

Ik moet die schaduw problemen toch gaan overwinnen want de mooiste beestjes zijn altijd te donker verstopt naar mijn kunnen.

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

Groeten Tom



vrijdag 4 mei 2007 - 06:42
beertje

Beertje

ik vind het echt afschuwelijke beesten die spinnen en ook kikkers.
als ik ergens een kikker of een grote spin zie ben ik er een ganse dag niet goed van,ik heb er echt een
fobie van.
beertje
maandag 7 mei 2007 - 03:54
Esem

Esem

beertje dan zou je die fobie moeten overwinnen.
Toch raar dat de meeste vrouwen een spin en al wat glibberig is angstig vinden, spinnen padden ,kikkers ,slangen,en salamanders.
Allemaal zo een mooie diertjes.
Ik hoop dat ik je niet al te bang maak ,met de foto's die ik hier plaast.
Gr Esem,
maandag 7 mei 2007 - 07:49
Angelo

Angelo

ik ben een man, ale binne anderhalve maand dan toch, en ik heb ook verschrikkelijk veel schrik van spinnen, als er 1 op mij zit, dan verstijf ik gewoon.

kan er niks aandoen, ik heb nu zelf kippenvel omdat ik de foto zag.

maar ik vindt ze wel prachtig
maandag 7 mei 2007 - 08:36
Esem

Esem

ik ben een man, ale binne anderhalve maand dan toch,

Wat bedoel ke daar mee Angelo.
Dat je gaat huwen misschien??
Gr Esem
maandag 7 mei 2007 - 18:03
Bowie

Bowie

ik ben een man, ale binne anderhalve maand dan toch, en ik heb ook verschrikkelijk veel schrik van spinnen, als er 1 op mij zit, dan verstijf ik gewoon.

kan er niks aandoen, ik heb nu zelf kippenvel omdat ik de foto zag.

maar ik vindt ze wel prachtig


Angelo, ik ben geabonneerd op de National Geografic. Een bepaalde maand stond er hele reeks artikelen over spinnen. Maar dat had ik nog niet gezien.
Ik draai dat blad om en dan merk ik dat op de plek waar mijn hand was, een grote afbeelding van een spin stond. Ge kunt u niet voorstellen hoever dat boekje gevlogen is.

Loopt er thuis een spin op de grond, en mijn echtgenoot is niet thuis, dan zet ik er een emmer over. En af en toe ga ik eens kijken of die spin er nog zit.

Langs de andere kant vind ik het toch fascinerende dieren, ik zal er wel uiteindelijk wel naar kijken, zal zeker dichterbijkomen, maar aankomen, voor nog geen miljoen.

En ik ben op mijn vele reizen al heel wat rare exemplaren tegengekomen hoor.
maandag 7 mei 2007 - 18:31
Tomby

Tomby

Bowie zo denk ik er ook van, kijken is leuk aankomen niet Het lastige voor macro foto's is da je zo dichtbij moet komen dat de spin zich dikwijls aangevallen voelt, als je naar de foto's kijkt die ik getrokken heb van deze spin zie je hoe hij eerst naar mijn lens keek en daarna zijn gevechts positie innam(onderste foto) Daarom dat ik het nog moeilijk heb met het trekken van deze beestjes, ze zijn zo snel, en ik denk als ze op me camera springen dat ik mss nog met me camera ga gooien
maandag 7 mei 2007 - 23:56
Angelo

Angelo

Bowie, ik begrijp je helemaal zo gaat dat hier ook.


@ Esem, binnen anderhalve maand wordt ik 18 jaar
dinsdag 8 mei 2007 - 00:21
Bowie

Bowie

Bowie zo denk ik er ook van, kijken is leuk aankomen niet Het lastige voor macro foto's is da je zo dichtbij moet komen dat de spin zich dikwijls aangevallen voelt, als je naar de foto's kijkt die ik getrokken heb van deze spin zie je hoe hij eerst naar mijn lens keek en daarna zijn gevechts positie innam(onderste foto) Daarom dat ik het nog moeilijk heb met het trekken van deze beestjes, ze zijn zo snel, en ik denk als ze op me camera springen dat ik mss nog met me camera ga gooien


Had dat al gedacht dat op die 2de foto de spin in aanvalshouding stond, maar durfde dat eigenlijk niet goed suggereren.

Op zo'n moment neem ik de benen hoor.
dinsdag 8 mei 2007 - 06:38

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon