menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Kraaienplaag

Ga naar meest recente reactie

mellinda

Mellinda

Iemand alsjeblieft een idee hoe van een kraaienplaag af te komen?
Het is begonnen een jaar geleden met twee kraaien, nu zijn er een stuk of 40 die zowel overdag als 's nachts komen overnachten in een zwerm.

Al bijna alles geprobeerd: klapperende blinkende metalen platen in de boom omhoog gehangen, roterende zelfgemaakte vogelverschrikker, sterk blinkende windmolentjes die ook geluid maken, iedere dag verjagen met verschillende luide geluiden, toeters, bellen, metalen buizen, ...

De reden waarom we ze willen verjagen is omdat we met zoveel andere vogeltjes zitten en ze al eieren beginnen stelen zijn een week geleden... Ook maken ze 's ochtends heel vroeg lawaai en 's avonds ook....

M.v.g.
zaterdag 18 maart 2017 - 18:48
LT

LT

Ze zullen zich in grote, hoge bomen ophouden, daar bij jullie
Radicale oplossing: kap de hoogsten.
zaterdag 18 maart 2017 - 19:44
Roeli

Roeli

Briefje ophangen ....verboden voor kraaien.
Anders je ziel in lijdzaamheid bezitten.
Ik weet het , hier heb ik bij tijden hetzelfde.
zaterdag 18 maart 2017 - 22:18
zuurtje

Zuurtje

Eten en gegeten worden dat is de natuur, dat van de eieren en jonkies pikken is maar tijdelijk
Ik vind het ook verschrikkelijk
Ineke
zondag 19 maart 2017 - 14:43
satomi

Satomi

Een valkenier inhuren zal wel helpen.
zondag 19 maart 2017 - 15:46
mellinda

Mellinda

Bedankt voor de tips.

De bomen afzagen of inkorten zien we niet zitten, niet echt evident voor 70+ers... Daarnaast staan er bij de buren ook allemaal hoge bomen, dan verplaatsen ze zich naar daar vrees ik.

De "lentekolder" heeft ze tijdelijk naar een andere plaats doen trekken. Een valkenier kunnen we spijtig genoeg niet inhuren voor onze tamme "wilde" duiven buiten en al onze andere vogeltjes.

Met een geweer als er niemand / niets in de omgeving is in de lucht schieten helpt ook niets. De beesten hebben ook recht op leven maar klinkt aanlokkelijk om er op eentje te schieten met een zware boog. Mss een kurkstop op m'n pijlhoofd draaien... Maar dan kunnen ze nog een gigantische hoofdpijn hebben of uit de boom vallen xD lijkt ook niet echt een diervriendelijke oplossing.

Hoe het begon is echter best grappig... Er zit 1 kraai in de boom. Een familielid reageerde: "ooh zo schattig, laat ze zitten, die doet niemand kwaad"...
Paar dagen later 3 kraaien... ok, drie zwarte bengels... dagje later 4... een week later in de 15 enzovoort... Hoogste aantal dat we samen in dezelfde boom hebben geteld was 40 gelukkig is de plaag gereduceerd tot 20 tegelijk en nu zijn ze om te paren naar de velden getrokken.

Nu vraag ik mij af, kunnen die beestjes blind worden als je met een grote lamp"faar" van 10.000 lumen op hen schijnt 's nachts? Zou ze eens willen verjagen met licht maar denk dat ik beter een helm opzet dan als ik het zou doen, wil niet onder hun uitwerpselen zitten hehe
maandag 17 april 2017 - 01:47

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon