menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vogels voederen

Bombycilla

Bombycilla

Ik zie hier weer een artikel wat gedeeltelijk nergens op slaat en dan met name dit deel.

Water

Vogels hebben nog steeds behoefte aan water om te drinken, maar niet om te baden.
In een schaaltje kan je dus best dagelijks vers water doen, zonder suiker of zout. Leg er een roostertje over zodat de vogels niet gaan baden. Bij vorst kan het water best sneller ververst worden, of gebruik een vogelbad-antivries-middel.

Vogels moeten in bad kunnen als ze dat willen ,dat is belangrijk voor hun verenpak.
Als dit verenpak vies wordt bestaat de kans dat dit warmte gaat lekken,en dan kun je ze voeren wat je wil maar zullen ze een koude nacht niet overleven.
Ik heb stromend water in de tuin en geef de vogels dus de kans om ook bij min 10 te kunnen badderen, dit water trekt vaak meer vogels dan de voederplaats.
Waarom denken 'slimme mensen het altijd beter te weten dan de vogels die deze aarde al veel langer bevolken dan de mens.
In bergachtige gebieden met stromend water zou er immers een grote vogelsterfte ontstaan ,want daar kunnen ze ook badderen bij temperaturen onder nul.
Ieder jaar lees weer die onzin dat vogels niet mogen badderen bij koude
vrijdag 17 oktober 2014 - 13:12
RdB

RdB

Maar dan stort de markt voor vogelbad antivries in! Denk eens aan al die werklozen die je nu op je geweten hebt....

...waar halen ze de onzin vandaan. De rest is natuurlijk kortzichtig overschrijven. Denk maar aan al die stenen die bij de voet van een Clematis gelegd worden en vele andere broodje aap verhalen. Dus vegen we nu de bladeren op om straks compost te kopen, worden zakken met kalk over zuurminnende grasjes uitgestort, worden er allerhande bacterie preparaten aan vijvers toegevoegd, of schimmels aan planten, en zo kunnen we nog even doorgaan.

Ruud
vrijdag 17 oktober 2014 - 14:57
zuurtje

Zuurtje

Ik denk dat dit een werkstuk is van groep 4 ofzo ........
vrijdag 17 oktober 2014 - 15:54

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon