menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Eerate lieveheersbeestje die ik zie in de tuin

Ga naar meest recente reactie

an

An

hier het eerste lieveheersbeestje die ik zie in de tuin

Allemaal Beestjes

maandag 19 maart 2012 - 18:38
pascalho

Pascalho

Ik zie zie al een paar weken
maandag 19 maart 2012 - 18:56
rialle

Rialle

Ja ik zie de lieveheersbeestjes ook al weken, en het lijkt we een invasie dit jaar! Ze zitten werkeijk overal en in vele getale........zullen de luizen weinig kans krijgen dit jaar haha.

Groetjes Rialle
maandag 19 maart 2012 - 19:00
molleke32

Molleke32

hier zijn het er ook masaal veel dit jaar, joepie, mss dit jaar rozen zonder bladluizen??
maandag 19 maart 2012 - 19:23
Polplastron

Polplastron

Neeneenee! Die bladluizen moeten er wel komen ... anders zitten de lieveheersbeestjes zonder eten.

En zonder lieveheersbeestjes zit de tuin binnen de kortste keren vol bladluis!

't Is een schijnbare paradox, maar het is wel de waarheid!

Groeten,

Pol
maandag 19 maart 2012 - 19:33
Sandy

Sandy

laat dan die bladluizen maar komen, niets zo mooi als hopen met lieve'vrouwe'beestjes, lieve heertjes bestaan zo nog niet echt

Hier ook al op al mogelijke en onmogelijke plaatsen tegen gekomen.
maandag 19 maart 2012 - 19:40
Gehenna

Gehenna

niets zo mooi als hopen met lieve'vrouwe'beestjes ???
Djees, da stinkt!
Buurvrouw had er nogal last van en ze zijn ze komen verdelgen. Zaten met duizenden in pakken bijeen in hun slaapkamer. Aziatischen. Moeten verdelgd worden dankzij het amoebiaal verstand van de mensheid want ze vreten ons eigen lievevrouwbeestjes op.
maandag 19 maart 2012 - 19:50
rialle

Rialle

Tjee Gehenna, dat is niet zo goed dan! Waar herken ik die Aziatische dan? Zijn ze groter of een andere kleur? Ik zal ze dan ook vernietigen alhoewel ik daar moeite mee heb om een beest dood te maken. Maar het is niet de bedoeling dat ze onze inheemse beestjes opvreten!

Ja Pol, je hebt helemaal gelijk......de een kan niet zonder de andere en andersom. De bladluizen zullen vanzelf wel komen hoor en de lieveheersbeestjes zullen er heerlijk van smullen.
Op het moment heb ik enkele kleine Brugmansia's staan waar veel luis op zit en de lieveheersbeestjes haal ik dus naar binnen en zet ze op de plantjes. En ze doen goed hun best want de luizen worden al minder.

Groetjes Rialle
dinsdag 20 maart 2012 - 08:48
Sarah

Sarah

Hé Rialle, dat is een goed idee om de lieveheers beestjes naar binnen te halen voor de luizen. Nog nooit zo bekeken. Het wemelt hier ook van de L.H. beestjes in de tuin. Dus die paar zullen niet gemist worden, toch?
dinsdag 20 maart 2012 - 10:25
rialle

Rialle

Ik moet er wel bij vertellen dat de plantjes naast een open deur staan, dus de beestjes kunnen eruit wanneer ze willen. Dat doen ze dan ook want ik moet wel regelmatig nieuwe van buiten halen maar dat is niet zo erg.

Groetjes Rialle

dinsdag 20 maart 2012 - 12:23
Sandy

Sandy

Volgens mij is een lieveheersbeestje - lievevrouwebeestje hetzelfde ... Of ben ik mis? Nochtans heb ik het net gaan opzoeken en krijg ik toch dezelfde beelden.
Degene die stinken, dan denk ik direct aan wantsen. Die hebben wij hier ook met rood en zwart. Wij noemen dat de vuurwantsen. Zou dat kunnen ?

Lieve'*'beestjes stinken toch niet ?

Maar ik kan mis zijn zenne... en benamingen verschillen nogal eens he.
dinsdag 20 maart 2012 - 19:24
molleke32

Molleke32

De aziatische hebben veel meer stippen dan het onze
dinsdag 20 maart 2012 - 21:37
Gehenna

Gehenna

Ik dacht ook eerst aan wantsen maar neen, het zijn de lievestinkbeestjes. Enkelen zullen wel niet zo ruiken maar daar zaten er duizenden.
Ze hebben zelfs de vloer moeten opbreken. Nog nooit of nooit van gehoord en kon het mij ni voorstellen tot ik het zag.
woensdag 21 maart 2012 - 22:44
Feniks

Feniks

Die stinken alleen als ze zich bedreigd voelen, stinkwantsen ook trouwens. Niet vastpakken is de boodschap dus (of heel zachtjes )

Hier zitten er trouwens ook heel veel! Maar nog geen bladluizen. Ik vraag me af wat ze dan eten
donderdag 22 maart 2012 - 10:31
Polplastron

Polplastron

De aziatische hebben veel meer stippen dan het onze

Was het maar zo simpel! Kijk maar eens op deze link:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Veelkleurig_Aziatisch_lieveheersbeestje

En ja; alle lieveheersbeestjes kunnen stinken! Dat is gewoon hun verdediging tegen vraatlustige vijanden!

Groeten,

Pol
donderdag 22 maart 2012 - 13:14
molleke32

Molleke32

zo hadden ze mij dat altijd wijsgemaakt pol, maar blijkbaar zit ik er ook langs. Nu weet ik dat er veel meer bij komt kijken dat wat extra stippen
donderdag 22 maart 2012 - 18:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon