menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Oorlog in de vreedzame design siertuin .....

Ga naar meest recente reactie

Verminator

Tekst aangepast

Verminator




Beste tuiniers,

Helaas moet ik mijzelf op dit forum aanmelden als een onplezierige beestjes doder.
Maar zo ben ik helemaal niet, ik heb een compromis gesloten met alle dieren hier in het Bos. Daarnaast had ik mijn hele leven honden en hebben we nu 2 katten.
De dieren mogen wonen in het bos maar binnen de betonnen rand met groengaas hekwerk eromheen .... daar is geen enkel kruiper welkom.

Omschrijving van de tuin:

De tuin heeft een plattegrond gekregen van de architect, wij hebben geen idee wat dat gekost heeft noch wie het heeft gedaan en hoelang het duurde voordat alles zo mooi was ... was is idd verleden want de tuin wordt nu perk voor perk, heg voor heg en gras zode na graszode opgegeten.
Op de plattegrond staat precies aangegeven wat er groeit hoe ze heten, helaas is er in de tijd van 30 jaar veel verandert dus de plattegrond is niet meer up to date. Het is een grote poster ik zal is vragen aan de expert of ZIJ dat kan resizen voor dit deze topic.
Wij wonen hier nu 3 jaar en huren het huis, vanwege een hernia bij het vrouwtje was de start het eerste jaar droevig. Wij zijn stads mensen en hebben verstand van online kopen, geld uitgeven aan mooie spullen en genieten van de tuin met de Ipads en I-phones in de hand.
Erin werken was eigenlijk iets nieuws voor ons en en onze lichamen maar vooral onze handen.
Wij zijn VERPLICHT deze tuin perfect bij te houden en we hebben zeer weinig ervaring.
De tuin is groot, zo groot dat wij spreken over 3 tuinen ik geloof dat de tuin 50x50 meter is.
100 meter beukenheg, 100 meter klimop heg.
De 3 grasvelden beslaan samen zo 'n 500 m2 en kostte ons alleen al aan mest een fortuin, dan dat dure graszaad, schaduw zaad, sport zaad voor de loop paden. Toen wij kwamen voor het eerst was er jaren lang niemand aanwezig, er werd minimaal onderhoud gepleegd waardoor er veel delen van de tuin waren vergroeit. De klimops splijten de betonnen palen die rondom het terrein staan. Hun dikke stammen kraken alles en het hekwerk viel bijna om. Al ons snoeiwerk bleek al gauw heel veel kubieke meters te worden. Al het fijne werk gaat op de compost hoop de rest gaat in die enorme shredder cq versnipperaar van bosbeheer. Aangedreven door een enorme tractor die net aan achter het huis past.

1 De rechthoekige binnen tuin met prachtige beukenheg erom heen en gras in het midden, links voor.
2 De trapeze vorm (soort rechthoek maar met schuine zijden ) met lage heg van een soort Buxus met grasveld in het midden. ( rechts voor)
3 De achtertuin met perken grasmat, grote boom, BBQ op het ronde terras.
4 De oprijlaan van 130 met bomen zo hoog dat je terplekke verliefd wordt op dit prachtige boshuisje midden in het bos.

Ongeveer vorig jaar in de winter begon de oorlog .. ja het is hier oorlog en we praten hier over een vijand die genadeloos toeslaat op onze onschuldige tuin. Het begon met grote zwarte molshopen midden op het prachtige besneeuwde gras. Woedend was ik, de compromis was gebroken de belofte lekker in het bos te gaan spelen is genegeerd.
Stom van die mol want ondanks dat ik een stadsmens ben had ik binnen een dag 3 pruts klemmen gekocht.

Onervaren moest ik ondervinden hoe de mol zich uitleefde en mij uitlachte. Ik waste mijn handen niet met modder maar gebruikte plastic handschoenen die stinken naar rubber. Ik sloop niet maar stampte met mijn harde schoenen overal rond, nu sluip ik op de zachte Croqs en benader hen in stealh modus. Ik kwam altijd te laat bij de molshoop aan met die rot vallen .... ik had er weinig kaas van gegeten. Met behulp van internet en de bosbeheerder hebben wij de mollen voorgoed weg gemoord, voorgoed betekent natuurlijk 1 jaartje. Nu na 2 jaar ben ik nog steeds een roekie en ik snap er nog steeds heel weinig van vooral waar de hoofdtunnels lopen naar de watervoorraad. Er is hier geen water in de buurt alleen de kanaaltjes die bosbeheer heeft uitgegraven krijs kras door het bos om het water af te voeren. Er is achter in onze tuin een oud bijen hok en daar is een kuil gegraven dat gevuld wordt met regenwater van de daken van die 3 schuurtjes in de achterhoek tuin. Heel misschien drinken zij daar, maar waarschijnlijk drinkt 75% van de mollen hier grondwater. Op dit erf alleen al kunnen wel 10 mollen wonen …. de oprijlaan is erg gewild bij hen daar zie ik vele verse hopen en eerlijk gezegd mijn drang om daar vallen te plaatsen is enorm, cravend naar succes !!

Ja das ook verleden tijd die mol lacht niet meer .... de rust keerde terug voor kort.
Ik heb er 4 gevangen en de katten ook 4. De eerste mol kwam van Mickey de kat ik vond het zo zielig dat ik dacht: Speel er nou niet mee kill kill IT !!

Ondertussen hebben wij geen enkel uur onkruid gewiet en we moesten eerst de beuken heggen redden in de rechthoekige tuin van de overwoekering van een ander soort plant. De heg krijgt nu weer zon en de bosbeheerders moeten buiten het betonnen hek alles proper houden. Het bos mag niet in de tuin komen groeien de oprijlaan onderhouden wij niet. De klimops zijn ons grootste probleem daaronder leven de woelmuizen en daaronder maken zij hun eigen tunneltjes en verbinden die met elkaar zodat ze gewoon kunnen verhuizen als ik er aan kom.
Wij hebben geen Stihl of Husqvarna bladblazers en kettingzagen, heggescharen op benzine, we mogen wel is wat lenen van de bosbeheerder. maar het meeste doen we electrisch en dan moet ik het snoer opnieuw solderen want ik snijd het constant door. Alles gebeurt hier op de knieen met de handen.

Er kwam een periode van rust en heel veel groen zoveel groen dat we gedwongen werden de tuin te ontdoen van al het onkruid manueel. De grasvelden zijn meer mosvelden met heel veel onkruid en nog meer tunnels. De tuin is prachtig maar door de omringende hoge bosbomen verdwijnt de zon hier snel en komt pas laat op, waardoor de mos hier alles overwint en wij beter mosvelden kunnen gaan maken ipv grasvelden.
Tijdens het onkruid wieden krijg je je een relatie met de tuin je leert ieder hoekje kennen en ieder gaatje in de grond betekende dat er muisjes waren. Logisch je woont in het bos en de katten vermoorden alles wat ademt hier. RIP Minnie zij verloor haar oog toen ze 8 maanden was in het bos wij weten niet hoe of wat, dat heeft ze overleefd maar de poezin dacht de heerser te zijn in het bos maar dat zijn toch de vossen die haar hebben opgegeten. Sindsdien heb ik geen medelijden met de bosbewoners meer.
Kikkers, haasjes, slangetjes, muizen ratten en heel veel vogeltjes zijn naar binnen gesmokkeld door de de katten om te tonen hoe goed zij zijn. Ella is de nieuwe poezin zij wordt getrained door Mickey de kater en mij persoonlijk.

Terug naar de tijd van mol .... 3 pruts klemmen gekocht van 8 eu p st. en na 8 mollen werd het rustig. 4 voor de katten 4 voor mij …..
Die rust duurde niet lang want tijdens het werken in de bosjes dit jaar en langs de buiten heg ( 100 meter klimop heg) viel het toch wel op dat er:

Planten dood gingen
Er veel gangen vlak over de bodem liepen. ( een soort mol ritten )
Er heel veel molshopen waren maar dan net anders.
Er heel veel bezemsteel grote gaten in de bodem zaten.
De tuin was verandert in een maanlandschap door deze 'muisjes '.
Ik 1 verse molshoop zag naast de ingang van het terrein ver weg van mijn grasveld.
Mickey de kater de eerste mol neerlegde op het gras.
Voor die verse molshoop heb ik een Victor Out of Sight val geplaatst en gevangen binnen 24 uur.

De woelmuis is de dader ondanks dat ik persoonlijk nog geen woelmuis heb gezien of vermoord weet ik dat ze er zijn. Wij schatten zoń 10 families totaal die 4 x per jaar jongen werpen en dat was de mol zijn favoriete eten.
Door het uitroeien van de mol is er een woelmuizen plaag ontstaan in combinatie met het voedsel aanbod aan onkruid. Natuurliojk zullen ze deze winter massaal overlijden van de honger dat is altijd zo na een plaag, maar ze mogen dood voordat de tuin dood gaat.

En nu pas begint mijn topic !!!!

De oorlog tegen de woelmuis is uit gebarsten als een vulkaan en ik schuw geen enkel middel om ze te executeren.

- Opgespaarde zeer stinkende fermenterende menselijke urine ( moet een paar dagen trekken en je hebt wel wat liters nodig niet binnenshuis uitvoeren.)
- Gas CO2 Poisining DIY 5 pk rokende oude grasmaaier aka the Verminator
- Vergassing met Carbid
- Anti mol patronen ( een soort vuurwerk dat je in de tunnels steekt.)
- Knallen van de uitlaat pijp van de Verminator.
- Trillingen door op ijzeren betonijzer staven diep in de grond te rammen en er daarna met de moker op te tikken.
- Doodsklemmen 5 soorten waaronder de Victor Out of Sight professional trap en de onoverwinnelijke woelmuis klem der Bayerische Stahldrad of zo iets
- Gif wat niet verkijgbaar is in Nederland of Belgie ( Wuhlmauseblock von Neudorf )
- Onthuizing en uitzetting van de woelers door hun alles af te pakken, geen baadjes geen onkruid en geen holen meer.
- Live vallen gegraven 3 stuks. ( is gewoon een emmer in de grond en hopen dat er iemand in valt deze controleer ik iedere 6 uur want een mol gaat dood na 12 uur geen eten te hebben gehad. )

To wish basket: een ondergronds 9 mm kanon dat kogels afschiet en alleen wordt verkocht na identificatie van 18+++ en zonder ammunutie. Hij pompt door 30 cm opgewoelde aarde heen door de hersenen van de criminele woeler.

Als ik optel wat ik heb uit gegeven aan bestrijding schrik ik meteen, stom ik had meteen die Mauki moeten inzetten, helaas vereist die machine kennis over de woelers en hun tunnel systemen.
De Mauki is een soort kruiwagen met daarop een Honda motor die met een CO2 suspenser de tunnels vol blaast met deze dodelijke mix van uitlaatgassen en toegevoegde CO2. Deze heb ik dus na gebouwd door de oude grasmaaier op te offeren.
Woelers kraken de mol gangen en misbruiken de mol zijn goede intenties en zijn slechte reputatie.
De mol is niet de vijand meer dat heb ik geleerd ik zal ze alleen vangen als ze op het gras verschijnen vanaf nu.

Zodra ik exact weet waar de woelers de echte destroyers zich bevinden zal ik ze uitroeien met hun bambies erbij.
Hun huisje wordt hun gaskamertje …. ik zal de Rodenator niet inschakelen omdat dan de grasvelden verloren gaan, daarnaast vrees ik dat de politie snel zal komen want na iedere knal uit dit bos gaan mensen zich toch afvragen wat er in hemelsnaam gebeurt in het Boshuisje.
De Rodenator is een lange buis met ontsteker uit de buis komt een mix van acetyleen en zuurstof dacht ik … hoe dan ook ze blazen iedere tunnel op wat in een siertuin ongewenst is.

Dus ik verken de tunnels als een Rode Kmer kruip ik er langs graaf ik ze open als een mol, ik ruik als een woelmuis en als een jager eenmaal beseft dat ie zonder probe niets is vordert de zaak snel. Die Oostenrijker heeft een website en ik volg zijn gedachte goed. http://www.hausmaus.at/
Meteen een probe laten maken lengte 100 cm dikte ijzer 10 mm dikte kop 14 mm, ik had wel probes maar die waren niet goed of te kort. Nu prope ik professioneel onder de struiken en heggen en door die verdikte punt voel je veel beter de luchtpockets in de grond. Nu is het alleen nog zaak beter de tunnel system in kaart brengen, ja we voeren hier oorlog dus werken we met aantekeningen en plattegronden en markeren de vijand met groene planten stokken. We hebben zo 'n 1000 gaatjes totaal …. waarvan er waarschijnlijk 100 actief gebruikt worden.

Als de tijd is gekomen en ik exact weet waar die mol tunnels lopen dan zal ik de Mauki inschakelen en 2 dagen lang hun leven vergallen zodat het pas ingezaaide ontmosde grasveld kan ingroeien.
Wel jammer dat Ella de poezin er gewoon in pist en graaft …. misschien moet ik haar maar wat waarschuwingen uitdelen met een jetstream van ijskoud water als ik haar kan betrappen en de waterspuit toevallig bij mij draag …. 0 kansen dus.

Tuin aanzcht vanuit de schuur:

Achtertuin links achter naast de schuurtjes uit het zicht staat het bijenhok.















Allemaal Beestjes

woensdag 19 augustus 2015 - 07:15
Verminator

Tekst aangepast

Verminator

Het is oorlog met de fotos plaatsen mijn excuses hiervoor
woensdag 19 augustus 2015 - 07:27
Verminator

Tekst aangepast

Verminator

nog een foto achterzijde huis gemaakt vanuit het dakraam schuur.

Het lukt mij niet helaas ....
woensdag 19 augustus 2015 - 07:35
Verminator

Verminator

[afbeelding verwijderd niet-https]

Ok Ok je moet op het onzichtbare knopje OK klikken domoor
woensdag 19 augustus 2015 - 07:36
Verminator

Tekst aangepast

Verminator

ik word moedeloos van de fotos plaatsen


[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 19 augustus 2015 - 07:38
minouke

Minouke

In elk geval ik heb genoten van je verhaal, plezierig en mooi geschreven.
Maar geloof me het komt allemaal goed. Wij zijn oorspronkelijk ook stadsmensen (jaren terug) maar kunnen nu de tuin goed in bedwang houden.
Van kleine tuin telkens naar een iets grotere tuin verhuisd en nu zitten we op 1ha waarvan +/-30a siertuin is.
Soms verklaar ik ook nog eens de oorlog aan één of ander woekerend onkruid maar ja ze horen er ook bij hé....
Voor de foto's kan je misschien best eens vragen aan Stijn, die kan zien wat er scheelt en je foto's toch plaatsen.

Groetjes
Chantal
woensdag 19 augustus 2015 - 10:35
Verminator

Verminator

Dank je wel Chantal,

Ik denk dat wij al weten waarom we geen foto 's kunnen plaatsen.
Kennelijk kun je er maar 1 plaatsen per topic via de URL methode en als je dat niet doet dan kun je meerdere foto 's uit je foto album uploaden in je topic.
Ik wil ook geen andere topics openen voorlopig want dan verspreid mijn hele verhaal zich over meerdere topics.
Natuurlijk hebben wij ook geverticuteerd als gekken en dat gaat niet over beestjes, geldt ook voor het mos probleem.

Als iemand meeleest en bovenstaand met de foto 's kan bevestigen scheelt ons dat een hoop stress.

Ik MOET nu de vers ingezaaide randen van de perken gaan nat houden want de zon is terug dus keert mijn taak als waterman ook terug. Als we nu ook in iedere hoek 1 waterkraan hadden ...
Dat zou heel veel sleep werk schelen. Het huis is bijna 100 jaar oud en was vroeger een jagershut.

De camera is eindelijk ingesteld op VGA foto 's dus low res en die kunnen dan meteen in het album geupload worden zodat iedereen plaatjes kan kijken en genieten van onze ellende.

En aan Chantal: De oorlog aan het onkruid is inderdaad een topic waard want onze grasvelden worden momenteel verwoekerd met:

Madeliefjes
Mieren
Klavertjes
Boterbloemen
Distels
enne die paarse bloemtjes ik geloof hondsrug ... ik ben dus heel erg slecht in het onthouden van de soorten die wij allemaal hebben ik ben meer van het inzaaien en wateren en jagen en koken. De vrouw concentreerd zich op de soorten .....

bla bla bla ik moet echt beginnen
woensdag 19 augustus 2015 - 12:59
minouke

Minouke

Om meerdere foto's te plaatsen hoef je niet telkens een nieuwe topic te beginnen. Je antwoordt gewoon om je eigen topic en zo kan je telkens een nieuwe foto plaatsen en zo telkens opnieuw

Groetjes
Chantal
woensdag 19 augustus 2015 - 14:19
ilse99

Ilse99

Beste Verminator,

Je was er bijna, je had tweemaal de img tag gebruikt.
Ik heb het voor u verbeterd.

Als je op foto in het reactieveld klikt, moet je enkel nog de url naar de afbeelding ingeven en op OK klikken. Daarna worden de tags automatisch toegevoegd.

Groeten
Stijn
woensdag 19 augustus 2015 - 15:05
RdB

RdB

Mollen

Je kunt die kr.. van veel beschuldigen maar muizen eten ze niet. Ze houden het op regenwormen, engerlingen, naaktslakken en ander klein gespuis, hooguit eens een dom kikkertje als aanvulling.
Ik laat ze hier hun gang gaan tot de katten ze pakken. Molshopen in het gazon hark ik weg. De oprit laten ze hier gelukkig met rust.

Woelmuizen

Ik wil je niet ontmoedigen maar de kans dat je die populatie met zeg een kwart weet te verminderen is aanzienlijk minder groot dan het winnen van de loterij. Mijn katten pakken er zo'n 4 per dag, en dat heeft geen invloed op hun aantal. Bij jou zal de stand zo mogelijk nog sneller aangezuiverd worden vanuit het bos. Staat tegenover dat er veel planten zijn die zich er niets van aantrekken. Pas alleen op met bloembollen. Wel een 100 botanische tulpen en 200 herfstkrokussen aan die rot beesten 'gevoederd.' Ik zou zeggen, verspil je energie aan leukere karweitjes.

Gras en mos

Met gras is het eenvoudig: schaduw = mos . Daar doe je toch echt niets tegen maar ook mos is groen. Dus gewoon koppig je gras/mos veld blijven maaien en je er niet te veel van aantrekken. Mest met mate: scheelt maaien.

Hek

Hekken zijn voor mensen en vee, dieren trekken zich er niets van aan, al vinden ze een bloeddorstige tweevoeter misschien niet zo handig in hun tuin.

Samenvattend.
Je woont kennelijk heel mooi in een bosrijke omgeving. Leer je tuin dus maar te delen met de bosdieren, en leer tuinieren MET de natuur in plaats van er tegenin. Winnen kun je dat toch niet en het zal slechts gaan frustreren. Gebruik je tijd en energie voor leuke karweitjes als wieden en snoeien en planten.

Ruud
woensdag 19 augustus 2015 - 19:53
Verminator

Tekst aangepast

Verminator

De mos van 3 de grasvelden ..... ieder veld hevig geverticuteerd.



[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 19 augustus 2015 - 19:56
RdB

RdB

Er staan wat typefouten in mijn stukje, maar als ik die aanpas krijg ik slechts een foutmelding. Krijg ik opvallend veel sinds de verandering.

Ruud
woensdag 19 augustus 2015 - 20:05
RdB

RdB

[afbeelding verwijderd niet-https]

Jouw foto even geupload met Postimage, is een prettigr programma.

Ruud
woensdag 19 augustus 2015 - 20:10
Verminator

Verminator

Thanks Ruud zonder jou zouden we hulploos zijn. Postimage ... uploaden ? Ik moet er even induiken ....

Bedankt ook voor je reactie, uiteraard leven wij in het bos.
Het bos is het huis van de dieren, wij zij hier de indringers die hun woongebied afpakken.
Daar hebben wij ons inderdaad bij neergelegd, uiteraard zou het voor ons fantastisch zijn als de vos eenmaal op bezoek kwam om te laten zien hoe goed het met haar gaat.
Buikje gevuld met onze huispoes Minnie hebben haar welpjes de winter overleefd.
Wij danken Minnie dat ze haar leven heeft gegeven voor de vosjes en wij zien haar dan ook terug.

Ze is gereincaneerd in een vosje zeggen wij altijd met tranen op onze wangen.

Ik moet een 50 tal foto 's uploaden nu ....... kan niet slapen want vrouwtje heeft een nieuwe baan 150 km vanaf hier dus we moeten verhuizen en dat maakt mij rusteloos.
Al dat werk dat ik heb verricht is straks verspilt ik wil hier eigenlijk nooit meer weg maar het is niet mijn keuze.

Morgen toch maar mijn ingezaaide borders wateren en vertroetelen.

Slaap zacht beste tuiniers droom maar diep.

The Verminator


donderdag 20 augustus 2015 - 02:13
Verminator

Tekst aangepast

Verminator

de oprijlaan gezien vanaf voorkant huisje

[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 20 augustus 2015 - 02:22
Verminator

Tekst aangepast

Verminator

oei das een klein plaatje .... ik wil dat niet nog 1 proberen

o ja ik doe het nu met postimage zoals ruud al zei comfort op zijn best.

Gelukkig is er een goede geest op dit forum die ADHD 'ers behulpzaam isen die alles verbetert lijkt wel !!

donderdag 20 augustus 2015 - 02:24
Verminator
donderdag 20 augustus 2015 - 02:32
Verminator

Tekst aangepast

Verminator

de server negeert mijn postings plaats geen foto's en negeert vooral wat ik typ !

bad bad server

take this .... [afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 20 augustus 2015 - 02:36
Verminator

Tekst aangepast

Verminator

rechterzijde tuin op de kaart is de ingang van de tuin waar het stukje oprijlaan is te zijn daarna komt de index, de ingang van het erf ligt dus links. Het erf heeft 4 poortjes om naar buiten te gaan. Welke zijde je ook kiest je loopt direct in het bos.

[afbeelding verwijderd niet-https]

keep posting !!! bad bad server
donderdag 20 augustus 2015 - 02:42
Verminator

Tekst aangepast

Verminator

Dit vind ik de mooiste boom in dit bos, het is een geente esdoorn die graag breed groeit.
Geen manipulatie met ijzeren draden deze boom doet mij denken aan de periode dat ik graag bonzai hield.

[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 20 augustus 2015 - 02:44
Verminator

Tekst aangepast

Verminator

Uitzicht vanuit de rechthoekige binnentuin met picknick tafel en 2 bomen.

Hier eten we als het weer ok is, dit grasveld is hevig overwoekerd met dikke laag mos vilt.
Project Binnnentuin is een apart verhaal, naast de binnentuin aan de buiten rand ligt een nieuwe gras strook waar zeer weinig zonlicht komt.

[afbeelding verwijderd niet-https]


donderdag 20 augustus 2015 - 02:49
Verminator

Tekst aangepast

Verminator

say no more rechthoekige binnentuin

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

De klimop is zo goed als verwijdert, de bulten rondom de dikke stammen zijn opgewoeld door woelmuizen, langs deze heg hebben zij een snelweg gegraven rondom het erf. Ze graven simpelweg onder de bestrating door das geen probleem. Aan de linkerzijde van het hekwerk is het bos. Dat zou eigenlijk een meter breed opgeruimd moeten worden want het is hemel voor de woelmuizen. Tussen de bramen en de klimops want die groeiden recht net zo hard als links.
Alles groeide hier zo hard dat de bosbeheerders het niet meer konden opbrengen. Hun personeel is 4 naar 2 gegaan zij zijn de enige die zich nog echt bekommeren om deze tuin.
Als ik eigenaar zou zijn zou ik de tuin laten behandelen door professionelen terminators en het niet aan de huurder overlaten. De tuin is meer waard dan het oude rotte huiske .....
In de tijd dat de boswachter hier nog woonde liet hij 2 man personeel de hele vrijdag middag in die tuin werken iedere Vrijdag 52 x per jaar.

donderdag 20 augustus 2015 - 02:58
Verminator

Tekst aangepast

Verminator

Ik heb dus geen toestemming buiten het hek met mijn antieke Husqvarna kettingzaagje die overhangende tak te verwijderen maar die tak verziekt mijn net ingezaaide siergazon. Schaduwgras noemen ze het en het kostte een vermogen en ik moest 2x zoveel strooien wat zijn adviseerde. Dat heb ik altijd met dat zaad en die mest ik strooi 2x meer lijkt of liegen zij keihard over hoeveel m2 je kan doen met 1 verpakking ??? Ze liegen ....


Rechthoekige binnen tuin vanuit de logeerkamer die boven de schuur is gebouwd.
Vanuit deze schuur zijn meerdere foto's geschoten.

[afbeelding verwijderd niet-https]



donderdag 20 augustus 2015 - 03:03
Verminator

Tekst aangepast

Verminator

Waar is horror die je ons zou tonen, de ellende, die woelmuizen plaag ?
Het ziet er best uit vanaf zo 'n afstand of niet ?

De begraafplaats van de laatste mol die de kater bracht.
Ik begraaf de dode mollen in hun oude gangen systeem wat de andere mollen niet zo tof vinden.
Er is een kans dat ze dan langer wegblijven of een nieuwe tunnel graven er omheen.
Gotta keep them busy !!

[afbeelding verwijderd niet-https]

De klimop zoals ie was, de gaten zijn de tunnels van de woelmuizen, woelmuizen zijn 100% vegatariers en soms eten ze elkaar op niemand weet waarom. Baby woelmuisjes zijn voor de mollen ... Mollen eten geen volwassen woelmuizen.

[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 20 augustus 2015 - 03:10
Verminator

Tekst aangepast

Verminator

The Verminator: 5 Pk Briggs Stratton grasmaaier met aangepast uitlaat spreidstuk waarop direkt een stalen flexibele pijp gaat die overloopt in een plastic slang van enkele meters die ik rechtstreeks in hun leefruimte steek ..... ik wil de Verminator uitbreiden met een carbid rook kanon voor extra boost op hun luchtwegen. They can hide but they better run !!

[afbeelding verwijderd niet-https]

The man cave van pappa woelmuis ...

[afbeelding verwijderd niet-https]

Dit is een Dazelaar geloof ik ze staan met een groep in de rechter voortuin en er zijn er al 2 dood, deze hangt nog kantje boord in het leven.

[afbeelding verwijderd niet-https]

Hier vond ik nest materiaal in een kamer op 50 cm diepte ontdekt met de lange probe van 100 cm. Het huisje was verlaten maar ik laat de kuil open en wacht tot ze terug komen.
Dan plaats ik de juiste val ... Der Bayerische Stahldraht wuhlmause klemme aus Ostreich.

Wat erg belangrijk is dat je de vallen eerst laat inroesten zodat je ze gevoeliger kan afstellen.

[afbeelding verwijderd niet-https]

kosten 1 eu p st als je 100 koopt ik heb nu 25 eu betaald waarvan 15 eu verzendkosten.

donderdag 20 augustus 2015 - 03:22
Verminator

Tekst aangepast

Verminator

o jee servertje is weer aan het etteren ...

de kuil :

[afbeelding verwijderd niet-https]

donderdag 20 augustus 2015 - 03:24
Verminator

Tekst aangepast

Verminator

De Victor out of Sight mollenklem, een gevaarlijke klem voor de mensenhand dit is geen speelgoed en kan je huisdier of jezelf ernstig verwonden.

[afbeelding verwijderd niet-https]



Victor bewaakt de tunnel die onder het gras naar de overkant loopt, dezelfde tunnel waar een begraafplaats is. Er ligt namelijk vlakbij een woelmuis complex.

[afbeelding verwijderd niet-https]

Daar is het ingangetje ..... 10 cm vanaf mijn pas ingezaaide bordertje dus Pappa is getting upset.

[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 20 augustus 2015 - 03:30
Verminator

Tekst aangepast

Verminator

tsja ben even de dubbele foto's aan het verwijderen alles orderenen.

donderdag 20 augustus 2015 - 03:32
Verminator

Tekst aangepast

Verminator

Victor vangt geen woelmuizen maar ik ben zo over gefrusteerd dat mijn Bayersiche vallen nog niet in geroest zijn, dus ik zet er gewoon een soldaat op die toezicht houdt. Ik weet het echt zinloos maar je moet wel ik zou Voodoo doen als ik het kon op de woelmuizen.

Daar maken de verkopers van die tril apperaten ook misbruik van, van onze wanhoop .... jullie weten toch dat ze niet helpen he. Miscchien voor een maand.

Hier mep ik de moker op 1 x per dag zo heb ik 8 palen staan totaal en nog 50 betonnen palen waarop ik ook klop. :

donderdag 20 augustus 2015 - 03:37
Verminator

Tekst aangepast

Verminator

oei foto moet gedraait worden maar ik ben overloaded van het uploaden even tukkie doen.

[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 20 augustus 2015 - 03:38
vrouwtje

Vrouwtje

Moeilijk he, die namen van planten... het is geen dazelaar maar een purperen hazelaar... Corylus Maxima Purpurea om precies te zijn. Hij is erg mooi van kleur als hij blij is... ze gaan allemaal dood jammer genoeg, het is een drama, want waar niets groeit, komt onkruid.

Ik ga ook huilen als we hier weg gaan. Maar het is onvermijdelijk, met of zonder baan.
donderdag 20 augustus 2015 - 06:18
Verminator

Tekst aangepast

Verminator

[afbeelding verwijderd niet-https]

Mickey de hunter ...... geboren op Cyprus samen met Minnie de overleden poes.


donderdag 20 augustus 2015 - 11:08
Verminator

Verminator

[afbeelding verwijderd niet-https]

Gras blijft om aandacht vragen het nieuwe ingezaaide eilandje groeit harder dan het oude gras.


[afbeelding verwijderd niet-https]



[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 20 augustus 2015 - 11:15
vrouwtje

Tekst aangepast

Vrouwtje

Tijd voor een bovenaanzicht van de bostuin. We beginnen vooraan, met uitzicht op de oprijlaan. De foto geeft aan waar het oosten is, hier komt de zon op iedere ochtend.

Vooraan staan de Drentse krentenboompjes met vinca minor (kleine maagdenpalm) onderaan, helemaal achterin staan een vijftal spirea's of spierstruiken, ertussen een late zomerbloeier en een wintergroene bodembedekker en rozebottels die momenteel amper te zien zijn, de verminator ging even snoeien. De juiste namen ben ik even kwijt, ik kom er nog wel op terug.... Het plan klopt ongeveer voor 50 procent, het heeft me twee jaar gekost om alles te identificeren (en ik heb er nog een paar die ik aan jullie wil vragen...). Ik zag het verschil tussen de vinca minor en de klimop niet toen we hier kwamen wonen, stadsmensen he.

[afbeelding verwijderd niet-https]



Hieronder het bovenaanzicht rechts voor. Sneeuwbes en cotoneaster voor de hagen, boerenjasmijn (denk ik) in het midden en kornoelje met prachtig rode stammen naast de purperen hazelaar. Achteraan bij het hekje een paar Gelderse rozen en aan de andere kant van het poortje de taxus of venijnboom. We hebben een goede bodembedekker nodig, het onkruid blijft maar groeien. Maar als de heesters volop groeien en bloeien, is er niet veel licht over...

De rest volgt later, vrouwtje moet nog naar de winkel... een deel van de foto's kan je al zien, de andere kant blijft nog even een verrasing. Het huis heeft ramen op oost en west, de schuur op zuid, voor wie het zich afvraagt...


[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 20 augustus 2015 - 17:53
Verminator

Tekst aangepast

Verminator

Het woelmuis gat in het Rhododendron perkje voor het huis, in het voorjaar komt hier een witte deken van bloemen. Vrouwtje gaat zo de foto zoeken uit haar personal archive in haar cloud.

[afbeelding verwijderd niet-https]

Het gat is volgens ontstaan door woeluizen, er is nog 1 Rhododendron aan het verwelken dus aan het sterven. We zijn nalatig geweest met het schoonmaken van de afgevallen blaadjes en het onkruid. Gelukkig zijn ze nu even opgewoeld de muisjes maar bijplanten is niet eenvoudig.


Ruimte voor foto van Vrouwtje


[afbeelding verwijderd niet-https]




Meet Ella de nieuwe poes vangt nog niets en vernield opzettelijk mijn ingezaaide plekken met nieuw gras.


[afbeelding verwijderd niet-https]


Mickey ligt onder de heg achter het huis onder deze heg heb ik 10 woelmuis gaten gezien en toen de flooding techniek toegepast. De waterslang erin en open laten staan tot het water eruit komt kan wel even duren. Volgens mij spoel je ook van alles weg en is het beter om het met zand en water te doen zodat je de lege ruimtes ook op vult zodat de wortels weer kunnen groeien. In de lucht drogen ze alleen maar uit. Gisteren zag ik een nieuw gat aan de andere zijde heg en daar heb ik braaf mijn opgespaarde gefermenteerde urine in gegoten ( 2 liter) . Dit jaar voor het eerst met de geleende bladblazer van bosmedewerker de onderkant van die heg schoon geblazen en ontdekte toen pas de wanorde van de woelmuizen.

[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 20 augustus 2015 - 19:39
Verminator

Tekst aangepast

Verminator

Ok beste tuinders vrienden,

Vandaag was een gewone dag, ik liep mijn ronde op zoek naar schade aan de ingezaaide stukken veld en randen van de perken. Het viel mij meteen op dat er voor Soldaat Victor een gang was opgewoeld. De op gegraven aarde raakt net niet mijn verse ingezaaide border.


[afbeelding verwijderd niet-https]

Ik pakte de emmer en draaide deze om ......

[afbeelding verwijderd niet-https]

De val stond dicht ik heb de val eruit getrokken et voila mijn woelmuisje was helaas een mol.
Maar goed mollen op het gras zijn niet toegestaan, penalty is death by Victor.

PS: De volgende foto is niet geschikt voor onder de 18 jaar en ook niet voor vreedzame mol vrienden en of diepe dierenvrienden.
De foto is misschien een opluchting voor sommige trappers die succesloos al maanden jagen op die ene lieve mol die 40 molshopen wist te maken in 3 weken.

[afbeelding verwijderd niet-https]

De mol is begraven op zijn sterfplek moge het gras hard groeien van de lichaamlijke resten van deze jonge mol.

De woelmuis vallen roesten harder dan ik had kunnen dromen:

[afbeelding verwijderd niet-https]

They are ready to support the war on voles.

Ik moet nu als een gek alles inwateren want de zon komt er NU pas aan in de bostuin.
Das ook het grootste probleem in een bos ... te weinig licht te veel mos.

vrijdag 21 augustus 2015 - 12:01

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon