menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bloemen die hommels en bijen aantrekken

Ga naar meest recente reactie

jelle1

Jelle1

Zoals iedereen weet zijn hommels de beste bestuivers in de tuin.
Met deze redenering zou ik graag hommels naar mijn moestuin lokken.
Ik weet dat er mengsels bestaan van DCM om bestuivers aan te trekken.
Het probleem voor mij is dan dat deze bloemen te hoog worden aangezien deze voor mijn serre komen te staan.
Weet er iemand welke lage bloemen bijen en hommels aantrekken.

woensdag 22 mei 2013 - 09:07
Polplastron

Polplastron

Allium-soorten en -vari
woensdag 22 mei 2013 - 09:12
Driez

Driez

Ik heb normaal heel veel hommels op salie, lavendel en basilicum. Vooral de lavendel ziet soms zwart van de hommels, prachtig gewoon!
donderdag 23 mei 2013 - 08:56
furor

Furor

Wat bijzonder interessant is voor hommels is rode klaver.
Een van de oorzaken voor de achteruitgang van hommels zou de afname zijn in het gebruik van rode klaver als groenbemester in de loop van de 20e eeuw.

Ik heb er gezaaid onder mijn fruitbomen. Twee vliegen in een klap.
donderdag 23 mei 2013 - 12:23
Manou

Manou

Hommeltjes houden van bloemen zoals, al gezegd, klavers maar ook bloempjes van dovenetels (paarse witte, gele), vingerhoedskruid, monnikskap, enkelbloemige rozen, azalea's, lupinen, longkruid, akeleisoorten, stokrozen, lavendel, passiebloemen, distels, smeerwortel, saliesoorten, blauwe regen, krokussen, narcissen, allerlei soorten zonnehoeden, asters, enkelbloemige dahlia's, gladiolen, klaprozen en papavers, weigelia, brugmansia's, bieslook, sieruien, de bloemen van boontjes, pompoenen, courgetten, tomaten, basilicum, bonenkruid, kamperfoelie, rode bessen, blauwe bessen, kruisbessen en ander klein fruit, allerlei ipomoea's (klimmende winde), klokwinde, fruitbomen allerlei, ooievaarsbekjes en bodembedekkende geraniums, muntsoorten en nog een heel deel meer. Voor al te veel 'tropische bloemen zijn ze niet echt te vinden heb ik al gemerkt...

En als je hommelnesten in je tuin wil dan kan je een hommelkast plaatsen met daarin nestmateriaal uit een oude muizennest. Om een of andere reden trekt dat hommelkoninginnen aan.


groet Manou
donderdag 23 mei 2013 - 18:05
Boerke

Boerke

Manou,je hebt gelijk.Op klein fruit en zeker op frambozen.
zondag 26 mei 2013 - 10:00

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon