menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Een grote beer

Ga naar meest recente reactie

Esem

Esem

Neem niet die gevaarlijke dieren zoals de zwarte beer of de grizlybeer,maar een nachtvlinder van om en bij de 5 cm.
Mooi orange gekleurd.

Gr Eddy,

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 2 augustus 2012 - 18:07
BOSVROUW

BOSVROUW

Vliegen die hier en nu? Anders blijf ik vannacht op!
donderdag 2 augustus 2012 - 18:22
twinneke

Twinneke

Wow mooie foto complimenten.
donderdag 2 augustus 2012 - 19:36
Esem

Esem

Ja bosvrouw,ik denk dat deze vlinder ook bij jullie moet te zien zijn.
Alleen,je moet het geluk hebben om de vlinde te vinden.
Wustwezel en Lier ligt niet echt zo ver van elkaar.

Ja kan als je geluk hebt hem zowel overdag als nacht waarnemen.

Gr Eddy,
donderdag 2 augustus 2012 - 21:11
BOSVROUW

BOSVROUW

Hebben ze voorkeur voor bepaalde bloemen? En moet je licht hebben branden?
Ga er echt naar uitkijken!
donderdag 2 augustus 2012 - 22:32
lentemode

Lentemode

Schitterende kennismaking !

Bewonderend,
Mia
donderdag 2 augustus 2012 - 23:53
Esem

Esem

Hebben ze voorkeur voor bepaalde bloemen? En moet je licht hebben branden?
Ga er echt naar uitkijken!


Niet echt een voorkeur bosvrouw,maar je kan ze toch het best vinden op ineemse planten zoals st.Janskruid,grote brereklauw,karedbol ezm.

Je kan ze overdacht ook opmerken,maar dan is het wel echt zoeken.
Ik ben er opuit gekomen met gewoon door het hoog struikgewas te wandelen op een privé stukje grond waar anders nooit iemand komt.Dit stukje stond vol met ineemse wilde bloemen en andere grassoorten.

Als het donker is kan je proberen om de nachtvlinders te lokken door een groot stuk wit laken op te spannen en daarachter een lamp te plaatsen.

Wel op letten dat de vlinders niet op de lamp kunnen gaan zitten daar ze,als de lamp een tijdje brand,de vlinders zich verbranden door de hitte van de lamp.

En dan maar wachten tot de nachtvlinders op het licht afkomen en op de witte doek gaan zitten.
Zo heb ik in het verleden vele nachtvlinders kunnen fotograferen.
Sux6 bosvrouw.
vrijdag 3 augustus 2012 - 10:23
BOSVROUW

BOSVROUW

Aan inheemse planten geen gebrek! Zal een led lamp gebruiken. Hopelijk is het morgen en zondag droog, en liefst ook 's avonds. Het is dan de jaarlijkse vlinder telling. Ik doe telkens mee. Vorig jaar maar één gezien op het ganse week end!
Het is wel zo dat er hier veel vleermuisjes zitten. Ongeveer zo groot als een mus. (vroeger waren het van die hele kleintjes). Zouden die geen gevaar vormen voor de nachtvlinders?
vrijdag 3 augustus 2012 - 20:10
BOSVROUW

BOSVROUW

Heb effe naar Natuurpunt gegoogled en jou beer staat er niet bij, wel twee andere zeer mooie beren. Misschien niet slecht dat jij ook mee zou tellen als je de tijd ervoor hebt, dan staat jou beer, als je hem moest tegenkomen, ook als gespot in Belgie. Alle uitleg hieromtrent vind je bij Natuurpunt Vlindertelling. Ook heel veel info rondom tuin, bloem, kweek en overwinterplaatsen voor onze vlinders! Echt interressant. Maar misschien wist je dat al.
vrijdag 3 augustus 2012 - 20:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon