menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tuinvogelvoer

Ga naar meest recente reactie

krissie

Krissie

Sinds vorig jaar hang ik alleen nog mezenbollen , nootjes en een huisje met een bokaal vogelpindakaas in de tuin .
Eerder gaf ik ook strooivoer ,maar omdat daar zo mee gemorst werd had ik elk jaar veel onkruid , grassen etc
in de tuin .
Nu staat er in het maandblad van tuinseizoen een tip van een lezeres die hetzelfde probleem had .
Zij zet het strooivoer nu sinds 2 jaar 4 minuten in de magnetron op 600watt , zodat de kiemkracht door verhitting wordt vernietigd en
heeft geen last meer van ontkiemend strooivoer .
Wat denken jullie , is dit een goede tip ?
Gaat de voedingswaarde daarmee niet verloren ?

groetjes
Krissie
vrijdag 2 oktober 2015 - 15:51
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Heb dit verhaal opgezocht op het internet. Geen van allen hebben het over verlies van voedingswaarde. Ik zelf kook ook veel mijn groente en aardappelen in de magnetron . Twee aardappelen met aanhangend vocht 5 minuten in de magnetron en klaar is Kees.
vrijdag 2 oktober 2015 - 19:16
krissie

Krissie

Deze winter ga ik dat toch ook eens proberen , en op een plaats hangen waar er het minste last zou zijn mocht het strooivoer toch nog ontkiemen .
zaterdag 3 oktober 2015 - 11:00
Marei

Tekst aangepast

Marei

Wij vonden dit ook vervelend en hebben dit 'probleem' opgelost door een voederhuisje, wat we dagelijks voorzien van strooivoer, midden op het gazon te plaatsen; er valt van alles naast, maar je vindt er nooit meer iets van terug. De mezenbollen en aanverwante zaken, waar ook wel eens iets uitvalt, maar dat is te verwaarlozen, hangen in een heester bij het huis.

Groetjes, Marei
zaterdag 3 oktober 2015 - 12:51
krissie

Krissie

hier hangt het voederhuisje , de mezenbollen , nootjes , aan een pergola over het gazon .
In het voorjaar staan er veel plantjes in het gras wat geen gras is ,
ondanks dat er mussen , merels , duiven , het roodborstje.... daar zitten te pikken .
Vooral heel veel fijn loof wat lijkt op het loof van wortels , na een maaibeurt is dit wel weg maar
groeit ook samen met het gras terug .

zondag 4 oktober 2015 - 18:53

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon