menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kippen leggen geen eieren

BAGGIO

BAGGIO

HALLO

SINDS AUGUSTUS HEB IK 2 NIEUWE KIPPEN GEKOCHT NU HEB IK ER 5 VOOR DIEN HAD IK ALTIJD VEEL EIEREN ZELFS IN DE WINTER MAAR SINDS AUGUSTUS HEB IK GEEN EIEREN MEER ENKEL VAN MIJN ZIJDE HOENTJES EN DIE ZIJN ER OOK NOG MAAR SINDS AUGUSTUS
GEGROET
maandag 3 december 2012 - 16:03
minouke

Minouke

Sommige rassen leggen door maar anderen stoppen.
Dat kan in de winter zijn maar ook in de rui en natuurlijk afhankelijk van de leeftijd van de kip, te jong, te oud.

Momenteel hebben wij 2 die leggen, 2 die staken en de kippen geboren op 1 mei hebben hier nog niet gelegd (Araucana en gewone witte)

gr
Chantal
maandag 3 december 2012 - 16:12
Lino

Lino

Dus als ik het goed berijp had u tot augustus 3 kippen en hebt u er dan 2 zijdehoentjes bij gekocht.
Die 2 nieuwe kippen leggen nu wel terwijl de 3 oude gestopt zijn.
Juist?

Hoe oud zijn de oude kippen? En welk ras is het? Hebben ze vorige winters altijd doorgelegd?

(niet roepen aub. : Schrijven in hoofdletters = 'roepen' op een forum)
dinsdag 4 december 2012 - 10:02
Boerke

Boerke

Zeg niet te vlug een "stom kieke".
Kippen zijn nog altijd niet zo stom.
**In de winter leggen ze in het algemeen wel wat minder.'t Is te koud om hun gat open te trekken luidt het hier in de volksmond.
**Kippen lopen ook niet buiten in de sneeuw. Sneeuwblind en vinden hun weg niet terug naar hun hok.
** En ze weten goed waar het warmst is. Ik heb van een frigo hun nesten gemaakt en i.p.v. op de stokken te gaan slapen kruipen ze in de frigo(zie foto). Beter ge

Allemaal Beestjes

zondag 20 januari 2013 - 13:39

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon