menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vergifftigd

Ga naar meest recente reactie

CedricSteurbaut

CedricSteurbaut

Hallo iedereen,

Mijn zus kwam 2weeken geleden binnen (trouwt volgende week zaterdag).
Ze is 28 jaar en woont 1,5km van bij ons vandaan. (Woont al alleen)

Ze kwam bij ons om te vermelden dat ze haar 2katten. (De 2ouders van onze kleinste kat) Vergifftigd gevonden heeft in haar tuin . Sinds die week dat ze de katten heeft gevonden heeft ze geen enkele kat meer gezien. En wij 1,5km verder ook niet meer. Allen onze eigen 2katten. Deze houden we liefst 's nachts binnen en overdag gaan ze maar af en toe buiten. Gisteren had ik de grote rosse katter van ons de hele dag niet gezien. Ik natuurlijk ongerust. Gellukkig zat ie vanmorgen netjes in de zetel te slappen. .

Omdat wij zoveel van dieren houden hebben we die katten natuurlijk bij ons begraven (bij mijn zus is het een huurhuis. Dus daar is er geen plaats) Ik een kruisje gemaakt en er een steen op . Maar het blijft erg dat iemand dit doet.
In de lente komen er mooie bloementjes op de graven.
7jaar geleden (die rosse kat op afbeelding word in maart6). Hadden we ook een kattin en een kater. Jullie kunnen het al raden. Ook vergiftigd. De overburen hebben 2jaar geleden hun kat op hun deurmat aangestroffen. Ook vergifftigd. Dus hier in de buurt is er iemand die het leuk vind katten te vergifftigen. Nu zit ik ook met schrik wand dit kan ook met onze 2katten gebeuren.


Groeten
Cedric
zondag 6 februari 2011 - 15:07
molleke32

Molleke32

Hier hetzelfde probleem... de buren hebben een autopsie op hun kat laten doen, en wat blijkt..ze dompelen een spons in spekvet, dat eet de kat op en dan zwelt de spons op en de maag ontploft..Wij wonen hier van oktober 2009 en hebben ook 2 katten dus zit de schrik er toch wel wat in. Maar ja wie het is dat gaan we natuurlijk nooit weten
zondag 6 februari 2011 - 15:44
CedricSteurbaut

CedricSteurbaut

Een spons in je maag. Die beesten moeten afzien
zondag 6 februari 2011 - 15:46
molleke32

Molleke32

ja als je op tijd thuis bent en je bent snel bij de dierenarts (zeer snel) dan halen de
beestjes het..maar anders is het serieus afzien...
zondag 6 februari 2011 - 15:49
CedricSteurbaut

CedricSteurbaut

Ik vind dat ze dat bij de mensen die dat doen ook eens moeten doen!
zondag 6 februari 2011 - 15:52
molleke32

Molleke32

Mijn 2 katten zitten 's nachts binnen, maar door de dag zie ik natuurlijk niet waar ze gaan..Ook al ben je tegen katten dan nog is dit beneden alle pijl..
zondag 6 februari 2011 - 16:37
CedricSteurbaut

CedricSteurbaut

onze 2katten zitten ook 's nachtdsbinnen.
De rosse kater ligt op men bed en de kattin ligt op de verwarming hier
zondag 6 februari 2011 - 16:53
cetinel

Cetinel

vreselijk....
bij mijn moeder thuis zijn alle vier de poezen tegelijk "gegaan" 2 vonden ze dood in de tuin en de andere twee zijn gewoon verdwenen,allemaal op dezelfde dag,dus wij denken dat die ook vergiftigd zijn....
zondag 6 februari 2011 - 17:05
Mandy

Mandy

Wat een misselijk gedrag....

Maar ja, de politie zal best wel "andere prioriteiten" hebben.......
zondag 6 februari 2011 - 22:12
LauraK

LauraK

Het is en blijft afschuwelijk dat er mensen zijn die zoiets doen! Moorddadig!

Arme katten... Daarnaast bestaat er natuurlijk ook nog een kans dat kleine kinderen
van die rotzooi eten, dus meer dan genoeg reden om de daders te vinden en te straffen.

Groeten van Laura.
maandag 7 februari 2011 - 10:17
an

An

verschrikkelijk,je hoort het steeds meer op tv en zo.
hoop dat de daders gepakt worden ,afschuwelijk gewoon wat zullen die katjes een lijdens weg ondergaan.
gewwon smeerig is dit, ben blij dat Chanou nog binnen is en nog niet naar buiten mag.
hoop dat er een mogelijkheid is om die daders te ontmaskeren ,en te straffen
wie haalt zuks nou in hun hoofd om zo iets gemeens te doen.
gr, an
maandag 7 februari 2011 - 10:28
rialle

Rialle

Wat verschrikkelijk allemaal! Bah bah bah!!!
Het is te erg voor woorden. Diegene die dat doen zijn zelf de ergste beesten.

Groetjes Rialle
maandag 7 februari 2011 - 11:43
Pistachio

Pistachio

Wat erg! Als ik dat lees, ben ik weer meer in mijn overtuiging gesterkt om mijn katten binnen te houden. Dan kan je zoiets niet overkomen. Zo'n dier zo harteloos vergiftigen is toch schandalig ... misschien zorgen kinderen ook wel voor overlast bij de buren ... een snoepje met vergif erin? Nee, dat kan natuurlijk niet maar een kat is maar een dier dus dat kan wel ... ik hou met hart en ziel van mijn katten en doe mijn uiterste best om heel goed voor hen te zorgen, helaas moet ik hen van hun vrijheid beroven omdat er inderdaad zo'n griezels rondlopen die zoiets doen. Laag vind ik dat, heel erg laag ...
maandag 7 februari 2011 - 13:28
jamssen

Jamssen

Ik heb zelf 4 katten en hou ze gewoon binnen geen probleem voor ze.
Ik hoef me niet druk te maken of ze gepest vergiftigd of aangereden word en dat zouden meer mensen moeten doen.(binnen houden)
Maar vergiftigen gaat wel erg ver ja.


groetjes mlouise
maandag 7 februari 2011 - 22:45
Angelo

Angelo

aangifte doen echt waar !

Mijn stiefmoeder werkt als poetsvrouw bij mensen thuis, ze moest naar een nieuwe klant. Een zeer eigenaardige vrouw.

Mijn stiefmama wilt in de garage een bezem pakken, en daarbij valt er een houten plaat van een houten kist.

De ontdekking was zeer luguber, er zaten minstens 10 dode katten in ! De vrouw werd kwaad, en heeft mijn stiefmoeder naar buiten gejaagd.

De politie is verwittigd, en deze klant krijgt geen hulp meer. De politie weet van deze vrouw, ze vergiftigd katten zonder enige reden.


Het is een beeld wat je blijft achtervolgen!

zaterdag 12 februari 2011 - 15:01
molleke32

Molleke32

Tja het blijft bij een aangifte tegen onbekende
Wie dat is gaan we natuurlijk niet te weten komen vrees ik
Wat vreselijk dat je stiefmoeder zoiets heeft moeten zien, brr dat bleef me eeuwig achtervolgen denk ik..
zaterdag 12 februari 2011 - 15:50
CedricSteurbaut

CedricSteurbaut

Hallo,

6jaar geleden ongeveer toen onze kat vergiftigd werd. Hebben we ook aangifte gedaan.

De politie kan er niets aan doen zeggen ze dan.


gr
zondag 13 februari 2011 - 12:26
Pistachio

Pistachio

Ja, het is moeilijk om te bewijzen. Toen ik mijn huis kocht, vertelde de vorige eigenaar dat iemand gezien had hoe hun buurman hun kat in een zak stopte en ermee wegreed. De kat is nooit teruggezien. De buren waren aanvankelijk vrienden maar die getuigenis zorgde voor ruzie, zo erg zelfs dat die mensen hun huis moesten verkopen. Je weet natuurlijk niet of die getuige de waarheid sprak maar de gevolgen waren groot. Ik heb dus geen risico genomen en mijn katten steeds binnengehouden. Ik vind ook dat meer mensen dit zouden moeten doen gewoon al om te vermijden dat hun kat overreden wordt, je ziet/hoort dat zo vaak. Ik vind het zo erg, zo'n kattenleven dat veel te vroeg verloren gaat door een stom ongeval. Als je je kat binnenhoudt, moeten ze hun vrijheid missen maar niemand heeft er dan last van, de vogeltjes zijn blij en de kat kan een lang leven hebben. In een landelijke buurt is het risico op ongeval natuurlijk kleiner maar in de stad vind ik het echt niet kunnen om je kat zomaar aan al die gevaren bloot te stellen! Ik houd mijn hart vast als ik er één de straat zie oversteken. Als chauffeur let ik ook altijd heel erg op maar als er eentje plots overloopt, kan je niet altijd op tijd reageren. Ik hoop dat ik dat nooit hoef mee te maken ... Ik denk dat teveel mensen verkeerdelijk denken dat katten het verkeer kunnen inschatten.
zondag 13 februari 2011 - 13:24
Mandy

Mandy

Hier liggen ook regelmatig dode katten ( en andere dieren - vooral eekhoorntjes )aan de kant van de straat-
zondag 13 februari 2011 - 14:32
dilisen

Dilisen

Altijd klacht indienen.

enkele jaren terug is er bij ons in de straat een poes vergiftigd .De man die het gedaan had,had gedreigt dat hij dit ging doen tegen de eigenaar.
Na een tijdje was de poes inderdaad vergiftigd dus klacht ingediend tegen die man,politie geeft onderzoek gestart ,hoe het verder gegaan is weet ik niet correct maar weet wel dat de man een boete gekregen geeft en niet zomaar ééntje.
Hij geeft voor het vergiftigen en smart/leed enz. een geldboete van 300.000fr. moeten betalen aan de eigenaar.
zondag 13 februari 2011 - 15:59
CedricSteurbaut

CedricSteurbaut

300.000fr. is ongeveer 7.500euro?

Ja maar onze kleine katin. Die gaat naar de kattenbak maar ook buiten. De vergiftigde ouders waren ook niet groot dus zal zij dat ook niet worden.

Maar die grote rosse kunnen we niet binnen houden die gaat niet meer op de bak.


gr
zondag 13 februari 2011 - 16:32
molleke32

Molleke32

Dan moet je natuurlijk wel weten wie het is voordat je klacht kan indienen
zondag 13 februari 2011 - 16:36
dilisen

Dilisen

Indien je het niet weet kan je altijd klacht indienen tegen onbekenden.
Komen er dan meer klachten of komt er een vermoeden tegen iemand .... als er dan later een onderzoek wordt gestart,weet je nooit wat er dan boven water komt.

En die 300.000fr. ik zelf schrok er ook van ..
maar naar mijn mening mag het nog veel meer zijn.
Tenslotte kan je toch eventjes met de eigenaar gaan praten voordat je een dier op zo pijnlijke manier van leven beroofd.
Zo kunnen jullie samen naar oplossing zoeken,tenslotte houd de eigenaar van zijn dier en wil hij zeker zijn beestje niet verliezen.
zondag 13 februari 2011 - 17:48
CedricSteurbaut

CedricSteurbaut

Ja vind ik ook. die boete moet meer zijn!

En een folterings straf als het van mij af hing.
Hij moet ook leiden wat die beestjes hebben geleden!
zondag 13 februari 2011 - 19:40

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon