menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Witvlakvlinder.

Kleinedikken

Kleinedikken

Beste tuinvrienden,
Verleden jaar had ik wat bizarre rupsen binnen in huis, en dank zij jullie hulp was ik er achtergekomen dat het de rupsen van de witvlakvlinder waren.
Ook dit jaar waren ze massaal aanwezig op mijn vuurdoorn, maar ik was niet meer zo dom het snoeisel even in de gang te bewaren.
Vandaag vond ik in de geleidings rails van mijn rolluik op de eerste verdieping een enorme hoeveelheid eitjes van 'iets'.
Over de ganse lengte bevinden zich een 15tal hoopjes eitjes. De hoopjes zijn zo'n 4 cm lang, en 2 cm breed, lichtbruin en ovaal.De eitjes glanzen en zijn duidelijk te onderscheiden. Elk hoopje bevat wel 1000 eitjes ter grootte van een speldenkopje..Voor slakkeneitjes lijken ze te klein en op een te droge plaats gelegd.
Ik neem aan dat ze eveneens van deze of een andere vlinder komen. Bizar dat zo'n beestje een dergelijke hoeveelheid eitjes kan produceren. Want vermoedelijk komt elk hoopje van één vlinder.

Omdat die daar niet kunnen blijven, want ik wil het rolluik gebruiken vraag ik me af wat ik ermee moet.
Ik geef er de voorkeur aan om ze met een plastic lepeltje weg te scheppen en ergens anders te plaatsen. Zou dat lukken, of zijn ze dan toch verloren en stofzuig ik ze beter gewoon weg?
zaterdag 23 augustus 2014 - 13:32
Bombycilla

Bombycilla

Google eens op plakker
zondag 24 augustus 2014 - 21:50

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon