menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Meesjes ontdekken de buitenwereld

Ga naar meest recente reactie

reneemettrie
donderdag 28 mei 2015 - 21:09
zuurtje

Zuurtje

ohhhhhhhhhhhhhhhh, wat zijn ze toch lief
donderdag 28 mei 2015 - 23:09
Bombycilla

Bombycilla

Leuk! Hier zijn ze 2 dagen geleden uitgevlogen , binnen het uur had de gaai er al 4 gevangen
vrijdag 29 mei 2015 - 10:19
zuurtje
vrijdag 29 mei 2015 - 21:15
Tuinman65

Tuinman65

Hier zijn donderdag ochtend de meesjes uitgevlogen. Alleszins voor acht uur want ik heb ze niet meer gehoord of gezien.
Nu zitten er hier vier eksters die denken dat ze het hier voor het zeggen hebben.
Ik verdenk ze er van dat ze wel meer weten waarom ik die meesjes zo kort na het verlaten van het kastje niet meer gezien heb.
Daarstraks zat één van de steenuiltjes die in het bosje naast ons wonen op een tak die boven onze tuin steekt rustig te zitten kijken tot plots een ekster hem kwam ambeteren. Ze haalde er na een tijdje nog 2 andere bij en toen vlogen ze alle drie één na één rakelings over hem heen.
Toen vloog hij natuurlijk weg.
Ik ga die eksters vangen en het zal van mijn humeur op het moment afhangen wat hun lot zal zijn maar ik ben die vervelende vogels kotsbeu.


Leo
zaterdag 30 mei 2015 - 22:37
Bombycilla

Bombycilla

Leo die eksters horen gewoon bij de natuur hoor! Moet je je daar weer zo nodig mee bemoeien?
woensdag 3 juni 2015 - 20:35
Polplastron

Polplastron

Prachtige vogels zijn het die eksters. Hun "wreedheid" bestaat enkel in het hoofd van ons mensen. Zij jagen namelijk enkel jonge vogels na om te kunnen overleven. Wij mensen daarentegen ....

Groeten,

Pol
donderdag 4 juni 2015 - 08:44
Bombycilla

Bombycilla

mooi gezegd Pol
donderdag 4 juni 2015 - 23:49
Tuinman65

Tuinman65

Dirk, eksters horen bij de natuur, maar ik zie nu geen een meesje, vink, roodborst enz... hier nog rondvliegen.
Laat die eksters de plak zwaaien diep in een bos maar niet met zes ondertussen in mijn tuin.
Van de week nog vlogen 2 merels zich bijna te pletter tegen de huisgevel nadat ze achterna gezeten werden door eksters.
Dat moeten we dus allemaal accepteren?
Moeten we dan van natuurrampen ook zeggen : spijtig, maar dat is nu eenmaal de natuur?
Leo
zaterdag 6 juni 2015 - 22:47
Polplastron

Polplastron

Moeten we dan van natuurrampen ook zeggen : spijtig, maar dat is nu eenmaal de natuur?

Straffe vergelijking die je daar maakt tussen eksters en natuurrampen. De link is me niet geheel duidelijk ...

En om op je vraag te antwoorden; ja! Natuurrampen horen bij het harde leven hier op onze aardbol. Er zijn altijd vulkaanuitbarstingen, aardbevingen, overstromingen, orkanen etc. geweest en die zullen er ook altijd blijven. Wij zijn als mens gelukkig zo vernuftig om ons tegen heel veel van deze gebeurtenissen min of meer te beschermen. Van daaruit hebben we soms de misleidende gedachte dat we veilig zijn. Dat zijn we dus niet.

Wel lijkt er een toename te zijn van bepaalde natuurrampen omwille van klimaatveranderingen en daar lijkt het me dan ook gepast om deze niet te accepteren en te proberen verergering te voorkomen, maar buiten dat ... zit in het woord "natuurramp" nu eenmaal het woord "natuur" en dus ... is het maar "natuur-lijk".

Groeten,

Pol
zondag 7 juni 2015 - 12:44
Tuinman65
zondag 7 juni 2015 - 23:16

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon