menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Kleine kip

Ga naar meest recente reactie

Seten

Tekst aangepast

Seten

Hallo, weet er soms iemand de naam van deze kleine kip ?? Ongeveer 25 cm groot. Ze zit al 2 dagen in mijn tuin, misschien weggevlogen.

Allemaal Beestjes

maandag 26 december 2016 - 10:19
Roeli

Tekst aangepast

Roeli

Kraait "ze "niet ?
Aan kam en lellen te zien zou ik zeggen dat "ze"een "hij" is
maandag 26 december 2016 - 11:48
zuurtje

Zuurtje

Haha ja Roeli, en aan de stoere houding
maandag 26 december 2016 - 11:57
Polplastron

Polplastron

Dit lijkt mij een krielkip te zijn (als mijn inschatting van afmetingen een beetje juist is), maar volgens mij is het niet meteen een zuivere raskip.
Deze kip is overigens een haan. Mooi exemplaar trouwens!
maandag 26 december 2016 - 16:12
c j de k

C j de k

Een kippige haan , te klein voor de krestdis
maandag 26 december 2016 - 21:40
Seten

Seten

Dank voor de reactie"s .Wie wil ze ??
dinsdag 27 december 2016 - 10:13
zuurtje

Zuurtje

Uw tuin is uitverkoren, toch leuk zo'n huishaan ?

Ineke

dinsdag 27 december 2016 - 14:50
Seten

Seten

Dat is waar, Inek. Maar veel verstand heb ik daar niet van... Wat voor eten geef je zo'n beestje..? Hoe groot moet zijn hok zijn eventueel..? Kan dat tegen een beetje vorst.. ? Veel vragen...
woensdag 28 december 2016 - 12:13
Thefizyx69

Tekst aangepast

Thefizyx69

Kippengraan, een gewoon kippenhok met een goed laag stro in. Niet vergeten water geven. Tafelresten(geen vlees)en geweekt oud brood kan ook. Kippen en hanen kunnen tegen de vorst.
donderdag 29 december 2016 - 09:39
diety

Tekst aangepast

Diety

Seten , zie ik daar een rare linkse poot aan je gevonden kip of heb ik dat verkeerd voor?
donderdag 29 december 2016 - 10:23
Roeli

Roeli

Welke is de linker poot ?
Het dier neemt gewoon een grote stap.
En Seten, kippen kunnen prima over vorst, als ze maar over een goed .liefst geisoleerd, maar in elk geval winddicht hok beschikken.
Spaanders er in en een laag stro. Kippengraan en water. Overdag heerlijk en gezellig loslopen.
Wat wil je als kip/haan nog meer.
Onze laatst overgebleven kip kwam zelfs op schoot zitten om wat lekkers te halen.
donderdag 29 december 2016 - 12:14
zuurtje

Zuurtje

Laten we deze topic maar in leven houden, wel leuk om te volgen hoe het verder met deze "beroemde" kip/haan zal gaan, toch?

Ineke
donderdag 29 december 2016 - 15:57
Polplastron

Polplastron

Tafelresten(geen vlees)en geweekt oud brood kan ook. Kippen en hanen kunnen tegen de vorst.


Hier krijgen ze alle tafelresten en dus ook vlees. Brood lusten mijn kippen niet.
donderdag 29 december 2016 - 20:57
Roeli

Tekst aangepast

Roeli

Dit was mijn schootkip. Ondanks lellen en kam was dit wel een hen.
Als ik in de tuin bezig was kwam ze me altijd helpen..
Was stapelgek op een klodder ijs.
Helaas. Ook die is naar het land achter de regenboog.

Allemaal Beestjes

donderdag 29 december 2016 - 21:49
zuurtje

Zuurtje

Grappig!

Ineke
vrijdag 30 december 2016 - 11:31
Boerke

Boerke

Dat noemen ze hier Engelse Kippen(haantjes).
Je moet ze regelmatig de vleugels knippen want het zijn goeie vliegers. Die van onze buur zitten regelmatig in onze tuin.
Mijn schoonouders die hebben mij eens gezegd dat kippen die je brood geeft, dat die minder zouden leggen. Daarom geven wij nooit brood. Wel al de rest van tafel en korrels bovenop hun gras waar ze lopen.
vrijdag 30 december 2016 - 13:12
Seten

Seten

Sorry,ik heb een hele tijd niet naar het forum gekeken en ik ben aangenaam verrast door de vele reacties. Mijn... ?? kip-haan zit hier nog altijd, ik geef hem alle dagen eten en niemand weet waar het beestje vandaan komt, maar hier en daar hoor ik wel al enkele klachten van de buren door zijn gekraai en omdat ze bang zijn dat hij in het voorjaar al hun jonge plantjes zal afpikken...!! Als dat zo is dan vrees ik wel een beetje voor zijn leven...

Ik zou hem wel willen vangen -maar hij is ongelooflijk rap- en hem dan ergens naar een kinderboerderij brengen. Wie heeft er een tip om hem te pakken te krijgen ??
Groetjes,
Seeten
zondag 22 januari 2017 - 07:55
Boerke

Tekst aangepast

Boerke

Met een "tesser" (zo noemen ze dat hier). Een zandzeef omhoog houden met een stokje er onder . Aan het stokje maak je een koord vast zodanig dat je het stokje kunt wegtrekken als de kip er onder zit. Je stelt u onzichtbaar op met het eind van de koord in uw hand. Om haar te lokken leg je eten onder de zeef. Voor een kip mag het een iets wat zwaarder model zijn want anders gaat ze ermee lopen. Op de foto(van het net genomen) zie je een kleine zeef met een stokje onder. Het stokje mag ook niet te groot zijn want anders heeft de kip nog de tijd om weg te lopen ondertussen de zeef valt. De grootte is in dit geval ongeveer de grootte van de kip.

Allemaal Beestjes

zondag 22 januari 2017 - 10:56
Roeli

Roeli

Probeer uit te zoeken waar hij 's nachts zit te slapen.
Vaak is het tamelijk gemakkelijk om hem in het donker te pakken.
zondag 22 januari 2017 - 14:47
zuurtje

Zuurtje

... dat zal een kabaal geven......

Ineke
zondag 22 januari 2017 - 14:54
Roeli

Roeli

Nee hoor, Als je maar heel voorzichtig bent.
zondag 22 januari 2017 - 17:05
zuurtje

Zuurtje

Oké

Ineke
zondag 22 januari 2017 - 17:14
Seten

Seten

He beeste is intussen al verhuisd naar een recreatiepark ( met bos) waar er veel eenden en sierkippen rondlopen. Jammer genoeg is de vogelgriep nu uitgebroken en weet ik niet of ze het beestje hebben kunnen opsluiten..!!
donderdag 23 februari 2017 - 16:59
zuurtje

Zuurtje

Bedankt voor je update.
Je ziet dat je er toch een beetje aan gehecht was geraakt, omdat je je nu zorgen maakt, maar in ieder geval heeft ze veel gezelschap

Ineke
donderdag 23 februari 2017 - 18:27
Seten

Seten

Bedankt Zuurtje !! Ik ben al eens naar het bos geweest, maar ze was nergens te bespeuren..!
vrijdag 24 februari 2017 - 20:27
zuurtje

Zuurtje

Oeps! maar niet verder over nadenken........
vrijdag 24 februari 2017 - 21:46
Seten

Seten

Ok !
zaterdag 25 februari 2017 - 10:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon